جمعه 10 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9608258
  • 20 آذر 1398
  • 17:27
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
از نخبگان کرمانی تیم هوافضای صنعتی شریف تجلیل شد

توسط شورای اسلامی شهر کرمان؛

از نخبگان کرمانی تیم هوافضای صنعتی شریف تجلیل شد

در صحن شورای اسلامی شهر، دو نفر از دانشجویان تیم فراس دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف تجلیل شدند.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، ابوالفضل ذوالفقاری‌نسب و امیررضا صافی‌زاده، دو دانشجوی کرمانی تیم فراس هوافضای صنعتی شریف، به‌همراه 9 نفر از دانشجویان این دانشکده، به‌عنوان اولین تیم ایرانی شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی هوانوردی و فضانوردی آمریکا، شاخه طراحی موتورهای توربین گاز هوایی، رتبه نخست این مسابقات معتبر جهانی را به خود اختصاص دادند.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان ضمن تحسین دو دانشجوی کرمانی این تیم گفت: تیم فراس دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف، در بین 15 تیم جهانی جزو سه تیم اول این مسابقات بود که به دور دوم راه یافت.

محمد فرشاد افزود: با وجود این‌که جوانان ایرانی شرکت‌کننده در این مسابقات به‌دلیل تحریم‌های آمریکا از در اختیار داشتن تجهیزات و نرم‌افزارهای لازم محروم بودند، اما در بین 15 تیم، اول شدند.

وی هم‌چنین از عدم صدور ویزا از سوی آمریکا برای حضور این تیم در مسابقات خبر داد و خاطرنشان کرد: با این حال اما جوانان ما به‌صورت ویدئوکنفرانس در این مسابقات حضور یافته و رتبه اول را به‌دست آوردند.

فرشاد در ادامه، اظهار داشت: اعضای شورای شهر به نمایندگی از مردم کرمان و به رسم تجلیل از علم و دانش با طرح موضوع در دو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی تصمیم گرفتند در صحن شورای شهر، از این دو جوان نخبه کرمانی تجلیل کنند.

گفتنی است؛ ابوالفضل ذوالفقاری‌نسب و امیررضا صافی‌زاده، دو دانشجوی کرمانی تیم فراس دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف، به‌همراه 9 دانشجوی دیگر بعد از یک‌سال تلاش و پژوهش موفق شدند با تدوینکدهای طراحی مورد نیاز، ارسال پیشنهادی فنی خود و دفاع از این طرح به‌صورت ویدئوکنفرانس، مقام اول را ازسوی هیأت داوران کنفرانس بین‌المللی پیشرانش و انرژی آمریکا کسب کنند.

این مسابقه بین‌المللی در خصوص طراحی نسل آینده موتور یک پهپاد جست‌وجو و نجات با تداوم پرواز بالا بوده که تیم فراس ایران موفق شد یک موتور جدید با افزایش توان، کاهش وزن و کاهش مصرف سوخت نسبت به موتور در حال بهره‌برداری طراحی کند.

0