جمعه 27 مهر 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9612019
  • 21 مهر 1403
  • 17:04
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
از لباس مدیریت بحران شهرداری کرمان رونمایی شد

از لباس مدیریت بحران شهرداری کرمان رونمایی شد

در آیینی با حضور شهردار کرمان، معاونان شهردار و مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری، از لباس مدیریت بحران شهرداری کرمان رونمایی شد.

به گزارش کرنا، شهردار کرمان، در این آیین با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری، روح تازه‌ای در سازمان بحران شهرداری کرمان دمیده شده، گفت: لازم است همه سازمان‌ها و واحدهای خدمت‌رسان نیز فعالیت خود را به‌روز کنند.

محسن تویسرکانی، شهرداری‌ها را محور مدیریت بحران‌ها و حوادث دانست و افزود: به‌روزرسانی امکانات و تجهیزات و آموزش و توانمندی نیروی انسانی نشانه پویایی دستگاه‌های خدمت‌رسان است.

وی، با اشاره به معضل آبگرفتگی معابر شهری کرمان در فصول بارندگی، اظهار داشت: این مساله یکی از نگرانی‌های همیشگی شهرداری کرمان است، اما شهروندان باید از حضور مدیران و کارکنان این مجموعه در هنگام بروز حوادث ازجمله آبگرفتگی معابر مطمئن باشند.

شهردار کرمان، تعامل حداکثری دستگاه‌های مرتبط با یکدیگر را ضروری دانست و تأکید کرد: حرکت همه سازمان‌ها در مواقع بحران باید در راستای کاهش مدت زمان مدیریت حادثه و خسارت آن باشد.

به گفته تویسرکانی، اشراف افراد مرتبط با مدیریت بحران با ضوابط و پروتکل‌ها و مشخص‌بودن جایگاه‌های مندرج در چارت، ضروری است.

وی، هچنین ادامه داد: لازم است هر فصل مانوری ویژه با موضوع خدمات مربوط برگزار شود.

تویسرکانی افزود: تقویت بعد آموزشی نیروها و دستگاه‌های خدماتی و اختصاص ساختمان انبار تجهیزات به سازمان مدیریت بحران شهرداری در دستور کار قرار می‌گیرد.

شهردار کرمان، با بیان اینکه کلید هر شهر، دست شهردار آن شهر است، گفت: شهرداری‌ها نه‌تنها در مواقع بحرانی، بلکه باید برای مدیریت اتفاق‌ها و رویدادهای مثبت نیز، آمادگی داشته باشند.

در این آیین، معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان نیز با اشاره به شعار هفته «کاهش بلایای طبیعی» با عنوان «تلاش کنیم تا یک نفر بیشتر زنده بماند»، گفت: استان کرمان مجموعه‌ای از بلایای طبیعی را پشت سر گذاشته و بنابراین، باید آمادگی نسبی وجود داشته باشد.

محمود ایرانمنش، با بیان اینکه همه از شهرداری کرمان توقع مدیریت بحران دارند، افزود: حوادث سال‌های گذشته نشان داد لازم است هر دستگاهی برای هر فصل یک مانور بین‌دستگاهی برگزار کند.

وی، با اشاره به مشارکت همه مدیران و معاونان در مانور پیش رو، اظهار داشت: این مانور با هدف ایجاد همدلی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و هماهنگی آن‌هاست.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، از تهیه سناریوی مانور بین‌دستگاهی و بازدید میدانی مدیران مرتبط از مناطق هدف، خبر داد و خاطرنشان کرد: در دستورالعمل پیشگیری از بحران، شهردار، مدیر و معاون خدمات‌شهری و مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری، جانشین‌های اول و دوم وی هستند.

ایرانمنش، با بیان اینکه مدیریت بحران شهرداری کرمان، در سال‌های گذشته یکی از بهترین‌های کشور بوده است، گفت: با این‌حال اما این مجموعه در این سال‌ها از استاندارد خود فاصله گرفته است.

وی، از تشکیل چارت سازمانی این مجموعه در روزهای آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: شهرداری کرمان، به‌عنوان نهاد معین، مدیریت بحران‌های منطقه ۱۴ تهران را نیز، برعهده دارد؛ بنابراین، نگاه و توجه ویژه شهردار را می‌طلبد.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری کرمان نیز با بیان اینکه مدیریت بحران کلان‌شهرها پوشش مختص خود را دارند گفت: ترکیب چهار رنگ اصلی به‌کار رفته در این لباس، از فرم جهانی گرفته شده است.

هادی کاربخش، با اشاره به تعامل دوسویه شهرداری کرمان، و شهرداری منطقه ۱۴ تهران، افزود: در زلزله «بم»، مدیریت بحران شهرداری کرمان، به الگویی برای کلان‌شهرها تبدیل شد.

وی، تقویت این مجموعه و تهیه تجهیزات و امکانات مناسب و برگزاری کارگاه‌های آموزشی شد.

15.6474