پنج شنبه 9 فروردین 1403
  • اقتصاد
  • شماره خبر: 9606966
  • 18 مرداد 1397
  • 12:58
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
30 درصد واحدهای تولیدی تعطیل شده‌اند

رئیس اتاق کرمان:

30 درصد واحدهای تولیدی تعطیل شده‌اند

رئیس اتاق کرمان گفت: 30 درصد واحدهای تولیدی تعطیل شده‌اند و در شرایط بحرانی کشور و وجود تحریم‌ها، مشکلات انتقال ارز، بی‌ثباتی بازار و...، باید از واحدهای صنعتی و تولیدی حمایت کرد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، رئیس اتاق کرمان در نشست کمیته حمایت قضایی-حقوقی از فعالان اقتصادی استان افزود: تنها 19 درصد از واحدهای صنعتی، به اندازه‌ی بیش از 70 درصد ظرفیت خود،  محصول تولید می‌کنند. نیمی از این بنگاه‌ها کم‌تر از 50 درصد ظرفیت خود تولید دارند و حدود 30 درصد هم تعطیل شده‌اند.

سیدمهدی طبیب‌زاده گفت: افزون بر این، سازمان‌ها و نهادهایی که بنگاه‌های اقتصادی به نوعی منبع درآمدی برای آن‌ها هستند، برای وصول این درآمدها،  مراجعات خود را به بخش خصوصی افزایش داده‌اند و سختی‌های دیگری را به آن‌ها وارد کرده‌اند.

رئیس اتاق کرمان بیان کرد: در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان کرمان پیشنهاد تهیه طرح، لایحه و یا قانونی برای نحوه‌ی اداره کردن بنگاه‌های اقتصادی در شرایط خاص را مطرح کردیم که قرار شده پیش‌نویس این طرح توسط اتاق کرمان تهیه و به مرکز ارسال شود تا بتوانیم مسئولان را برای حمایت بیش‌تر از فعالان اقتصادی و تغییر و یا ایجاد برخی قوانین همراه کنیم.

در ادامه‌ی این نشست معاون برنامه‌ریزی و توسعه قضایی دادگستری استان کرمان، گفت: در شرایط فعلی اقتصاد کشور، هنوز در بسیاری از موارد بری تحول جدی برنامه‌ریزی نشده است، در صورتی که فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده باید متفاوت از سال گذشته و متناسب با شرایط فعلی باشد.

مهدی بخشی، ضمن تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان برای حفظ اشتغال موجود و اشتغال‌زایی و کمک به اقتصاد استان، افزود: باید ضمن حفظ شان دستگاه قضا و رعایت عدالت و قوانین، از تولیدکنندگان حمایت جدی کرده و از بروز برخی برخوردهای نامناسب با آن‌ها جلوگیری کرد.

15.6115