شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9606589
  • 25 اردیبهشت 1397
  • 10:50
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
آغاز روکش آسفالت 9 معبر اصلی در شهر کرمان

سرپرست معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان خبر داد:

آغاز روکش آسفالت 9 معبر اصلی در شهر کرمان

سرپرست معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان از روکش آسفالت 9 معبر اصلی در شهر کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان‌شهر آن‌لاین، قنبری با بیان این‌که قرارداد پیمان‌کار برای روکش آسفالتِ این تعداد معبر، حدود سه میلیارد تومان است که از محل منابع دولتی و اسناد خزانه، تأمین اعتبار می‌شود، گفت: پیش‌بینی کرده‌ایم 9 محور اصلی در شهر که آسفالت آن‌ها مشکل دارد، روکش آسفالت شود.
وی در خصوص معابری که روکش آسفالت خواهد شد، گفت: در منطقه یک، بولوار چمران، هر دو لاین و بولوار ورودی جاده‌ی زرند، هر دو لاین، در منطقه دو، لاین غربی بولوار نصر، لاین جنوب بولوار آزادگان تا تقاطع والفجر، لاین شرقی بولوار جهاد از چهارراه اقبال تا شهید مفتح و لاین شرقی بولوار حمزه، در منطقه سه، بولوار اوبوالفضل علیه‌السلام و خیابان باقدرت غربی و در منطقه چهار، خیابان قدوسی روکش آسفالت خواهد شد.
سرپرست معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان افزود: در خیابان قدوسی در نقاطی تعریض داریم که اگر تعریض‌ها انجام شود، این معبر روکش آسفالت خواهد شد و اگر تعریض‌ها انجام نشود، با هماهنگی منطقه چهار، اولویت را تغییر خواهیم داد.
قنبری ادامه داد: در بولوار ابوالفضل علیه‌السلام و ورودی جاده‌ی زرند نیز، زیرسازی معابر مشکل دارد که مجبوریم توسط سازمان عمران، آسفالت فعلی را برداریم، زیرسازی کنیم و در ادامه، معبر روکش آسفالت شود؛ ضمن این‌که ورودی جاده‌ی زرند جدول‌گذاری هم خواهد شد.
وی بیان کرد: در بولوار جهاد، پیش از روکش آسفالت، با شرکت آبفا مکاتبه کردیم که ابتدا اعلام کردند در این بولوار حفاری ندارند، اما همین‌که کار آسفالت شروع شد، شرکت آبفا اعلام کرد که در این معبر باید خط لوله‌ی فاضلاب را انتقال دهند؛ بنابراین، کار روکش آسفالت این بولوار تعطیل شد تا حفاری شرکت آبفا و انتقال خط لوله‌ی فاضلاب به پایان برسد.
سرپرست معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان در خصوص نحوه‌ی اولویت‌بندی این مسیرها برای روکش آسفالت گفت: این مسیرها توسط شهرداری‌های مناطق اولویت‌بندی شده است؛ ضمن این‌که همکاران دفتر نظارت هم بازدید کرده‌اند.

• آسفالت بیش از 100 محور در قالب فاینانس
قنبری به آسفالت معابر در قالب فاینانس هم اشاره کرد و گفت: برای فاینانس آسفالت، بیش از 100 محور در چهار منطقه اولویت‌بندی شده است.
وی افزود: در این زمینه منتظر ابلاغ بودجه از سوی شورای اسلامی شهر هستیم که به محض ابلاغ بودجه، اسناد مناقصه آماده می‌شود.
سرپرست معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان ادامه داد: طی یک ماه آینده، مناقصه‌ی فاینانس آسفالت برگزار خواهد شد تا پس از انتخاب پیمان‌کار، کار آسفالت معابر اصلی شهر آغاز شود.

