پنج شنبه 9 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9607916
  • 19 تیر 1398
  • 12:16
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
890 هزار نفر در بافت‌های فرسوده استان ساکن هستند

معاون عمرانی استاندار کرمان:

890 هزار نفر در بافت‌های فرسوده استان ساکن هستند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: 5 هزار و 430 هکتار وسعت بافت فرسوده استان کرمان است که 890 هزار نفر در این بافت ساکن هستند که این بافت کاملا فرسوده است و نگران هستیم.

به گزارش کرمان‌شهر آن‌لاین،‌ سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی در کارگروه بیمه،‌بازسازی و بازتوانی شورای مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به اینکه موضوع بیمه برای استان کرمان خیلی مهم است،‌ اظهار کرد: 60 درصد ساختمان های روستایی استان مقاوم سازی شده، اما 40 درصد باقی مانده جمعیت زیادی را در خود جای داده که باید به آن توجه شود.

وی افزود:‌ 5 هزار و 430 هکتار وسعت بافت فرسوده استان کرمان است که 890 هزار نفر در این بافت ساکن هستند که این بافت کاملا فرسوده است و نگران هستیم.

موسوی بیان کرد: 2360 هکتار وسعت سکونت‌گاه های غیررسمی استان است که سکونت جمعیت حدود 100 هزار نفر را در این نقاط داریم.

معاون عمرانی استاندار کرمان افزود: 11 هزار و 754 آبادی در استان کرمان داریم که 5530 مورد از آنها دارای سکنه است و 42 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند و این اعداد حساسیت کار را نشان می‌دهد.

وی افزود:‌حوادث مختلفی را در استان داریم و هیچ سالی آرامش بحرانی نداریم و به عنوان مثال در ابتدای سال جاری سیل را داشتیم و بعد از آن هجوم ملخ‌ها 4 ماه ما را درگیر کرد.

موسوی ادامه داد: در پی حوادثی که در استان رخ می دهد،‌پرداخت خسارات با تاخیر است یا به حد کافی نیست و از سوی دیگر پرداخت ها زمان‌بر است.

وی بیان کرد: نقش بیمه این است که با معاضدت مردم و پرداخت هایی که صورت می‌گیرد،‌ذخیره ای برای این است که اگر حادثه ای رخ داد،‌بتوانیم از آن بهره بگیریم و موضوع را مدیریت کنیم و به حل مشکلاتی که در پی حوادث به وجود می‌آید،‌کمک کنیم لذا بیمه حوادث در استان کرمان برای ما خیلی اهمیت دارد.

معاون استاندار کرمان افزود: باید اعضای کارگروه بیمه،‌بازسازی و بازتوانی در راستای فرهنگسازیِ استفاده از بیمه و اجرایی کردن تفاهمنامه منعقد شده با بیمه همکاری کنند تا بتوانیم پوشش بیمه ای خوبی در استان داشته باشیم.

15.6285