جمعه 31 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9610183
  • 5 بهمن 1401
  • 21:02
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
آسفالت 60 هزار مترمربع از معابر مناطق هدف در منطقه چهار شهری

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان خبر داد:

آسفالت 60 هزار مترمربع از معابر مناطق هدف در منطقه چهار شهری

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان گفت: در یک سال اخیر 60 هزار مترمربع از معابر مناطق هدف در منطقه چهار شهری آسفالت و حدود 100 هزار متر مربع زیرسازی شده است.

به گزارش کرنا، مهدی نیکویی، با بیان اینکه آسفالت معابر شهر در چند بخش تعریف شده که آسفالت مناطق هدف و بازآفرینی شهری از آن جمله است، گفت: این اقدام را از سال گذشته با جدیت شروع کردیم و درحال حاضر، در قالب سه اکیپ با همکاری بخش خصوصی، شهرداری و مناطق پنج‌گانه شهری، مناطق هدف بازآفرینی را آسفالت می‌کنیم.

وی، از مشخص‌شدن مناطق هدف بازآفرینی، در پنج منطقه شهری خبر داد و خاطرنشان کرد: در منطقه چهار شهری، شهرک «شهید همت» و بخشی از محله «سرآسیاب» مدنظر است.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، از شروع آسفالت معابر «سرآسیاب» از ابتدای بهمن‌ماه جاری خبر داد و گفت: پیش از این نیز کوچه‌های خیابان «فلاح» آسفالت شده است.

نیکویی، با بیان اینکه اجرای پروژه فاضلاب قبل از انجام آسفالت در محله «سرآسیاب» در اولویت قرار داشت، ادامه داد: با پیگیری و رایزنی‌های شهرداری، چهار اکیپ، کار حفاری فاضلاب در آن منطقه را انجام دادند و در حال حاضر، زیرساخت‌های لازم آماده است و می‌توانیم بدون وجود موانع، کار آسفالت را ادامه دهیم.

وی با تأکید بر اینکه آسفالت و زیرسازی حدود 45 تا 50 هزار مترمربع از معابر «سرآسیاب»، در دستور کار قرار گرفته است، به آسفالت کوچه‌های 10، 12و 14 خیابان «فلاح» در محله «سرآسیاب»، اشاره کرد و یادآور شد: در بعضی از کوچه‌ها ازجمله کوچه 14، سه مرحله زیر‌سازی انجام دادیم که با توجه به نزولات جوی و خراب‌شدن زیر‌سازی، مجبور شدیم مجدد هزینه کرده و کار زیرسازی را انجام دهیم.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، مناطق هدف بازآفرینی در منطقه یک شهری را شامل محله‌های «سیدی» و «بلدالامین» دانست و گفت: همچنین بخشی از معابر اصلی در منطقه «بلدالامین» که جزو منطقه هدف بازآفرینی نبوده، آسفالت شده است.

نیکویی، از 38 هزار مترمربع آسفالت معابر، در چهار ماه اخیر در منطقه یک شهری خبر داد و یادآور شد: ازجمله این موارد می‌توان به معابر «بلد‌الامین»، معابر بالای 14 متر و ورودی معابر اصلی در منطقه یک شهری، اشاره کرد.

وی، خیابان «سجادیه» و «فیروزآباد» را نیز ازجمله مناطق هدف در منطقه یک شهری، ذکر کرد و گفت: آسفالت این معابر نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، درخصوص مناطق هدف بازآفرینی در منطقه دو شهری نیز گفت: در این منطقه شهرک‌های جدیدی از جمله شهرک «گل‌شهر» در انتهای بلوار «رضوان» وجود دارد که ازسوی شهرداری در ازای تملک املاک مسیری در پروژه «قلعه‌دختر» و «قلعه‌اردشیر»، به مردم واگذار شده است.

نیکویی افزود: طبق قول داده شده به مردم، معابر اصلی این شهرک زیرسازی شده و با مساعد‌شدن وضعیت جوی، آسفالت می‌شود.

وی با بیان اینکه به غیر از شهرک «گل‌شهر»، مناطقی در انتهای بلوار «رضوان» نیز جزو مناطق هدف بازآفرینی قرار دارد، گفت: حفاری فاضلاب در بخشی از این منطقه انجام شده که با تکمیل مابقی حفاری‌ها، آسفالت کوچه‌های انتهای بلوار «رضوان» ازجمله کوچه‌های 46 و 48 در دستور کار قرار می‌گیرد.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان همچنین ورودی جاده «شرف‌آباد» (کوچه شماره 3 )، خیابان مقابل دانشگاه پیام‌نور و معابر قرار گرفته در ضلع شمال دانشگاه پیام نور را که به نام شهرک «شهید صیادی» معروف است، به‌عنوان مناطق هدف در نظر گرفت و بیان کرد: این معابر نیز به‌زودی آسفالت می‌شود.

نیکویی، درخصوص مناطق هدف بازآفرینی در منطقه سه شهری، به بلوار «شاهد»، و کوچه‌های «هجرت» در شهرک «شهید مطهری» اشاره و تأکید کرد: کوچه شماره 16 «هجرت» در حال آسفالت است که در دهه مبارک فجر از آن بهره برداری می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان افزود: در منطقه پنج شهری که بیشتر شامل بافت درونی شهر است، چندان معابر خاکی نداریم، اما معابر فرسوده زیادی در این منطقه وجود دارد که تا حدودی بهسازی شده است.

نیکویی، آسفالت معابر بالای 14 متر در تمام مناطق شهری را ازجمله اقدامات در دستور کار برای بهسازی و آسفالت معابر دانست و به آسفالت معابری چون خیابان‌های «دانشور»، «شهید کازرونی» و «شهید جمالی‌نژاد» اشاره کرد و یادآورشد: خیابان «شهید جمالی‌نژاد» آسفالت شده است.

وی ادامه داد: آسفالت معابر بالای 14 متر را که درخواست مناطق و مردم بوده، در تعهدات خود قرار داده‌ایم که در قالب سه اکیپ، کار آسفالت در منطقه دو شهری را شروع خواهیم کرد.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، آسفالت خیابان «شهید خلبان سیدحسین حسینی» در «غدیر چهار»(شهرک شهرداری) را نیز ازجمله معابر در دستور کار آسفالت ذکر کرد و با بیان اینکه در مدت یک سال گذشته تعدادی از معابر شهرک شهرداری، آسفالت شده است، گفت: بخشی از معابر این شهرک از 20 سال گذشته آسفالت نشده بود، که با پیگیری شهرداری و تکمیل حفاری و لوله گذاری فاضلاب، کار آسفالت انجام شد.

نیکویی، از فعالیت هم‌زمان چند اکیپ آسفالت، روکش آسفالت و زیرسازی ازجمله شهرداری‌های مناطق، سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری، بخش خصوصی و شهرداری، در سطح شهر خبر داد و درخصوص روکش آسفالت معابر، افزود: در این زمینه معابر زیادی ازجمله خیابان «فتحعلیشاهی»، بلوار «جهاد»، خیابان «شهید اخلاقی» و بلوار «شهید چمران» روکش آسفالت شد.

وی روکش آسفالت در معابر اصلی را مستلزم تعیین‌تکلیف انشعابات و دیگر زیرساخت‌های شهری ذکر کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم به تعهدات خود عمل کنیم و رضایت مردم را در این زمینه جلب کنیم.

15.5866