• آسفالت کوچه‌ها توسط سازمان عمران
قنبری بیان کرد: کوچه‌ها نیز پس از تأمین منابع مالی و انعقاد قرارداد، از مردادماه توسط سازمان عمران آسفالت خواهد شد.
وی با بیان این‌که علاقه‌مندیم تمام معابر شهر کرمان را آسفالت کنیم، اما کمبود منابع مالی در شهرداری، ما را محدود کرده است، گفت: امیدواریم با اجرای آسفالت به‌صورت فاینانس، قسمت زیادی از معابر شهر آسفالت شود.
سرپرست معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان در خصوص استقبال پیمان‌کاران از فاینانس آسفالت گفت: طبق قانون باید مناقصه‌ی عمومی برگزار کنیم که در این راستا موضوع را به اطلاع انجمن صنفی پیمان‌کاران رسانده‌ایم و چندین پیمان‌کار اعلام آمادگی کرده‌اند تا در مناقصه شرکت کنند.
قنبری در پاسخ به این سوال که فاینانس آسفالت در دوره‌های پیش نیز در دستور کار بوده، اما عملیاتی نشده است، گفت: در گذشته روش پرداخت به پیمان‌کاران شفاف نبوده، اما با توجه به مجوز شورای اسلامی شهر، روش پرداخت به پیمان‌کاران به‌صورت شفاف ارایه شده و چون شرایط مشخص است، پیمان‌کاران استقبال کرده‌اند.
وی با بیان این‌که عملیات روکش آسفالت معابر توسط شهرداری، حدود دو سال تعطیل بوده است، گفت: دو سال از برنامه عقب هستیم، اما سعی می‌کنیم با توجه به منابع مالی‌ای که پیش‌بینی شده، این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.
سرپرست معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان مشکل آسفالت معابر را در بخش خرید قیر دانست و گفت: به‌دلیل بدهی‌هایی که سازمان عمران دارد، باید قیر را به‌صورت نقدی خریداری کنیم.
قنبری بدهی‌های سازمان عمران شهرداری را حدود 19 میلیارد تومان دانست و گفت: پرداخت این میزان بدهی با توجه به درآمدهای شهرداری و منابع موجود، به‌سرعت امکان‌پذیر نیست، اما تلاش می‌کنیم پروژه‌های عمرانی با اختلال روبه‌رو نشود.

• کارخانه‌ی آسفالت شهرداری فعال است
وی از فعال بودن کارخانه‌ی آسفالت شهرداری خبر داد و گفت: کارخانه‌ی آسفالت روزانه برای لکه‌گیری آسفالت معابر، به شهرداری‌های مناطق آسفالت تحویل می‌دهد، اما با توجه به این‌که کارخانه‌ی آسفالت حدود 9 ماه تعطیل بوده، به همین نسبت عقب هستیم. 
سرپرست معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان با بیان این‌که در زمینه‌ی زیرسازی معابر هیچ مشکلی نداریم و زیرسازی معابر به‌سرعت در حال انجام است، گفت: از ابتدای امسال معابر زیادی زیرسازی شده است.

• دپوی بیش از 40 هزار جدول
قنبری از راه‌اندازی کارخانه‌ی تولید جدول هم خبر داد و گفت: هم‌اکنون، بیش از 40 هزار جدول دپو شده و این در حالی است که تا ابتدای اسفند سال گذشته، به هیچ وجه جدول تولید نمی‌شد.
وی افزود: سازمان عمران از گذشته در ازای پولی که گرفته بود، باید به برخی از شهرداری‌های اطراف جدول تحویل می‌داد که به تعهد خود عمل نکرده بود، اما هم‌اکنون تحویل جدول به شهرداری‌های شهرهای اطراف کرمان شروع شده است.

• بهره‌برداری از پل سیدی تا مردادماه
سرپرست معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان با بیان این‌که بخشی از کار خارج از سازه‌ی پل سیدی توسط سازمان عمران انجام خواهد شد، گفت: این بخش از کار ازجمله جدول‌گذاری تقاطع سیدی در قرارداد پیمان‌کار نیست که توسط سازمان عمران شهرداری انجام می‌شود.
قنبری افزود: آسفالت خیابان‌های محدوده پل و قسمتی از آسفالت پل هم توسط سازمان عمران انجام و از قرارداد پیمان‌کار کسر خواهد شد.
وی ادامه داد: اصلاح شیب‌ها و هدایت آب‌های سطحی محدوده‌ی پل سیدی نیز از دیگر اقداماتی است که در دستور کار سازمان عمران قرار دارد.  
قنبری بیان کرد: رفوژ وسط در دو طرف پل نیز اصلاح خواهد شد؛ ضمن این‌که چند تیر برق هم باید برداشته شود که در این زمینه هم با شرکت برق مکاتبه کرده‌ایم.
سرپرست معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان در خصوص ادامه‌ی ساخت پل سیدی گفت: در پرداخت‌های مالی اندکی با مشکل روبه‌رو شده‌ایم، اما سعی کرده‌ایم پیمان‌کار را حمایت کنیم و پیش‌بینی می‌کنیم حداکثر تا مردادماه، پل سیدی به بهره‌برداری برسد.

 

محمدرضا احمدی

0