جمعه 31 فروردین 1403
  • فرهنگ و هنر
  • شماره خبر: 9607258
  • 19 آبان 1397
  • 12:48
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
2959 کتاب در کتاب‌خانه‌های عمومی استان کرمان معرفی شد

از ابتدای سال 97 تاکنون،

2959 کتاب در کتاب‌خانه‌های عمومی استان کرمان معرفی شد

کتابخانه‌های عمومی کرمان ميزبان برگزاری 528 نشست کتاب‌خوان و معرفی بيش از 2959عنوان کتاب در اين نشست‌ها شدند.

به گزارش پایگاه خبری کرمان‌آن‌لاین، مديرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: نشست‌های کتاب خوان با هدف ترويج مطالعه و کتاب‌خوانی، به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و معرفی کتاب‌های مفيد و کاربردی در کتاب‌خانه‌های سراسر استان برگزار می‌شود.

محمدجواد حسين‌زاده تصريح کرد: در سلسله نشست‌های اين طرح، کتابداران کتابخانه‌های عمومی، نويسندگان، فرهيختگان، فعالان رسانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و همه‌ی علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی و به ويژه اعضای کودک و نوجوان مشارکت داشتند.

مديرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با تاکيد بر اين‌که برگزاری جلسات نشست کتاب خوان موجب ترويج فرهنگ مطالعه می‌شود، گفت: از اين تعداد نشست برگزار شده،404 نشست کتاب‌خوان کتابخانه‌ای، 120 نشست کتاب خوان مدرسه‌ای و 4  نشست کتاب خوان تخصصی و ويژه بوده است.

 در مجموع 2959 نفر در نشست‌های کتاب خوان‌، کتاب‌های خوانده شده‌ی خود را معرفی کردند که 595 نفر دانش آموزان بودند.

حسين‌زاده با اشاره به اهميت پيوند بين مدارس و کتابخانه‌ها، گفت: نشست‌های کتاب‌خوان مدرسه‌ای حلقه‌ی گمشده‌ی پيوند ميان کتابخانه‌ها و مدارس است که می‌تواند در رشد و بالندگی اعضای کودک و نوجوان موثر باشد.

وی در ادامه افزود: در نشست‌های کتابخوان مدرسه‌ای 120 کتاب معرفی شده است و دانش آموز و اوليای مدرسه در اين نشست‌ها مشارکت فعال داشته‌اند.

0