پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9606788
  • 6 تیر 1397
  • 11:57
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
30 درصد مدارس کشور توسط خیران ساخته شده است

30 درصد مدارس کشور توسط خیران ساخته شده است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: 30 درصد از مدارس کشور توسط خیران نیکوکار ساخته شده است.

 به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در آیین تجلیل از خیران مدرسه‌ساز تعداد مدارس خیرساز در کشور را 650 هزار مدرسه عنوان کرد و افزود: خیران مدرسه‌ساز فرهنگ ایثار، انفاق و توجه به دیگران را در جامعه جاری می‌کنند و بزرگ‌ترین سرمایه‌های مادی و معنوی نظام جمهوری اسلامی هستند.

علی‌رضا کاظمی با اشاره به این‌که رفع نیازها و بحران‌های آموزش و پرورش برعهده‌ی خیران بوده است، بیان کرد: اصل اول در آموزش مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی است، استاندارد سازی فضاهای آموزشی لازمه‌ی تعلیم و تربیت متعالی است و حضور خیران مدرسه‌ساز در کنار آموزش و پرورش امری مهم و حیاتی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: برای رسیدن به توسعه‌ی پایدار باید به آموزش و پرورش اهمیت بیش‌تری داده شود.

وی با بیان این‌که کار خیران سعادت را برای خودشان و جامعه به ارمغان می‌آورد، افزود: آموزش و پرورش نیازمند حضور خیران در حوزه‌ی نرم‌افزاری است و دستگاه عظیم تعلیم و تربیت به حضور خیران در عرصه‌های نرم افزاری نیاز دارد و از خیران می خواهیم در این زمینه‌ها آموزش و پرورش را یاری کنند.

کاظمی با اشاره به این‌که بسیاری از مشکلات جامعه و آسیب‌های اجتماعی آن ناشی از غفلت از نظام تعلیم و تربیت است، خاطرنشان کرد: امروز کمک خیران مدرسه‌ساز به آموزش و پرورش باعث رفع فقر در حوزه‌ی مسائل اجتماعی و حوزه‌ی تعلیم و تربیت می‌شود.

وی ادامه داد: خیرین مدرسه‌ساز با کاری که انجام می‌دهند نگاه جامعه را به خودشان جذب می‌کنند و الگویی در امر مدرسه‌سازی برای سایر افراد جامعه خواهند بود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز کرمان در حوزه‌ی ترویج فرهنگ مطالعه بسیار تلاش کرده و زیر ساخت‌های خوبی در استان فراهم شده است.

 وی تاکید کرد: تعلیم و تربیت مسیر توسعه‌ی پایدار کشور است و باید آموزش و پرورش در اولویت همه‌ی دستگاه‌های کشور قرار گیرد.

لازم به ذکر است؛ بیستمین همایش خیران مدرسه‌ساز استان کرمان با حضور سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمان، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان و جمعی از مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان برگزار شد.

گفتنی است؛ در این آیین از 290 نفر از خیران مدرسه ساز استان کرمان تجلیل شد.

زهرا نجفی

0