پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9609985
  • 25 آبان 1401
  • 09:57
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
آسفالت بیش از120 هزار مترمربع از معابر شهرک «شهید همت»

شهردار کرمان در دیدار با دادستان مرکز استان خبر داد:

آسفالت بیش از120 هزار مترمربع از معابر شهرک «شهید همت»

شهردار کرمان با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش کِرنا، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در این دیدار، با بیان اینکه در حوزه شهری کرمان، جای کار بسیار زیادی وجود دارد، گفت: شهر کرمان در حوزه عمران شهری نیاز به تداوم و ارتقای فعالیت‌ها دارد.

مهدی بخشی، با بیان اینکه استان کرمان سرمایه‌های بسیار زیادی دارد، گفت: شایسته نیست که با وجود این سرمایه‌ها، این استان در جایگاه مطلوب خود قرار نگیرد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم بر مبنای وظایف خود در راستای احیای حقوق عامه مردم تلاش کنیم؛ زیرا مردم روی گنج هستند و باید از مزایای آن بهره مند شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، بر پرهیز از حرکت‌های جزیره‌ای تأکید کرد و گفت: باید مشکلات موجود بر مبنای همکاری و تعامل رفع شود و در مواجهه با مشکلات، توپ را در زمین یکدیگر نیندازیم.

بخشی، بر اولویت‌بندی مشکلات نیز تأکید کرد و ادامه داد: اگر جایی تعارض منافع وجود دارد، باید منفعت عمومی مورد توجه قرار گیرد.

وی، ایجاد شعب تخصصی را از رویکردهای جدید دادستانی کرمان دانست و گفت: ایجاد شعبه تخصصی رسیدگی به پرونده‌های مربوط به شهرداری را پیگیری می‌کنیم.

شهردار کرمان نیز با اشاره به اینکه باید مسیر همکاری بین دادستانی و شهرداری تداوم یابد، تأکید کرد: همراهی دستگاه قضایی در بسیاری از پروژه‌ها راه‌گشا بوده و امید می‌رود که تداوم یابد.

سعید شعرباف، با اشاره به اقدامات شهرداری کرمان در این دوره مدیریت شهری در شهرک «شهید همت»، «سرآسیاب» و «صیاد شیرازی» گفت: این مناطق داخل محدوده شهر هستند؛ بنابراین، تلاش کردیم عقب‌ماندگی‌های گذشته جبران شود.

وی افزود: در هفت‌ماه گذشته، بیش از120 هزار مترمربع از معابر شهرک «شهید همت» آسفالت شد.

شهردار کرمان، حاشیه شهر را زخم بازمانده‌ای بر شهر کرمان دانست و با بیان اینکه در برخی موضوعات برای حل مشکلات موجود باید با نگاه استانی اقدام شود، گفت: در برخی مناطق حاشیه‌ای ازجمله «چهاره‌معصوم»، «شیشه‌گر» و «الله‌آباد»، موضوعات و مشکلات جدی وجود دارد که باید رفع شود.

وی افزود: در برخی نقاط شهر کرمان فاصله بین شهرها و روستاها مشخص نشده و در این فاصله، زمین‌خواری انجام گرفته است.

شهردار کرمان، بر تشکیل شعبه ویژه جهت رسیدگی به پرونده‌های مربوط به شهرداری تأکید کرد و گفت: با ایجاد این شعبه می‌توان بسیاری از پرونده‌های مهم را که منجر به تضییع حقوق بیت‌المال می‌شود، مورد رسیدگی قرار داد.

شعرباف، بر پیگیری مشکلات موجود بین شهرداری و موقوفات نیز تأکید کرد.

مدیر حقوقی شهرداری کرمان نیز در این نشست گفت: درخواست شعبه ویژه‌ای برای پرونده‌های شهرداری داریم؛ به‌ویژه در پلاک 2975، شعبه ویژه نیاز است؛ چون بیشتر تصرفات غیرقانونی در این منطقه است.
محمود روح‌الامینی افزود: سرعت‌بخشی به روند رسیدگی این پرونده‌ها، در زمان مناسب، جلوی تصرفات غیرقانونی را می‌گیرد.

0