جمعه 10 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9608440
  • 6 بهمن 1398
  • 16:02
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
61 درصد از کارجویان فنی‌وحرفه‌ای استان مشغول به‌کار شدند

61 درصد از کارجویان فنی‌وحرفه‌ای استان مشغول به‌کار شدند

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: از مجموع 3641 نفر مهارت‌آموختۀ فنی و حرفه‌ای استان، از ابتدای سال‌جاری 1465 نفر، رهگیری شده و 61 درصد از کارجویان مهارت‌آموخته در بخش‌های مختلف مشغول به‌کار شده‌اند.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، محمدرضا جهانگیری افزود: افراد متقاضی کار و مهارت برای اشتغال مطمئن و پایدار به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای رایگان و یا آموزشگاه‌های آزاد بخش خصوصی مراجعه کنند تا شرایط کار در بازار برای آنها تسهیل شود.

وی با اشاره به مهارت‌آموزی 4711 سرباز وظیفه در پادگان‌های استان گفت: آمادگی داریم مسابقات ملی مهارت ویژۀ نیروهای مسلح به میزبانی کرمان را برگزار کنیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری، ۴۱ دوره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در قالب 2457 نفر دوره در پادگان‌های آجا، ۱۱ دوره در قالب ۹۵۰ نفر دوره در پادگان‌های سپاه و ۲۹ دوره در قالب 2024 نفر دوره در پادگان‌های تحت امر ناجا در سراسر استان کرمان اجرا شده است.

جهانگیری یادآور شد: اجرای طرح‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای مهارت‌آموزی اقشار مختلف توسط واحدهای فنی و حرفه‌ای در دست اجراست که نتایج بسیار خوبی در ارتقای مهارت افراد جویای کار داشته است.

وی گفت: امیدواریم زمان بیشتری برای آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در طول هفته اختصاص یابد و به کارآموزی در محیط واقعی کار توجه بیشتری شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان کرمان بر اساس نیاز بازار کار و برای تلفیق علم با مهارت ارائه می‌شود، افزود: از افراد جویای کار و متقاضی افزایش مهارت می خواهیم برای آیندۀ بهتر به مهارت‌افزایی بپردازند.

جهانگیری بیان کرد: واحدهای مشاورۀ مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های آزاد بخش خصوصی در سراسر استان و شماره تلفن‌های ۳۲۱۱۰۲۵۱- ۳۲۱۲۳۳۹۵ و وب‌سایتwww.tvto-kr.ir   آمادۀ ارائه اطلاعات بیشتر به علاقمندان است.

0