سه شنبه 28 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9607108
  • 3 مهر 1397
  • 13:53
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
اجرای 60 درصد از مصوبات شورای اسلامی شهرستان کرمان در یک‌سال گذشته

رییس شورای اسلامی شهرستان کرمان خبر داد:

اجرای 60 درصد از مصوبات شورای اسلامی شهرستان کرمان در یک‌سال گذشته

رییس شورای اسلامی شهرستان کرمان گفت: حدود 60 درصد از مصوبات شورای اسلامی شهرستان کرمان در یک‌سال گذشته به مرحله‌ی اجرا رسیده است.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، زهرا ایرانمنش در نشست شورای اسلامی شهرستان کرمان که با حضور علی سلاجقه، معاون فرماندار کرمان و به‌منظور انتخاب هیأت‌رییسه‌ی این شورا برگزار شد، از برگزاری 9 جلسه‌ی شورای اسلامی شهرستان کرمان در یک‌سال گذشته‌ی فعالیت این شورا خبر داد و گفت: در این جلسات به فراخور مشکلاتی که در مناطق مختلف شهرستان کرمان وجود داشت، مسئولان دستگاه‌های اجرایی مربوط در هر جلسه حضور پیدا کردند و مسایل و مشکلات هر منطقه پیگیری شد.

وی هم‌چنین ضمن تشکر از حضور مستمر و مؤثر فرماندار کرمان در جلسات شورای اسلامی شهرستان کرمان در سال گذشته‌ی فعالیت شورا گفت: جلسات شورای اسلامی شهرستان کرمان طی یک‌سال گذشته به میزبانی شهرهای شهداد، زنگی‌آباد، کاظم‌آباد، ماهان و چترود برگزار شد که در این جلسات علاوه بر حضور فرماندار کرمان، مدیران دستگاه‌های اجرایی مختلف ازجمله مدیرکل وقت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مسئولان جهاد کشاورزی، مسئولان صنعت، معدن و تجارت و شهرک‌های صنعتی، مدیرکل امور اتباع بیگانه و جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان، مدیرکل راه و شهرسازی و مدیران عامل شرکت توزیع نیروی برق شمال و آب و فاضلاب حضور داشتند و با این شورا همکاری کردند که جای تقدیر دارد.

رییس شورای اسلامی شهرستان کرمان با اشاره به مصوبات قابل توجه این جلسات گفت: خوشبختانه با پیگیری اعضای شورای اسلامی شهرستان کرمان و همکاری فرمانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی استان، 60 درصد از مصوبات جلسات شورای اسلامی شهرستان کرمان به مرحله‌ی اجرا رسیده است.

ایرانمنش افزود: حضور ائمه‌ی جمعه نیز در این جلسات پررنگ و ثمربخش بود.

وی به دیدار اعضای شورای اسلامی شهرستان کرمان با علی‌رضا رزم‌حسینی، استاندار وقت کرمان هم اشاره کرد و گفت: در نشستی که با استاندار وقت کرمان داشتیم، آقای رزم‌حسینی از عملکرد شورای اسلامی شهرستان کرمان رضایت داشتند.

رییس شورای اسلامی شهرستان کرمان به فعالیت دو کمیسیون این شورا نیز اشاره کرد و گفت: در یک‌سال گذشته کمیسیون‌های شورا نیز مصوبات مطلوبی داشتند.

ایرانمنش هم‌چنین از زحمات باقرپور، مسئول دبیرخانه‌ی شورای اسلامی شهرستان کرمان که همواره پیگیر مصوبات جلسات این شورا بوده است، تشکر کرد.

وی ضمن تقدیر مجدد از همکاری اعضای شورای اسلامی شهرستان کرمان، خطاب به سلاجقه، معاون فرماندار کرمان گفت: هر کدام از اعضای شورا می‌توانند به‌عنوان نماینده‌های فرمانداری کرمان، مسایل مختلف را در بخش‌ها و شهرهای خود پیگیری کنند؛ بنابراین، می‌توانید با اعتماد کامل کارها را به ایشان بسپارید.

رییس شورای اسلامی شهرستان کرمان هم‌چنین پیشنهاد کرد اعضای شورای اسلامی شهرستان کرمان برای آگاهی از اقدامات انجام گرفته در نقاط مختلف استان و سایر استان‌های کشور، با هماهنگی فرمانداری کرمان، از شهرهای مختلف استان و استان‌های دیگر بازدید کنند.

ایرانمنش حضور متکدیان در کرمان را نیز موجب نازیبایی چهره‌ی شهر دانست و بر چاره‌اندیشی برای این معضل نیز تأکید کرد.

وی به تعامل مطلوب شورای اسلامی شهر و شهرداری کرمان با اداره‌کل آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: این تعامل می‌تواند به سایر شهرهای شهرستان کرمان نیز تسری یابد.

 

تدوین کتاب قابلیت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان کرمان

معاون فرماندار کرمان نیز در این نشست ضمن تشکر از خدمات اعضای شورای اسلامی شهرستان کرمان در یک‌سال گذشته گفت: ابتکار برگزاری جلسات شورای شهرستان کرمان با حضور فرماندار و سایر مدیران استان در شهرهای مختلف شهرستان، موجب انجام خدمات مطلوبی در نقاط مختلف شهرستان کرمان شده است.

علی سلاجقه با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه‌های مختلف در فرمانداری کرمان گفت: اعضای شورای اسلامی شهرستان کرمان می‌توانند پیشنهادهای خود را از طریق بخشدار به فرمانداری اعلام کنند تا موضوعات مورد نظر آن‌ها در کارگروه‌های فرمانداری مورد بررسی قرار گیرد.

وی هم‌چنین تکدی‌گری و حضور اتباع افغانی در شهرستان کرمان را دو معضل اساسی در زمینه‌ی آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان دانست و گفت: در جلسات مختلف برای حل این دو مشکل برنامه‌ریزی شده، اما برای حل نهایی آن، هنوز جای کار بسیار وجود دارد.

معاون فرماندار کرمان از تدوین کتاب قابلیت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان کرمان خبر داد و با بیان این‌که این کتاب هم‌اکنون در مرحله‌ی چاپ است، گفت: 200 طرح سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف آنالیز و در این کتاب جمع‌آوری شده است.

سلاجقه افزود: سرمایه‌گذاران می توانند با استفاده از این کتاب، نسبت به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در شهرستان کرمان اقدام کنند.

وی به برگزاری جلسات کارگروه اقتصادی شهرستان کرمان هم اشاره کرد و گفت: در این کارگروه علاوه بر حل مشکلات واحدهای تولیدی، طرح‌هایی هم که در جوامع روستایی قابلیت سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی دارند، بررسی می‌شود.

معاون فرماندار کرمان افزود: به افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در جوامع روستایی دارند، تسهیلات مطلوب با سود شش درصد پرداخت می‌شود.

سلاجقه هم‌چنین با اشاره به برگزاری انتخابات هیأت‌رییسه‌ی شورای اسلامی شهرستان کرمان، اظهار امیدواری کرد این شورا بازوی اجرایی خوبی در کنار سایر دستگاه‌های استان باشد.

محمد شجاعی، نایب‌رییس شورای اسلامی شهرستان کرمان هم در این نشست به عملکرد قابل قبول این شورا در یک‌سال گذشته اشاره کرد و گفت: بخش‌های مختلف دولت در کرمان نیز علی‌رغم مشکلات حاکم بر کشور، همراهی خوبی با شورای اسلامی شهرستان کرمان داشته‌اند.

محمدرضا احمدی

0