شنبه 6 مرداد 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611540
  • 25 اردیبهشت 1403
  • 15:04
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
نورپردازی نمای ساختمان‌ ادارات در زیباسازی چهره شهر بسیار مؤثر است

شهردار کرمان:

نورپردازی نمای ساختمان‌ ادارات در زیباسازی چهره شهر بسیار مؤثر است

شهردار کرمان گفت: ادارات، سازمان‌ها وارگان‌هایی که نمای بیرونی ساختمان خود را نورپردازی کنند، تشویق می‌شوند؛ چراکه نورپردازی نمای ساختمان ادارات، در زیبایی چهرهٔ شهر در شب، بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش کرنا، محسن تویسرکانی، در نشست با مدیر توزیع برق شهرستان کرمان، ضمن تشکر از مسئولان این شرکت، خواستار تعامل و همکاری بیشتر این شرکت با شهرداری، تا حصول نتایج مطلوب برای شهر کرمان شد.

وی، بر خروجی کار مؤثر و رویکرد تعاملی برای رصد و مدیریت مشکلات شهر، تأکید و خاطرنشان کرد: بهسازی برق مسیر پیرامون شهر(رینگ شهر)، تمام شده و اجرای کار در بخشی دیگر باقی مانده است.

شهردار کرمان، در پاسخ به درخواست‌های مدنظر شرکت توزیع نیروی برق، به تعیین‌تکلیف و پیگیری تمدید تفاهم‌نامه بین شهرداری و شرکت توزیع نیروی برق شمال، برای تأمین روشنایی شهر کرمان، اشاره کرد و ادامه داد: ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌هایی که نسبت به نورپردازی نمای بیرونی ساختمان خود اقدام کنند، مورد تشویق قرار می‌گیرند و در ضمن، به ادارات و سازمان‌هایی که در این خصوص اقدام نمی‌کنند، اخطار داده می‌شود.  

وی با بیان اینکه ساختمان اغلب ادارات، بَرِ خیابان‌ها قرار دارند، نورپردازی نمای این ساختمان‌ها را در زیباسازی چهرۀ شهر، ‌به‌ویژه درشب، بسیار پررنگ و مؤثر دانست و افزود: بنابراین، این اقدام که نفع عمومی دارد و در زیبایی شبانه شهر، بسیار تأثیرگذار است، باید ازسوی ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌ها جدی گرفته شود.  

شهردار کرمان، با اشاره به حفاری معابر، توسط ادارات و ارگان‌هایی که به‌دلایل تخصصی و حرفه‌ای، در مواردی ناچار به حفر معابر شهر هستند، خاطرنشان کرد: اصلاح مسیر حفاری و سرعت‌بخشی به این کار، بسیار مهم است.

وی ادامه داد: شهرداری، به ادارات و ارگان‌های یادشده، در کمترین‌زمان‌ممکن مجوز لازم را می‌دهد، اما مثل عموم شهروندان، انتظار دارد تا در کوتاه‌ترین‌زمان ممکن، کانال‌های حفاری‌شده، ترمیم شود.  

در ادامه، محمدرضا یحیی‌زاده، معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، اختلافات بین شرکت توزیع نیروی برق شمال با مناطق پنج‌گانه شهرداری را قابل حل دانست و گفت: قرارداد مجوز حفاری، براساس فهرست‌بهای سال ۱۴۰۳ و طبق مصوبات و تأیید شورای اسلامی شهر کرمان و براساس ضریب پیمان بوده که تخفیفات لازم هم در آن اعمال شده است.  

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان کرمان نیز، ضمن تشکر از شهردار کرمان برای ایجاد نگرش جدید در راستای تعامل و همکاری گفت: کار هر دو دستگاه ارائه خدمات است و ما نیز مانند شهرداری، به‌دنبال ایجاد رضایت‏مندی نسبی هستیم.  

رضا مسعودی، با اشاره به اینکه در روند اجرای پروژه‌ها، حفاری و جابه‌جایی تأسیسات برق، محدودیت‌ها و مشکلات نمایان می‌‏شود، اظهار کرد: هرچند حفاری معبری که آسفالت یا روکش آسفالت شده، کاری اشتباه و ظلم در حق مردم است، اما با وقوع اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی، همچون اصلاح اتصالات برق، مجبوریم جایی را دوباره یا چندباره حفاری کنیم که اجتناب‌ناپذیر است و اگر انجام ندهیم، تبعات دیگری دارد.

وی با بیان اینکه خیلی از مجوزهای حفاری در راستای پیشرفت و توسعهٔ شهر، قابل پیش‌بینی و با هماهنگی شهرداری قابل برنامه‌ریزی است، اظهار داشت: اما برای رخدادهای غیرقابل‌پیش‌بینی، نیازمند همکاری و همراهی بیشتر شهرداری کرمان هستیم.

مسعودی، بیان کرد: علاوه بر سخت‌گیری شهرداری برای حفاری و اخذ مجوز، تفاهم‌نامه بین شهرداری و اداره برق، هنور تمدید نشده و پیمانکاران برای ادامهٔ کار دچار مشکل هستند.  

وی، سرقت سیم‌های برق و کمبود اعتبار برای تأمین هزینه کابل‌ها را مشکل خواند و مسالهٔ صورت‌وضعیت پیمانکار را مشکلی دیگر برشمرد و از سازمان مدیریت مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری کرمان درخواست کرد با اداره برق برای اجرای اقدامات مدنظر این اداره و ایجاد انشعابات برق، تعامل کند. 

مسعودی، از تأمین برق معبر جلوی بیمارستان «شهید باهنر» در روزهای آینده خبر داد و موضوع معارض زمین اداره برق در طرح تفصیلی شهر را مطرح کرد و خواستار تعیین‌تکلیف آن شد.

0