جمعه 10 فروردین 1403
  • پلیس
  • شماره خبر: 9608428
  • 3 بهمن 1398
  • 18:49
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
90 دوربین کنترل سرعت جاده‌های کرمان را رصد می‌کنند

فرمانده پلیس‌راه شمال استان کرمان:

90 دوربین کنترل سرعت جاده‌های کرمان را رصد می‌کنند

فرمانده پلیس‌راه شمال استان کرمان گفت: در سال گذشته و سال‌جاری ۱۳۸ سامانۀ کنترل سرعت در جاده‌های شمال استان راه‌اندازی شده و در حال حاضر ۹۰ دوربین آن فعال است.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سرهنگ علی‌اکبر نصیری با اشاره به ورود سامانۀ بارشی جدید به استان گفت: طرح ویژۀ زمستانۀ پلیس از ۲۰ آذرماه در جاده‌های کشور آغاز شده و تا ۲۰ اسفندماه ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه ۱۸۰ تیم پلیس‌راه در این ایام در جاده‌های استان حضور دارند گفت: شرایط جوی امسال نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بوده و بارش‌های اخیر در استان کم‌سابقه بوده است.
فرمانده پلیس‌راه شمال استان کرمان با اشاره به سامانۀ بارشی که طی چند روز گذشته استان را درگیر کرده بود، گفت: با فعالیت این سامانه در استان تمام محورهای استان درگیر بارش برف و باران بود.
سرهنگ نصیری با اشاره به اینکه این حجم بارش‌ها و کولاک در جاده‌های استان کم‌سابقه بود افزود: نیروهای راهداری به‌جز محورهای کوهستانی و برف‌گیر، در برخی از محورهای دیگر هم مجبور به نمک‌پاشی شدند.
وی ادامه داد: نیروهای پلیس در چنین شرایطی و برای فراهم شدن زمینۀ تردد ایمن خودروها گاهی مجبور به مسدود کردن محورهای استان می‌شوند.
فرمانده پلیس‌راه شمال استان کرمان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در جاده‌های شمال استان بیان کرد: در حال حاضر ۹۰ دوربین در جاده‌های کرمان فعال است و به‌زودی این دوربین‌ها علاوه بر سرعت لحظه‌ای، سرعت میانگین خودروها را هم رصد و محاسبه می‌کنند.

0