جمعه 27 مهر 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9612013
  • 20 مهر 1403
  • 00:17
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
اختصاص بسته‌های تشویقی ویژهٔ نوسازی بافت‌های فرسوده

رییس کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمان خبر داد:

اختصاص بسته‌های تشویقی ویژهٔ نوسازی بافت‌های فرسوده

رییس کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمان، از اختصاص بسته‌های تشویقی ویژهٔ نوسازی بافت‌های فرسوده، و همکاری بیشتر شهرداری و میراث فرهنگی، خبر داد.

به گزارش کرنا، محمدامین شمسی، در گردهمایی فعالان و مسئولان گردشگری استان کرمان، که با حضور استاندار، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و جمعی از فعالان بخش خصوصی برگزار شد، گفت: با استفاده از این بسته‌ها، مالکان و سازندگان، نسبت به نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده ترغیب می‌شوند.

وی افزود: بخشی از این بسته‌های تشویقی شامل تخفیف در عوارض پروانهٔ ساخت و تراکم است.

رییس کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی شورا، با بیان اینکه اقدامات یادشده می‌تواند در راستای احیای بافت فرسوده، موثر واقع شود، اظهار داشت: تلاش بر این است که بسته‌های تشویقی مزبور، هرچه زودتر در اختیار مردم و سازندگان قرار بگیرد تا هیچ چیز مانع نوسازی بافت فرسوده نشود.

شمسی، در ادامه، برگزاری جشنواره ملی «نان» را برای دومین سال در کرمان، اتفاقی خوب در حوزه گردشگری دانست و با یادآوری گسترهٔ ملی این جشنواره، گفت: به تمام استان‌ها، دعوت‌نامه ارسال و ابلاغ شده و در روزهای برگزاری جشنواره، صفر تا صد مراحل و فرآیند پخت «نان‌های محلی» از استان‌های مختلف، به نمایش گذاشته می‌شود.                                                    وی، همچنین به موضوع گردشگری سلامت نیز اشاره کرد و گفت: یک سرمایه‌گذار برای احداث مرکز درمانی جامع چشم‌پزشکی آماده است و با این اتفاق، دیگر لازم نیست شهروندان استان، برای درمان‌های تخصصی در حوزه چشم‌پزشکی، به شهرهای دیگر سفر کنند؛ ضمن اینکه؛ استان‌های همجوار جنوبی نیز، از خدمات این مرکز، بهره‌مند می‌شوند.

شمسی، همچنین به موضوع تملک‌های محدودهٔ «قلعه‌دختر» و «قلعه‌اردشیر» اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در این زمینه، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی، ادامه داد: حوزهٔ گردشگری نیازمند همکاری و هم‌افزایی بین‌بخشی به‌منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری است و این نکته در راستای توسعه صنعت گردشگری، یک اصل مهم به‌شمار می‌رود.

عضو شورای اسلامی شهر کرمان، ادامه داد: حوزه گردشگری به‌دلیل مزیت‌ها و فرصت‌های بی‌شماری که برای رشد و توسعه اقتصادی جوامع به‌همراه دارد، یکی از صنایع پیش‌رو و درآمدزاست.

وی، حوزهٔ گردشگری را، قطب درآمدزایی در کشور دانست و تأکید کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استفاده کنیم.

شمسی، خاطرنشان کرد: توسعه صنعت گردشگری باعث پویایی فضای اجتماعی و اقتصادی شهر می‌شود و برای دستیابی به این مهم، به مشارکت فعال همه سازمان‌ها و ارگان‌های مربوط، نیازمندیم.

15.6221