پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9608393
  • 1 بهمن 1398
  • 10:03
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
اختصاص ردیف بودجه جداگانه در خصوص پروژه‌های مربوط به کودکان

شهردار کرمان خبر داد:

اختصاص ردیف بودجه جداگانه در خصوص پروژه‌های مربوط به کودکان

شهردار کرمان از اختصاص ردیف بودجه جداگانه در خصوص پروژه‌های مربوط به کودکان در لایحه پیشنهادی بودجه سال آتی واحدهای تابعه شهرداری خبر داد.

به گزارش کرمان‌شهرآنلاین، اختصاص ردیف بودجه جداگانه در خصوص پروژه‌های مربوط به کودکان در لایحه پیشنهادی بودجه سال آتی واحدهای تابعه شهرداری به شورای اسلامی شهر کرمان، پیشنهاد برنامه و نقشه راه، طرح استراتژی‌های مناسب جهت پیش‌بُرد اقدامات مرتبط با تحقق ایده شهر دوستدار کودک ازسوی معاونت شهرسازی و معماری، هم‌چنین حمایت همه‌جانبۀ شهرداری کرمان از طرح‌ها و پروژه‌های مطرح‌شده در بخش خصوصی و سایر نهادها و سازمان‌های مرتبط با حوزه کودک، ازجمله مصوبات شورای سیاست‌گذاری ستاد شهر دوستدار کودک کرمان بود.

شهردار کرمان در در حاشیۀ این نشست گفت: برگزاری نشست شورای سیاست‌گذاری ستاد شهر دوستدار کودک، با توجه به حضور و مشارکت همه‌جانبۀ دستگاه‌های دولتی و نهادهای مرتبط با کودک می‌توانند سرآغاز خوبی برای احقاق حقوق کودکان در شهر دوستدار کودک کرمان باشد.

سیدمهران عالم‌زاده افزود: علی‌رغم این‌که تاکنون در برنامه‌های فرهنگی و عمرانی شهرداری کرمان به کودکان پرداخته شده است؛ به‌منظور تمرکز بر موضوع کودکان و جهت‌دهی برنامه و پروژه‌های شهرداری برای کودکان در این نشست مقرر شد تمام واحدهای تابعه شهرداری کرمان در لایحه بودجه پیشنهادی سال آتی به شورای اسلامی شهر برای اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های مربوط به کودکان، ردیف بودجه اختصاصی در نظر بگیرند.

شهردار کرمان با اشاره به مصوبه دیگر این نشست افزود: با توجه به این‌که برای حرکت در مسیر تحقق ایده شهر دوستدار کودک براساس دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور در سال نخست، باید ساختار اجرایی و تشکیلاتی در شهرداری ایجاد شود؛ معاونت شهرسازی و معماری نسبت به پیشنهاد برنامه، نقشه راه و طرح استراتژی‌های مناسب جهت پیشبرد اقدامات مرتبط اهتمام خواهد داشت.

عالم‌زاده افزود: از آن‌جاکه تحقق ایده شهر دوستدار کودک یک حرکت جمعی و در نتیجۀ هم‌افزایی همۀ فعالان حوزه کودک است، شهرداری کرمان حمایت همه‌جانبۀ خود را از فعالیت بخش خصوصی و دولتی در خصوص کودکان اعلام می‌کند.

شهردار کرمان از تمام ارگان‌هایی که تمایل دارند در حوزۀ شهر دوستدار کودک فعالیت داشته باشند و می‌خواهند در این راستا از ظرفیت شهرداری استفاده کنند، خواست تا برنامه‌های خود را به دبیرخانه ستاد شهر دوستدار کودک واقع در شهرداری کرمان اعلام کنند تا با هماهنگی بیشتر شاهد نتایج خوب و هم‌افزایی در این خصوص باشیم.

0