جمعه 31 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9609676
  • 6 مرداد 1401
  • 18:04
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
آموزش رشته‌های موردنیاز شهرداری در دانشگاه

در دیدار شهردار کرمان با رییس دانشکده شهید چمران مطرح شد؛

آموزش رشته‌های موردنیاز شهرداری در دانشگاه

شهردار کرمان، در دیدار با رییس دانشکده شهید چمران، پیشنهاد آموزش رشته‌ها و مهارت‌های موردنیاز شهرداری در این دانشکده را مطرح کرد و قرار شد این موضوع پیگیری شود.

به گزارش کرمان‌آنلاین، سعید شعرباف در دیدار با رییس دانشکده شهید چمران و معاونان وی که با حضور محمود بابایی، نایب‌رئیس شورا، منصور ایرانمنش، رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورا و فهیمی، مشاور شهردار انجام شد، با اشاره به اینکه در برخی شهرها مانند مشهد، شهرداری، تعامل نزدیکی با موسسات آموزش عالی دارد و یک‌سری رشته‌های موردنیاز شهرداری آموزش داده می‌شود، افزود: اگر بتوانیم رشته‌های موردنیاز شهرداری را ازجمله در حوزه پسماند، آتش‌نشانی، نظارت فنی، حسابرسی و ثبت املاک که موضوعات مبتلابه شهرداری‌هاست، پیشنهاد دهیم تا کارمندان شهرداری در حوزه‌های مرتبط بتوانند در دوره‌ها و رشته‌های آموزشی دانشکده فنی و حرفه‌ای چمران شرکت کرده و آموزش و مدرک لازم را دریافت کنند، کمک بزرگی است.

وی ادامه داد: ازطریق معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری، مهارت‌های موردنیاز را معرفی می‌کنیم تا توسط رییس و کارشناسان دانشکده شهید چمران، بررسی‌ شده و در صورت موافقت، اقدامات لازم انجام شود.

شهردار کرمان با اشاره به تجربه شهر مشهد در ایجاد مراکز آموزش مشاغل در حاشیه شهر، با مشارکت دانشگاه فنی و حرفه‌ای، سپاه، شهرداری و خیّران، برای حمایت از زنان سرپرست خانوار و ساکنان حاشیه شهر، افزود: در چند نقطه از شهر کرمان به‌ویژه الله‌آباد، شیشه‌گر و محله چهارده معصوم(ع)، شهرک شهید همت، و بلوار سیدی و جاده کوهپایه، زمین‌های وسیعی داریم که با جذب خیّران و مشارکت دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند تبدیل به مرکز آموزش مشاغل شود.

شعرباف یادآور شد: با توجه به اینکه قسمت ورودی دانشکده شهید چمران نیاز به عقب‌نشینی جهت تعریض معبر دارد، لازم است اقدامات و بررسی‌های لازم جهت تعریض با همکاری دانشکده انجام شود، سپس شهرداری می‌تواند در زمینه بهسازی ورودی دانشکده و فضاسازی اطراف آن اقدام کند. 

وی افزود: درختانی که در محدوده طرح تعریض هستند نیز حفظ می‌شوند و در ادامه، پارک خطی که در قسمت نرسیده به میدان هفت‌باغ در مراحل نهایی ساخت است، به فضای سبز پارک ادغام می‌شود.

شهردار کرمان درخصوص موضوع حصارکشی دانشکده فنی و حرفه‌ای رضوان که شهرداری در جریان راه‌اندازی آرامستان جدید، متعهد شده، بیان کرد: در زمان ساخت مسیر دسترسی آرامستان جدید، شهرداری، در هر قسمت مسیر که مالکی داشته، تضمین حصارکشی داده که برخی از این تعهدات بسیار سنگین است، اما به هر حال باید به این تعهدات عمل شود و در مورد دانشکده رضوان هم موضوع را بررسی و تعیین‌تکلیف خواهیم کرد.

شعرباف خاطرنشان کرد: از تولیدات دانشکده فنی شهید چمران در زمینه تامین قطعات و تجهیزات موردنیاز شهرداری می‌توانیم استفاده کنیم که هم برای دانشجویان درآمدزایی دارد و هم با توجه به پایین بودن قیمت، در هزینه‌های شهرداری صرفه‌جویی خواهد شد. 

