یک شنبه 30 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9611501
  • 16 اردیبهشت 1403
  • 17:11
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
«قرارگاه جهاد آسفالت شهرداری کرمان» با هدف سرعت‌بخشی به آسفالت معابر تشکیل شد

طی آیینی با حضور جمعی از اعضای شورا و مدیران شهری؛

«قرارگاه جهاد آسفالت شهرداری کرمان» با هدف سرعت‌بخشی به آسفالت معابر تشکیل شد

ظهر امروز، شانزدهم اردیبهشت‌ماه، در آیینی با حضور محسن تویسرکانی، شهردار کرمان، برخی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان و سایر مدیران شهری، «قرارگاه جهاد آسفالت شهرداری کرمان» با هدف سرعت‌بخشی به آسفالت معابر تشکیل شد.

به گزارش کرنا، رییس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای اسلامی شهر کرمان در این آیین، ضمن تشکر از شهردار کرمان، معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار، مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و شهرداران مناطق، گفت: خوشبختانه اقدام بسیار خوب و به‌موقعی در زمینۀ آسفالت شهر کرمان در حال انجام است که اعضای شورا هم در این زمینه کمک کردند؛ در این دورۀ شورا و به‌طور مشخص امسال، به‌طور ویژه به موضوع آسفالت پرداخت شده است.

منصور ایرانمنش، با اشاره به اینکه طی دوسال گذشته کار خوبی در زمینۀ آسفالت حاشیۀ شهر کرمان و شهرک‌های اطراف انجام شد، افزود: در برنامه‌ریزی روکش آسفالت سال‌جاری، معابر داخل شهر دیده شده است؛ ضمن اینکه معابر خاکی بالای ۱۴ متر نیز قرار است امسال آسفالت شود و امیدواریم تا پایان سال، یک شهر متفاوتی را از منظر آسفالت معابر داشته باشیم.

وی با تأکید بر لزوم خط‌کشی معابر بلافاصله بعد از آسفالت، خاطرنشان کرد: در عملیات «جهاد آسفالت معابر شهر کرمان»، خیابان‌هایی انتخاب شد و در لیست شورا قرار گرفت، اما شاید نیاز به دقت بیشتری باشد تا بتوانیم از این هزینه و نیرویی که به‌کار گرفته شده، نهایت بهره‌برداری را براساس ضرورت و اولویت داشته باشیم.

رییس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای اسلامی شهر کرمان، بیان کرد: با توجه به آسفالت بتنی و تکنولوژی که جدیداً در کرمان و در شهرک «شهید مطهری» اجرا شده، اگر این تکنولوژی در آسفالت سایر معابر به‌کار گرفته شود، تا پایان سال بیش از میزان پیش‌بینی‌شده را می‌توان آسفالت کرد.

ایرانمنش با بیان اینکه مردم لذت این اقدام جهادی شهرداری را خواهند چشید و قدردان آن هستند، یادآور شد: زمانی که برای آسفالت معابر در نظر گرفته می‌شود، براساس ساعات حداقل میزان ترافیک باشد؛ شب‌هنگام هم راحت‌تر می‌توان آسفالت کرد؛ همچنین علایم ترافیکی جهت اطلاع‌ر‌سانی به مردم حین آسفالت نصب شود تا مشکلی ایجاد نشود. 

 

تشکیل «قرارگاه جهاد آسفالت شهرداری کرمان» با هدف سرعت‌بخشی به آسفالت معابر

شهردار کرمان نیز در این آیین، با بیان اینکه برای توسعۀ شهر کرمان، چاره‌ای نیست جز اینکه همگی با اهتمام مضاعف، پای کار شهر کرمان باشیم، افزود: از الطاف اعضای شورای اسلامی شهر در همراهی با شهرداری در سرعت‌بخشی به آغاز عملیات جهاد آسفالت معابر و همچنین از همکارانم که بی‌چشم‌داشت و تمام‌وقت کار می‌کنند، تشکر می‌کنم.

