سه شنبه 1 آبان 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611970
  • 5 مهر 1403
  • 13:05
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
اقدامات عمرانی بیشتر با ساماندهی زیرساخت‌های ممیزی عوارض شهری

شهردار کرمان صبح امروز در گفت‌وگوی رادیویی بیان کرد:

اقدامات عمرانی بیشتر با ساماندهی زیرساخت‌های ممیزی عوارض شهری

شهردار کرمان، در گفت‌وگوی رادیویی صبح امروز، در برنامه «مردم و مسئولان»، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: با ساماندهی زیرساخت‌های ممیزی عوارض شهری و ایجاد درآمد پایدار، اقدامات عمرانی بیشتری در سطح شهر کرمان اجرا می‌شود.

به گزارش کرنا، محسن تویسرکانی، پرداخت عوارض ازسوی شهروندان را ضروری دانست و افزود: چنانچه شهرداری کرمان در وصول عوارض توفیقی کسب نکند، در انجام عملیات‌های عمرانی ناتوان خواهد بود.

وی، از آسفالت ۲.۵ میلیون مترمربع معابر شهری کرمان، در طرحی با عنوان «جهاد آسفالت»، خبر داد و گفت: تاکنون، به‌جز معابری که به‌دلیل عدم اجرای شبکه فاضلاب برای مدیریت شهری معذوریت ایجاد کرده، ۹۰۰ هزار مترمربع از معابر شهری کرمان، آسفالت شده است.

تویسرکانی، با بیان این که تمام معابر بالای ۱۴ متر، زیرسازی و آسفالت می‌شود، افزود: در حرکت بعدی شهرداری، اجرا و اصلاح پیاده‌روهای مسیر فرودگاه تا میدان «شهدا» و پل «شهید بادپا» تا میدان «آزادی»، در دستور کار دارد.

وی، همچنین به تکمیل پروژه پل «شهدای خلبان» اشاره و تأکید کرد: این پروژه که سال ۹۴ کلنگ‌زنی شد، در مقاطعی توقف داشت، اما در این دوره با برگزاری نشست‌ها و گفت‌و‌گوهای متعدد، این پروژه تعیین‌تکلیف، و بر سرعت بیشتر اجرای عملیات توسط پیمانکار، تأکید شد.

شهردار کرمان، با بیان اینکه هر هفته از سه‌راه «هوانیروز» و نحوه اجرای عملیات پل «شهدای خلبان» با هدف سرعت‌بخشی به پروژه یادشده بازدید می‌کند، اظهار داشت: با همه توان سعی در سرعت‌بخشیدن به پروژه یادشده داریم و از مشکلاتی که برای عموم شهروندان، ساکنان و کسبه منطقه پیش‌آمده، عذرخواهی می‌کنیم و قدردان شکیبایی آنها هستیم.

وی، از اتصال بلوار «شهید سلیمانی» به پل «شهدای خلبان» خبر داد و خاطرنشان کرد: همه این سال‌ها در تملک برخی اراضی، معارض و محدودیت‌هایی وجود داشت که با ورود مستقیم دادستان، رفع شد.

تویسرکانی، با بیان این که تا ۲۲ مهرماه، راستگرد «محیط‌زیست» آسفالت می‌شود، افزود: با بهره‌برداری از این معبر، مشکلات موجود تا انتهای خیابان «کمیل» برطرف می‌شود.

وی، در ادامه، از تکمیل کل پروژه پل «شهدای خلبان» با انجام تعهدات شهرداری و قرارگاه سازندگی «خاتم‌الانببا(ص)» تا پایان سال، خبر داد.

محسن تویسرکانی، همچنین به انتخاب ۲۰ نقطه فاخر شهر برای اجرای پروژه دیوارنگاره در راستای زیباسازی منظر شهری کرمان، اشاره کرد و افزود: با شرکت‌های تبلیغاتی، مذاکراتی صورت گرفته تا بر روی دیوارهای پیش‌ساخته پیرامونِ زمین‌های خالیِ معابر پررفت‌وآمد، تبلیغات محیطی اجرا شود.

وی، با اشاره به نامشخص‌بودن مالکیت برخی از املاک سطح شهر، گفت: متأسفانه برخی از مالکان زمین‌های خالی، پای کار نمی‌آیند تا دیوارنگاره‌ها اجرا و وضعیت ظاهری شهر متحول شود.

شهردار کرمان، با بیان اینکه روشنایی شهر کرمان، در شأن پایتخت مقاومت جهان  اسلام نیست، از شرکت‌ توزیع نیروی برق شمال خواست در این زمینه با شهرداری همکاری کنند.

وی، به گره‌های ترافیکی موجود در سه‌راه «شرف‌آباد» اشاره و تأکید کرد: با انجام مطالعات و آغاز عملیات عمرانی پل «شهید حاج‌یونس زنگی‌آبادی» و براساس نظارت واحد کنترل پروژه شهرداری، انتظار می‌رود این روگذر نیز تا اوایل دی‌ماه، به بهره‌برداری برسد.

تویسرکانی، از رفع معارض آب، برق و فاضلاب در این منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: تمام مراحلِ پروژه براساس زمان‌بندی تعیین‌شده، اجرا می‌شود و با اتصال یک‌سری معابر به معبر اصلی و انجام کامل عملیات روشنایی، مشکل تاریکی نیز، رفع خواهد شد.

وی، همچنین به انجام چندین فاز مطالعات درباره میدان «بیرم‌آباد» اشاره و بیان کرد: با تصویب طرح مطالعاتی این میدان در شورای اسلامی شهر و پیش‌بینی ردیف و بودجه، این پروژه از سال آینده کلنگ‌زنی و اجرا می‌شود.

شهردار کرمان، در پایان با یادآوری این شعار محوری شهرداری که «کرمان، با مردم آباد می‌شود»، از شهروندان کرمانی خواست پیشنهادها و انتقادهای خود را در پلتفرم «کرمان من» ثبت کرده و نظرات خود را مستقیماً با وی در میان بگذارند.

0