چهارشنبه 29 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9610181
  • 5 بهمن 1401
  • 20:24
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
176 نفر در نخستین رویداد هم‌آفرینی هنر عمومی شهر کرمان ثبت‌نام کردند

مشاور راهبردی در امور سیاست‌گذاری شهری شهردار کرمان:

176 نفر در نخستین رویداد هم‌آفرینی هنر عمومی شهر کرمان ثبت‌نام کردند

مشاور راهبردی در امور سیاست‌گذاری شهری شهردار و دبیر کارگروه شهر خلاق شهرداری کرمان گفت: نخستین رویداد هم‌آفرینی هنر عمومی شهر کرمان با استقبال بسیار خوب هنرمندان و متخصصان این حوزه در شهر کرمان روبه‌رو شد و 176 نفر برای شرکت در این رویداد ثبت‌نام کردند.

به گزارش کرنا، مسعود دَرودی، با بیان اینکه نخستین رویداد هم‌آفرینی هنر عمومی شهر کرمان با هدف جمع‌آوری و مشارکت ایده‌های هنرمندان، متخصصان و افراد فعال در حوزۀ زیباسازی شهر کرمان برگزار شده است، افزود: در پی آن بودیم که در حوزۀ هنر شهری کرمان، رویدادی برگزار شود که زمینۀ کشف استعدادهایی که طی سال‌های آینده بتواند به شهرداری کرمان، کمک کند را فراهم سازد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع فضاها و محیط‌های شهری در برگزاری رویداد هم‌آفرینی هنر عمومی شهر کرمان، خاطرنشان کرد: اگر شهر را مجموعه‌ای از دیوار، ساختمان، خیابان، ماشین و افرادی که در آن زندگی می‌کنند، بدانیم، تفسیرمان از شهر اشتباه است؛ چراکه شهر یک موجودیتی مستقل از تمام اجزای تشکیل‌دهنده خود دارد.

مشاور راهبردی در امور سیاست‌گذاری شهری شهردار و دبیر کارگروه شهر خلاق شهرداری کرمان ادامه داد: باید شهر را دارای یک هویت مستقل، روح معنوی و هویت تاریخی و تمدنی بدانیم که هرچه هویت تاریخی و تمدنی آن در زیباسازی و فضاسازی بصری برای شهروندان متجلی باشد، زیست‌پذیری بالاتری خواهد داشت و برای مردمی که در آن زندگی می‌کنند، خوشایندتر خواهد بود.

دَرودی یادآور شد: در بسیاری از سیاست‌های شهری در سطح کشور، موضوع هویت بصری و تاریخی شهرها کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر، معماری و شهرسازی به سمت مدرن‌سازی فضاهای شهری، مولدسازی و ایجاد پاساژها و موسسات خدماتی بزرگ رفته؛ اما اینکه چقدر این موارد می‌تواند به هویت تاریخی و بصری شهر کمک کند، جای سوال دارد.

مشاور راهبردی در امور سیاست‌گذاری شهری شهردار و دبیر کارگروه شهر خلاق شهرداری کرمان ادامه داد: رویداد هم‌آفرینی هنر عمومی شهر کرمان را به این دلیل برگزار کردیم که با مشارکت جمعی نخبگان و ذی‌نفعان شهر کرمان، استعدادهای موجود کشف شود و توجه به فضاهای عمومی شهر کرمان بیش از پیش در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

دَرودی یادآور شد: مدیریت شهری در این دوره تلاش دارد فضاهای شهری را به نحوی عمومی‌سازی کند که شهروندان بیشتری بتوانند از فضاهای عمومی استفاده کنند و زیرساخت‌های لازم برای زیست‌پذیری بهتر شهر فراهم شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه نخستین رویداد هم‌آفرینی هنر عمومی شهر کرمان با استقبال بسیار خوب هنرمندان و متخصصان این حوزه در شهر کرمان روبه‌رو شد و 176 نفر برای شرکت در این رویداد ثبت‌نام کردند.

مشاور راهبردی در امور سیاست‌گذاری شهری شهردار و دبیر کارگروه شهر خلاق شهرداری کرمان با اشاره به اینکه در رویداد هم‌آفرینی هنر عمومی شهر کرمان، ایده‌ها مراحلی را طی می‌کنند و براساس یک کار تیمی طراحی می‌شوند، افزود: حداقل 10 ایدۀ برتر این رویداد در دستور کار زیباسازی شهرداری کرمان قرار می‌گیرد و در سال‌های بعد و در رویدادهای دیگر نیز از افراد صاحب ایده‌های برتر کمک گرفته می‌شود.

دَرودی با بیان اینکه با وجود مزار سردار سلیمانی در کرمان، این شهر یک برند استراتژیک پیدا کرده، خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری چنین رویدادهایی و مشارکت عمومی شهروندان و نخبگان، بتوانیم فرایند تحقق فضاهای عمومی که کرمان را در تراز و شأن تاریخی و حماسی آن متجلی سازد، تسهیل کنیم و در حوزۀ سیاست‌گذاری شهری در کرمان، ایده‌ها و نظرات نخبگان و شهروندان کرمان را بیشتر منعکس کنیم.

15.5679