پنج شنبه 9 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9610485
  • 4 خرداد 1402
  • 11:48
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
«ستاد رفع سدمعبر شهرستان کرمان» تشکیل می‌شود

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان:

«ستاد رفع سدمعبر شهرستان کرمان» تشکیل می‌شود

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان، گفت: «ستاد رفع سدمعبر شهرستان کرمان» به‌زودی تشکیل می‌شود.

به‌گزارش کرنا، امیر هاشمی افزود: با توجه به اینکه سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان به‌صورت مداوم و همیشگی پیگیر رفع سدمعبر و برخورد با اصناف مزاحم و ساماندهی مشاغل شهری است، تلاش و پیگیری زیادی برای تشکیل این ستاد از طریق فرمانداری کرمان انجام دادیم.

وی با بیان اینکه شورای تأمین شهرستان کرمان باید بستر لازم را جهت همکاری با سایر دستگاه‌های متولی در این مهم فراهم کند، تا بقیه ادارات و سازمان‌های مربوط، به وظایف خودشان عمل کنند؛ ادامه داد: پیگیری‌های مداومی جهت تشکیل یک جلسه توسط معاونت عمرانی فرمانداری کرمان انجام دادیم و درنهایت این جلسه برگزار شد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان اظهار داشت: طبق دستور شورای تأمین شهرستان، مقرر شد ستاد رفع سدمعبر شهرستان کرمان، هرچه زودتر فعالیت خود را در سطح بازار و معابر شهر به‌صورت میدانی آغاز کند و با تشکیل این ستاد، پیش‌بینی می‌شود همه دستگاه‌های متولی پای کار بیایند.

وی افزود: تشکیل این ستاد به ما کمک می‌کند تا بتوانیم با تمام توان دستگاه‌های متولی این کار در شهرستان کرمان را برای حل مسأله مورد نظر، هماهنگ کنیم و بین صنوف بازار، به‌ویژه بازار بزرگ سنتی اقدامات لازم را به‌صورت هماهنگ و با یک خروجی مطلوب انجام دهیم؛ چراکه همه دستگاه‌هایی که در حوزه جمع‌آوری متکدیان، کودکان کار، کودکان خیابانی و رفع سدمعبر در سطح شهر، مسئولیت دارند، موظف هستند که نقش خود را ایفا کنند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان، گفت: در گام دوم تشکیل این ستاد، پیگیری خواهیم کرد تا شورای هماهنگی مواد مخدر هم، در ستاد یادشده حضور داشته باشد، تا بتوانیم معتادان متجاهر و کارتن‌خواب شهر را نیز، در چارچوب قانون ساماندهی کنیم.

هاشمی گفت: وقتی تمام ارکان این ستاد تشکیل شود و فعالیت کند، با هم‌افزایی و کمک یکدیگر، دیگر مشکلی با جمع‌آوری متکدیان، برخورد با سد معبر، کودکان خیابانی و موارد مشابه، نخواهیم داشت و هر دستگاهی وظیفه خود می‌داند فراخور وظایف تعیین شده برای آن دستگاه، اقداماتی را که منجر به خروجی مناسب و مطلوب شود، انجام دهد. همچنین این امر موجب صیانت از صنوفی است که در این حوزه به صورت قانونمند فعالیت می‌کنند.

وی، اظهار داشت: در این راستا با کمک همکاران‌مان در سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان در گام اول تلاش کردیم میدان ارگ (توحید) را ساماندهی کنیم. به همین جهت به دستفروشانی که از سنوات گذشته در این میدان فعالیت می‌کردند در ابتدا با اخطارهای شفاهی و سپس با اخطار کتبی اعلام کردیم از میدان ارگ به جایگاه‌هایی که برای آنها در نظر گرفته‌ایم، انتقال یابند.

هاشمی، از «ابتدای جاده قدیم ماهان، محدوده میدان شهدا و  بلوار 22 بهمن» به‌عنوان یکی از جایگاه‌های در نظر گرفته شده برای دستفروشان نام برد و گفت: برای ساماندهی خودروهای سیار نیز، «خیابان عطا احمدی»، «ورودی کرمان از سمت باغین»، «ورودی کرمان از سمت کوهپایه»، «ورودی کرمان از سمت جوپار» و «ورودی کرمان از سمت زرند» در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان، گفت: امیدواریم با کمک همه دستگاه‌های متولی به زودی شاهد پاکسازی سطح شهر از موارد و تخلف‌های یادشده باشیم.

 

0