جمعه 27 مهر 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9612015
  • 20 مهر 1403
  • 16:37
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
باید برای گسترش شور و نشاط اجتماعی، رویدادهای متعدد تعریف و برگزار کنیم

شهردار کرمان در بازدید از محل برگزاری جشنواره ملی نان:

باید برای گسترش شور و نشاط اجتماعی، رویدادهای متعدد تعریف و برگزار کنیم

شهردار کرمان، گفت: جشنواره ملی «نان» باید به‌نام شهرداری کرمان ثبت شود.

به گزارش کرنا، محسن تویسرکانی، در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی محل برگزاری دومین «جشنواره ملی نان»، که با حضور تعدادی از معاونان شهردار و مدیران شهری انجام گرفت، با ابراز خوشحالی از بالارفتن سطح شور و نشاط اجتماعی در کرمان، نسبت به سال‌های گذشته، گفت: باید برای گسترش شور و نشاط اجتماعی، رویدادهای متعدد و متنوعی را مانند جشنواره ملی «نان» تعریف و برگزار کنیم.

وی، ضمن تقدیر از برگزاری آیین‌ «یکشنبه‌شهر»؛ یکشنبه‌های افتتاح پروژه‌های شهری و جشن‌های محله‌ای، افزود: کرمان این ظرفیت را دارد که هر هفته میزبان یک رویداد در حوزه‌های مختلف باشد و باید به این سمت حرکت کنیم.

تویسرکانی، با اشاره به فعالیت‌های قابل تحسین در حوزه‌های مختلف عمرانی، اظهار داشت: بخش‌های دیگر شهرداری نیز، باید با اتکا به بضاعت موجود، فعالیت‌های خود را گسترش دهند.

وی، با بیان اینکه جشنواره ملی «نان» دومین سال برگزاری خود را پشت سر می‌گذارد، گفت: باید با بررسی و آسیب‌شناسی اولین دوره این جشنواره، دوره پیشِ رو را با کیفیت و آبرومندی هرچه بیشتر برگزار کنیم.

شهردار کرمان، در نظر گرفتن جزئی‌ترین موارد را در برگزاری این جشنواره، نمایانگر فرهنگ کرمان دانست و افزود: حفظ ظرافت‌ها در برگزاری جشنواره پیشِ رو به اعتبار بیشتر کرمان در ذهن هموطنان‌مان می‌انجامد.

وی، بر حفظ امنیت، در کنار حفظ آرامش تأکید و بیان کرد: بسیج شهرداری کرمان، این آمادگی را دارد که امنیت برگزاری جشنواره را به‌عهده بگیرد.

تویسرکانی، با بیان اینکه جشنواره ملی «نان»، از ایده تا عمل، کار شهرداری کرمان است، تأکید کرد، این مهم باید در اطلاع‌رسانی و مستندسازی نیز، رعایت شود.

وی، در پایان، بر مدیریت آبرومندانه درخصوص ایاب‌وذهاب مهمانان و شهروندان تأکید کرد و گفت: قدردانی از تمام قشرهایی که برای برگزاری جشنواره «نان» زحمت کشیده‌اند، وظیفه ماست که نباید فراموش شود.

وی، برگزاری جشنواره ملی «نان» را کار مجموعه بزرگ شهرداری کرمان، دانست و اظهار داشت:‌ برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره، باید تمام معاونت‌ها، مناطق و سازمان‌ها پای کار بیایند.

در این بازدید، سیدمرتضی حسینی، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار و رؤسای کمیته‌های برگزاری جشنواره ملی نان، به بیان گزارشی از اقدامات انجام‌گرفته و در حال اجرای جشنواره پرداختند.

گفتنی است؛ دومین «جشنواره ملی نان»، به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، ۲۴ تا ۲۷ مهرماه، از ساعت ۱۵ تا ۲۱، در بوستان «مادر» برگزار خواهد شد.

این جشنواره شامل مراحل پخت نان‌های سرزمینی و آیینی، نشست‌های علمی، موسیقی، نمایش، عکس، کارگاه کودک و دیگر آئین‌های سنتی است.

0