پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9607182
  • 22 مهر 1397
  • 13:38
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
احساس امنیت گردش‌گران داخلی و خارجی استان کرمان افزایش می‌یابد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردش‌گری استان کرمان:

احساس امنیت گردش‌گران داخلی و خارجی استان کرمان افزایش می‌یابد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردش‌گری استان کرمان از افزایش میزان رضایت‌مندی واحساس امنیت در میان گردشگران داخلی و خارجی این استان خبر داد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردش‌گری استان کرمان در دیدار با فرمانده انتظامی استان کرمان به مناسبت  هفته نیروی انتظامی گفت: افزایش 7 برابری تعداد گردش‌گران خارجی استان کرمان از نشانه‌های وجود امنیت پایدار در این خطه است.

غلامرضا فرخی با بیان این‌که بیش‌تر گردش‌گران خارجی از وجود امنیت بالا در ایران و کرمان ابراز شگفتی می‌کنند، تصریح کرد: حضور مردم تا  پاسی از شب در خیابان‌ها و اماکن گردش‌گری برای بسیاری از گردش‌گران خارجی تعجب آور است و تاکید می‌کنند در بسیاری از کشورهای جهان چنین امنیتی حتی برای شهروندان نیز وجود  ندارد.

فرخی با اشاره به برگزاری سومین ابرماراتن راه ابریشم ایران با حضور 35 دونده داخلی و خارجی در اوایل مهرماه سال جاری در بیابان لوت شهداد، افزود: بدون شک امنیت اصلی‌ترین شاخص برای رونق گردش‌گری است و هرجا امنیت وجود داشته باشد، گردش‌گری نیز رشد می کند.

وی با تقدیر از نحوه‌ی برخورد پرسنل نیروی انتظامی استان با گردش‌گران بیان کرد: بر طبق نظر سنجی‌ها، گردش‌گران خارجی استان کرمان بیش‌ترین میزان رضایت را از رفتار پلیس دارند.

فرخی با تاکید بر اهمیت صنعت گردش‌گری در توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور و تاثیر آن بر روابط میان کشورها افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر صنعت گردش‌گری در ایران و کرمان از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار بوده که رشد 7 برابری گردشگران خارجی استان کرمان دلیلی بر این مدعاست.

فرخی در پایان خواهان افزایش زمینه‌ی همکاری‌های دوجانبه با رویکرد توسعه گردش‌گری در استان کرمان شد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر یگان حفاظت میراث فرهنگی حلقه ارتباطی میان سازمان میراث فرهنگی و نیروی انتظامی است که خوشبختانه توانسته با انجام دادن همکاری‌های دوسویه اطلاعاتی، نقش برجسته‌ای در تامین امنیت بیش‌تر گردش‌گران در تمام نقاط استان پهناور کرمان داشته باشند.

0