پنج شنبه 19 تیر 1399
  • ورزش
  • شماره خبر: 9608263
  • 21 آذر 1398
  • 11:27
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
فواید تمرین مقاومتی

فواید تمرین مقاومتی

محمد مهرتاش (دکتری بیوشیمی متابولیسم فعالیت‌های ورزشی) - چرا تمرین مقاومتی انجام می‌دهید (غیر از اینکه مربی شما باعث می شود)؟ همه ما می‌دانیم که تمرین مقاومتی برای ما مناسب است و دلایل زیادی برای اضافه کردن آن به ورزش روزمره وجود دارد. برخی از افراد برای ساختن عضله و افزایش حجم عضله از این تمرینات استفاده می‌کنند. برخی دیگر، برای رسیدن به یک هدف خاص این تمرینات را در برنامه خود قرار می‌دهند.

تمرین مقاومتی می‌تواند از تمرین با وزن بدن تا بلند کردن وزنه‌های بسیار سنگین باشد. ممکن است یک فرد در تمام جلسه عرق نکرده اما فردی دیگر در پایان جلسه در عرق فرو رفته باشد - هر دو در تمرین مقاومتی شرکت کرده‌اند. برای همه کاملاً متفاوت به نظر می‌رسد و این چیز زیبایی در مورد تمرینات قدرتی است! این می‌تواند فقط برای شما و نیازهای خاص بدن شما سازگار و فردی‌سازی شود. .
برای کسانی که شاید تمام مزایای شگفت‌انگیز تمرین مقاومتی را نمی‌دانند ، یک لیست کوچک را در زیر تهیه شده است كه توصیه می‌شود این احساس را با دوستان و اعضای خانواده خود که شاید در ورزش اطلاعات کافی ندارند به اشتراک بگذارید.
1- تمرکز را بهبود می‌بخشد
2- عملکرد شناختی را بهبود می‌بخشد
3- اضطراب را کاهش می‌دهد
4- علائم افسردگی را کاهش می‌دهد
5- احساس خوب بودن را بهبود می‌بخشد
6- اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد
7- خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می‌دهد
8- نشانه‌های التهاب را کاهش می‌دهد (به خصوص در افرادی که اضافه وزن دارند)
9- کلسترول را کاهش می‌دهد
10- نوسانات انسولین را برای مبتلایان به دیابت نوع 2 بهبود می‌بخشد
11- حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد
12- میزان متابولیسم را افزایش می‌دهد
13- عوامل پیری در میتوکندری و عضلات را معکوس می‌کند
14- تراکم مواد معدنی استخوان را افزایش می دهد (و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند)
15- باعث افزایش توده عضلانی می‌شود
16- کنترل حرکت را بهبود می‌بخشد
17- درد مزمن کمر را کاهش می‌دهد
18- درد آرتریت را کاهش می‌دهد
19- درد ناشی از فیبرومیالژیا را کاهش می‌دهد
20- تعادل را بهبود می‌بخشد
21- سرعت پیاده‌روی را افزایش می‌دهد
اگر مایل هستید بیشتر از جلسات تمرین مقاومتی استفاده کنید، یا اگر می‌خواهید تمرینات مقاومتی را شروع کنید اما برخی از مشکلات و ابهامات را دارید توصیه می‌کنم با یک فیزیولوژیست ورزشی ارتباط برقرار کنید. آن‌ها می‌توانند به شما در انتخاب تمرین‌های مناسب کمک کنند.

0