پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9607925
  • 23 تیر 1398
  • 10:19
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
اجرای برنامه‌های ویژۀ کودکان، در اولویت برنامه‌های جشنوارۀ شهروندی تابستان کرمان

شهردار کرمان بیان کرد:   

اجرای برنامه‌های ویژۀ کودکان، در اولویت برنامه‌های جشنوارۀ شهروندی تابستان کرمان

شهردار کرمان گفت: ویژه‌برنامه‌های مختص کودکان، در اولویت برنامه‌های جشنوارۀ شهروندی تابستان کرمان (20 تا 20) است.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سیدمهران عالم‌زاده با اشاره به این‌که مخاطب حدود 40 درصد از برنامه‌های فرهنگی تفریحی شهرداری کرمان در جشنوارۀ شهروندی تابستان کرمان «20-20» کودکان هستند، گفت: توجه به نیازهای فکری و جسمی کودکان، در اولویت برنامه‌های فرهنگی و هنری شهرداری کرمان قرار دارد.

رییس ستاد شهر دوست‌دار کودک ضمن تقدیر از این رویکرد معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری گفت: دهۀ دوم جشنوارۀ شهروندی تابستان کرمان «20-20» نیز به‌صورت کاملاً ویژه و اختصاصی، به کودکان و حضور اجتماعی آن‌ها همراه با خانواده‌ها اختصاص یافته است؛ ضمن این‌که برنامه‌های دهه‌های اول و سوم نیز کودکان مورد توجه قرار گرفته‌اند.

شهردار کرمان با اشاره به این‌که شهرداری گام‌های مقدماتی آماده‌سازی را برای ایجاد شهر دوست‌دار کودک آغاز کرده است، گفت: 30 درصد جمعیت کشور، زیر 18 سال هستند و به‌دلیل این‌که توجه به دوران کودکی و نیازهای رشدی آن‌ها اهمیت فراوانی دارد، رویکرد اصلی برنامه‌های فرهنگی هنری شهرداری کرمان علاوه بر شادی شهروندان، توجه به نیازهای کودکان شهر کرمان است.

عالم‌زاده افزود: از ابتدای مرداد تا 10 مردادماه که بخش دوم جشنوارۀ شهروندی تابستان کرمان برگزار می‌شود، با مشارکت نهادهای فعال در حوزۀ کودکان، برنامه‌های متعدد و خلاقانه‌ای برای کودکان و خانواده‌ها در نظر گرفته شده است.

15.6883