محسن تویسرکانی، خاطرنشان کرد: اگر عملیات جهاد آسفالت معابر شهر کرمان، با این سرعتی که آغاز شده، پیش برود، حتماً شاهد تحول بزرگی در شهر خواهیم بود و از بخش خصوصی هم که تعامل خوبی داشتند و خیلی زود و باکیفیت مطلوب، کار را آغاز کردند، تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع برای شهر کرمان و با توجه به به‌روزرسانی ماشین‌آلات سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری، «قرارگاه جهاد آسفالت شهرداری کرمان» را تشکیل دادیم تا موضوع آسفالت معابر در اسرع وقت، رصد شود.

شهردار کرمان ادامه داد: پیش از آغاز «جهاد آسفالت معابر شهر کرمان»، مطالعاتی صورت گرفت و لیستی از معابر به تصویب شورای  شهر رسید و ما خود را ملزم می‌دانیم براساس لیست مصوب، انجام وظیفه کنیم.

تویسرکانی، خاطرنشان کرد: البته در خلال این فرایند باز هم رصد می‌کنیم، اگر آسفالت معبری اولویت داشته باشد، با هماهنگی شورا جایگزین خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه آسفالت معابر فرعی، نقش مهمی در باز کردن گره‌های ترافیکی خواهد داشت، افزود: از شهروندان محترم به‌خاطر محدودیت‌هایی که در راستای اجرای این طرح، ایجاد خواهد شد، عذرخواهی می‌کنم.

شهردار کرمان بیان کرد: امیدواریم با اخذ متمم از شورای محترم شهر، بتوانیم بودجۀ مصوب در زمینۀ آسفالت را ارتقا دهیم و تا پایان سال بتوانیم تمام معابر شهر کرمان را روکش آسفالت کرده و معابر خاکی بالای 14 متر را نیز آسفالت کنیم.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان نیز در این آیین، بیان کرد: با توجه به حفاری‌های متعدد و بی‌رویه‌ای که شرکت‌های حفار در سال‌های اخیر انجام داده بودند و باعث آسیب‌رساندن به معابر شهری شده بود و همچنین از آنجاکه نابسامان‌بودن آسفالت شهری، یکی‌ از دلایل افزایش ترافیک شهری است، از سال گذشته، شورای شهر و شهرداری، مبنا را بر ترمیم آسفالت به‌صورت جهادی گذاشتند.

محمدرضا یحیی‌زاده افزود: بودجه خوبی برای ساماندهی به آسفالت شهری اختصاص داده شد؛ مبلغ بالغ بر ۷۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که مجموعاً دو میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع معادل دوسوم از معابر شهر کرمان را پوشش می‌دهد.

وی یادآور شد: از میزان دو میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع که در برنامۀ «جهاد آسفالت شهرداری کرمان» پیش‌بینی شده، میزان یک میلیون و 500 هزار مترمربع از معابر توسط پیمانکاران و یک میلیون مترمربع از معابر نیز توسط نیروهای توانمند سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری، آسفالت خواهد شد. 

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، بیان کرد: از شورای شهر و شهردار محترم به‌خاطر این حرکت جهادی که انقلابی در شهر ایجاد خواهد کرد و شهروندان از آن منتفع خواهند شد، تشکر می‌کنم؛ ضمن اینکه آسفالت معابر از منظر شهرسازی و زیبایی شهری هم بسیار موثر است.

نژادحسینی، مدیرعامل شرکت اطلس‌نگین شمس و یکی از پیمانکاران آسفالت شهرداری کرمان نیز با بیان اینکه مدت پیمان این شرکت با شهرداری، دوماهه است، افزود: تلاش می‌کنیم در این بازۀ زمانی، کار را با کیفیت احسن تحویل دهیم.

وی خاطرنشان کرد: روکش آسفالت معابر شهر کرمان طبق برنامه، از دیروز آغاز شده و در این زمان، ۱۵ هزار مترمربع، اجرا شده است. 

گفتنی است؛ در پایان این آیین، احکام «محمدرضا یحیی‌زاده»، معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان به‌عنوان «فرمانده قرارگاه جهاد آسفالت شهرداری کرمان» و «قاسم بابایی»، مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری به‌عنوان «جانشنین فرمانده قرارگاه جهاد آسفالت شهرداری کرمان» توسط شهردار کرمان، اعطا شد.

15.6432