سه شنبه 29 اسفند 1402
  • جامعه
  • شماره خبر: 9605834
  • 18 آذر 1396
  • 13:46
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
90 درصد آرايشگاه‌هاي زنانه‌ي شهر کرمان اخطار دريافت کردند

در راستاي اجراي طرح بازرسي از آرايشگاه‌ها؛

90 درصد آرايشگاه‌هاي زنانه‌ي شهر کرمان اخطار دريافت کردند

مسئول روابط عمومي اداره کل تعزيرات حکومتي استان کرمان گفت: در راستاي اجراي طرح بازرسي از آرايشگاه‌هاي شهر کرمان، 90 درصد آرايشگاه‌هاي شهر به دليل تخلفات مشاهده شده اخطار دريافت کردند.

صفا در گفت‌وگو با خبرنگار کرمان‌شهرآن‌لاين افزود: اين طرح با هم‌کاري اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت، مرکز بهداشت، تعزيرات حکومتي و سازمان غذا و دارو اجرا شده و تا پايان سال ادامه دارد.

وي با اشاره به اين‌که اين طرح به صورت نظارتي است، خاطرنشان کرد: با بازديد نمايندگان سازمان‌هاي دخيل در اين طرح، مواد آرايشي تاريخ مصرف گذشته، کيفيت مواد مورد استفاده مانند رنگ مو، قيمت خدمات ارايه شده و هم‌چنين نظافت بهداشتي کلي آرايشگاه‌ها مورد بازرسي و بررسي قرار مي‌گيرد.

مسئول روابط عمومي سازمان تعزيرات حکمومتي افزود: اين طرح از ابتداي سال در منطقه 2 شهر کرمان اجرا شده است و در اين راستا آرايشگاه‌هاي در حال فعاليت در خيابان‌هاي شفا، امام‌ جمعه، هزارويکشب، ويلا، بلوار حمزه و بحرالعلوم مورد بازرسي قرار گرفتند.

صفا يادآور شد: قبل از ماه محرم به صورت سه ماه متوالي هر هفته 8 آرايشگاه را بررسي و بازرسي کرديم و قرار شد بعد از ماه صفر تا چند روز آينده بازرسي از مابقي آرايشگاه‌ها را از سر بگيريم.

وي گفت: متاسفانه بعضي از آرايشگاه‌ها خدمات خود را با قيمت بالا ارايه مي‌کردند و تعدادي از آن‌ها بدون داشتن مجوز، خدمات کاشت ناخن، تاتو و اپيلاسيون انجام مي‌دادند که همگي شامل اخطار شدند.

مسئول روابط عمومي سازمان تعزيرات حکومتي از جمع‌آوري دستگاه‌هاي تاتوی بدون مجوز از سطح آرايشگاه‌ها خبر داد و ضمن ابراز نگراني از عدم رعايت موارد بهداشتي در انجام تاتو تصريح کرد: بيماري‌هايي مانند هپاتيت و ايدز از اين طريق به راحتي منتقل مي‌شود که بايد نسبت به آن نگران بود.

صفا تاکيد کرد: آرايشگاه‌هايي که در مرحله‌ي اول اخطار دريافت مي‌کنند در صورت عدم رعايت نکات تذکر داده شده براي بار دوم جريمه مي‌شوند.

مهديه جعفري

15.633