چهارشنبه 8 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9607101
  • 2 مهر 1397
  • 11:39
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
ادغام برخی از کمیسیون‌ها در سال دوم فعالیت شورا

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر مصوب شد؛

ادغام برخی از کمیسیون‌ها در سال دوم فعالیت شورا

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان شب گذشته با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد. 

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، در این نشست در خصوص انتخاب سخنگوی شورا و تشکیل کمیسیون‌ها تبادل نظر و تصمیم‌گیری شد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، امام حسین علیه‌السلام، حمله‌ی تروریستی به مردم شهر اهواز را محکوم کرد.

محمد فرشاد هم‌چنین با بیان این‌که امروز اولین جلسه‌ی سال دوم فعالیت شوراست، گفت: در این نشست باید نسبت به انتخاب سخنگو و تعیین کمیسیون‌های شورا اقدام کنیم.

در ادامه، حسین چناریان و رامین ارجمند کرمانی، برای سخنگویی شورا نامزد شدند که رأی اعضای شورا به هیچ‌یک از دو نامزد، به حد نصاب نرسید و تصمیم‌گیری در این خصوص به هفته‌ی آینده موکول شد.

دومین دستور کار نشست عمومی شورا نیز تصمیم‌گیری در رابطه با شکل‌گیری کمیسیون‌های شورا بود که اعضای شورا با ادغام کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار با کمیسیون حقوقی، نظارت و حاشیه‌نشینی و تغییر نام این کمیسیون به کمیسیون برنامه، بودجه، ایجاد منابع پایدار و حقوقی موافقت کردند.

هم‌چنین تشکیل کمیسیون‌های گردشگری و اصناف، عمران و حمل‌ونقل، خدمات شهری، نظارت و محیط‌زیست، معماری، شهرسازی و حاشیه‌نشینی و کمیسیون بهداشت و سلامت به تصویب اعضای شورا رسید.

در رابطه با ادغام کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان و کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان نیز بحث و تبادل نظر شد که درنهایت تصمیم‌گیری در این رابطه به جلسه‌ی هفته‌ی آینده موکول شد.

 

تمام پروژه‌های عمران شهری کرمان فعال است

شهردار کرمان نیز در این نشست ضمن اشاره به برگزاری جلسه‌ی بررسی پروژه‌های عمرانی شهر با حضور سرپرست استانداری کرمان که روز گذشته در استانداری برگزار شد، از عدم اطلاع‌رسانی تمام مطالب مطرح‌شده در این نشست در خصوص روند اجرای پروژه‌های سطح شهر توسط برخی از رسانه‌ها گلایه کرد.

سیدمهران عالم‌زاده گفت: هم‌اکنون، تمام پروژه‌های شهرداری ازجمله صاروج‌پارس، تله‌کابین، تقاطع‌های غیرهم‌سطح و به‌سازی بازار فعال است.

وی افزود: پروژه‌ی تله‌کابین بدون تأخیر و طبق زمان‌بندی در حال اجراست؛ ضمن این‌که سگمنت پنجم  پل شهید الله‌دادی (ابوذر) هم در حال نصب است.

شهردار کرمان ادامه داد: اجرای پروژه‌ی پل شهید الله‌دادی، از برنامه‌ی زمان‌بندی تعیین‌شده جلوتر است.

عالم‌زاده با بیان این‌که قرار بود عملیات عمرانی زیرگذر آزادی تا پایان مهرماه به پایان برسد و پس از آن نصب روشنایی زیرگذر آغاز شود، گفت: به‌دلایلی منابع مالی پروژه محقق نشد، اما اجرای این پروژه با همان سرعت قبل ادامه دارد.

وی به محل‌های تأمین درآمدهای شهرداری اشاره کرد و گفت: کاهش درآمد حاصل از صدور پروانه‌ی ساختمانی به‌دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی کشور و کاهش بی‌سابقه‌ی سهم شهرداری از محل مالیات بر ارزش افزوده، موجب کاهش درآمدهای شهرداری کرمان شده است.

شهردار کرمان افزود: سهم شهرداری کرمان از مالیات بر ارزش افزوده، در ماه جاری از ۱۸میلیارد تومان به چهار میلیارد تومان کاهش یافته است؛ ضمن این‌که ابطال مزایده‌ی فروش زمین نیز موجب شد تأمین منابع مالی شهرداری با مشکل مواجه شود.

شهردار کرمان ادامه داد: تلاش ما بر افزایش سرعت اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر است، اما هم‌اکنون نیز پروژه‌ها طبق روال قبل در حال اجرا هستند.

عالم‌زاده ضمن تشکر از تصمیم شایسته‌ی اعضای شورای اسلامی شهر در خصوص عدم آغاز پروژه‌ی جدید در شهر کرمان گفت: تلاش می‌کنیم تمام پروژه‌های نیمه‌تمام تکمیل و به بهره‌برداری برسد و پس از آن پروژه‌های جدید آغاز شود.

 

قدرداتی عضو شورا از تلاش شبانه‌روزی کارکنان شهرداری

در ادامه، علی‌اکبر مشرفی، ضمن تشکر از شهردار کرمان به جهت بهره‌برداری از پل شهید بهشتی، از عملکرد مطلوب شهرداری در خصوص نظافت شهر در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و جمع‌آوری سریع ظروف نذورات در نقاط مختلف شهر قدردانی کرد.

نجمه ابراهیمی

15.6469