منصور ایرانمنش، رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورا نیز در این زمینه گفت: دانشکده شهید چمران در زمینه ساخت و تجهیز قطعات و تجهیزات دانش‌بنیان می‌تواند به سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کمک کند تا محصولات تخصصی‌ و باکیفیت‌تری ساخته شود. 

رییس دانشکده شهید چمران، زیرمجموعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان نیز در این دیدار با بیان اینکه تاکنون در استان به دانشگاه فنی و حرفه‌ای توجه چندانی نشده است، افزود: خوشحالیم که در هفته ملی مهارت و روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، میزبان شهردار کرمان و اعضای شورای اسلامی شهر هستیم.

مصطفی جعفری کرمانی‌پور، با اشاره به وجود ۱۵ مرکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای در استان، خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۹۵۰۰ دانشجو در استان کرمان دارد و دانشکده شهید چمران، بزرگترین مرکز این دانشگاه در استان است. 

وی با بیان اینکه رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای، تربیت تکنیسین و کارشناس ماهر برای صنعت کشور است، افزود: ۷۰ درصد دروس این دانشگاه، عملی است که باعث می‌شود فارغ‌التحصیلان بتوانند سریع وارد بازار کار شوند.

رییس دانشکده شهید چمران با اشاره به آموزش رشته‌های برق، مکانیک، کامپیوتر، الکترونیک، عمران، معماری، حسابداری و تربیت بدنی در مقاطع مختلف در این دانشکده، یادآور شد: رشته‌های کاربردی مانند انرژی‌های تجدیدپذیر هم با توجه به نیار بازار به این دانشکده اضافه شده و این ظرفیت وجود دارد که با توجه به نیاز بازار، رشته‌های جدید دیگری را اضافه کنیم و مدیریت پسماند یکی از این رشته‌هاست.

جعفری بیان کرد: سایر دانشکده‌های زیرمجموعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کرمان شامل مرکز آموزشی شهید دادبین و مرکز کشاورزی رضوان و مرکز ویژه دختران فاطمه‌الزهرا است که بزرگ‌ترین مرکز ویژه دختران در جنوب‌شرق و سومین مرکز در کشور است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی آزاد و خاص براساس نیاز و همچنین برگزاری دوره‌های تخصصی با مشارکت بخش خصوصی برای کارمندان آنها، یادآور شد: هر رشته‌ای که بدانیم بازار کار و متقاضی دارد، ایجاد می‌کنیم.

رییس دانشکده شهید چمران تصریح کرد: دانشکده چمران بزرگ‌ترین مرکز برگزارکننده آزمون در کرمان است، اما فضای ورودی مناسبی ندارد، از شهرداری به ما گفتند باید عقب‌نشینی کنیم تا آسفالت و بهسازی ورودی انجام شود، ما آماده توافق و و عقب‌نشینی هستیم تا ورودی دانشکده، سریع‌تر ساماندهی شود.

جعفری افزود: خیابان پشت دانشکده نیز مشکل روشنایی دارد که اداره برق، اقدام در این زمینه را منوط به آسفالت بلوار توسط شهرداری کرده است.

وی به مشکلات مرکز آموزشی رضوان هم اشاره کرد و گفت: در زمان راه‌اندازی آرامستان جدید، قرار شد شهرداری در زمینه روشنایی، حصارکشی و تامین آب با این مجموعه همکاری کند که هیچ‌یک از این موارد تاکنون انجام نشده است.

رییس دانشکده شهید چمران افزود: با توجه به روحیه شهردار و اعضای شورا، این مسایل با تعامل حل خواهد شد. 

جعفری، همچنین پیشنهاد نام‌گذاری یکی از معابر منتهی به دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید چمران را به‌عنوان "مهارت" مطرح کرد.

در این نشست همچنین مقرر شد، درخصوص مشکلات پارکینگ، عوارض، تعریض و سایر موارد مطرح‌شده، جلسات مشترکی تشکیل و مسایل با تعامل طرفین برطرف شود.

15.6264