جمعه 31 فروردین 1403
  • ورزش
  • شماره خبر: 9609141
  • 11 تیر 1399
  • 12:25
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
استعدادها را نسوزانید

در گفت‌و‌گو با 2 بازیکن کرمانی لیگ برتری فوتسال مطرح شد

استعدادها را نسوزانید

شهلا پورامیری- تیم فوتسال مس سونگون تبریز موفق شد در ضربات پنالتی تیم گیتی‌پسند را شکست دهد تا عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتسال کشور را کسب کند. در بازی رفت علیرضا عسکری و میثم خیام نقش مهمی در برد تیم‌شان داشتند، اما بازی فینال در حالی برگزار شد که عسکری در این بازی حساس محروم بود و میثم خیام خوش درخشید و موفق شد دو گل برای تیمش به ثمر رساند تا تیم مس سونگون با تاثیرگزاری بازیکنان کرمانی خود به قهرمانی برسد. به همین مناسبت تصمیم گرفتیم گفت‌وگوی کوتاهی با این دو بازیکن کرمانی تیم مس سونگون داشته باشیم که حاصل آن از نظرتان می‌گذرد.

علیرضاعسكری:
تنها دغدغه کرونا است

ابتدا از سوابق ورزشی خود بگویید و بفرمایید چه مدت است که در لیگ برتر حضور دارید؟ 
از ٩ سالگی ورزش را از زمین چمن شروع كردم و تا 15 سالگی  در رده‌های پایه‌ی شهرداری كرمان و مس فعالیت داشتم و بعد از آن به فوتسال روی آوردم و با تیم كمیل كرمان به مربیگری حسن هابیلی توانستم به تیم ملی در رده‌ی جوانان و امید راه پیدا كنم و از ١٩ سالگی هم در لیگ برتر كشور فعالیت دارم.
11 سال است که در لیگ برتر بازی می‌كنم. فوتسال حرفه‌ای را از شیراز با تیم ارژن شیراز به مربیگری وحید نعمت اللهی شروع كردم. چهار سال آن‌جا بازی  کردم، بعد از آن به پرسپولیس تهران رفتم و یک سال آن‌جا فعالیت داشتم، سپس به تبریز  رفتم و سه سال بر ای تیم دبیری تبریز و اینک نیز سه سال است که برای تیم مس سونگون  بازی می‌کنم.
تبریز برام خیلی خوش‌یمن بود و اولین سال حضورم در دبیری جزء مدعی‌ها بودیم و چهارم شدیم و سال بعد با اختلاف تفاضل گل كم ما نتوانستیم قهرمان شویم و دوم شدیم و با تیم مس سونگون به مدت سه سال پیاپی است که قهرمان ایران هستیم.
طی 11 سال اخیر چه مقام‌هایی کسب کرده‌اید؟
یک بار با تیم مس سونگون قهرمان آسیا و یک بار نیز  نایب قهرمان شدیم و در جام باشگاهای جهان هم حضور پیدا كردیم كه مقام ششم جهان را کسب کردیم و در دومین حضورم در لیگ برتر وقتی ١٩- ٢٠ سالم بود توانستم یكی از پدیده‌های لیگ باشم.
نا داوری كه نمی‌شود گفت، اما  از ناداوری‌ها بگویید؟
امسال خیلی مورد اشتباهات داوری قرار گرفتم و یادم می‌آید در بازی با تیم حفاری در مرحله‌ی پلی‌اف كه فوق‌العاده هم حساس بود، در اوایل بازی به خاطر یک بحث كوچك كه اصلا اتفاق خاصی هم رخ نداد، داور هم من و هم بازیكن حریف را اخراج كرد و این كار خیلی من را اذیت كرد، حتی از طرف فدراسیون هم من را از یک بازی محروم كردند كه اصلا حقم نبود چون یک درگیری كاملا ساده بود كه معمولا حین  بازی پیش می‌آید و این بدترین خاطره ورزشی‌من بود.
چه برنامه‌ای برای آینده دارید؟
اگر بخواهم در ایران بازی كنم، هیچ تیمی برای من بهتر از مس سونگون نمی‌تواند باشد و قطعا با تیم مس ادامه می‌دهم و اگر پیشنهاد خارجی داشته باشم، جدا می‌شوم.
با مسایل و مشکل خاصی هم روبه‌رو بوده‌اید؟
خوب مشكلات كه زیاد است، به‌خصوص برای فوتسالیست‌ها، چون جایگاهی كه داریم نسبت به پولی كه می‌گیریم خیلی بالاتر است و دغدغه فكری برای آینده داریم و ان‌شاالله كه روزی برسد فوتسال حقش را بگیرد و این‌قدر مظلوم نباشد و ما راحت بتوانیم فكرمان را به طور حرفه‌ای فقط به فوتسال معطوف کنیم، نه به شغل دوم.
از خاطرات شیرینتان در ورزش بگویید.
پیروزی واقعا یه حس غیر قابل وصفی دارد، برد کلا شیرین است و وقتی كه با قهرمانی  همراه باشد خیلی لذت بخش‌تر است.
یادم می‌آید سال قبل در اصفهان با گیتی‌پسند در مرحله‌ی فینال بازی داشتیم.
و ٣بر١ عقب افتادیم همه دیگر نا امید شده بودیم كه نیمه‌ی دوم با حساب بازی خوبی كه توانستیم انجام بدهیم، بازی را 5 بر٣  بردیم و در اصفهان توانستیم قهرمان ایران شویم.  در آن  بازی ٢تا گل که به ثمر رساندم و ٢تا پاس گلی كه دادم روز خوبم را تكمیل كرد و یكی از بهترین خاطرات من بود.
در فصلی که گذشت چند گل برای مس سونگون به ثمر رساندید؟
15 گل زدم.
شیوع بیماری کرونا تا چه اندازه شرایط را  بر شما سخت کرده است؟
خوب كار را  برای همه ورزشكارهای حرفه‌ای سخت کرده است، اما من با رعایت پروتكل‌های بهداشتی خوب تمرین می‌كنم كه از هدفم دور نشوم و بعد از قهرمانی فقط ٣-٤ روز استراحت و خوشحالی می‌كنم و بعد از آن دوباره تمریناتم را شروع كنم.
آیا پروتکل‌های بهداشتی در حین برگزاری مسابقات رعایت می‌شد؟
اصلا در حین بازی نمی‌شود رعایت كرد چون همه در جو بازی هستند و نمی‌توان کنترل کرد.
همین وقفه ٣ماهه كه ایجاد شد، بازیكنان کاملا  از شرایط مسابقه دور شدند، در حالی‌که یک بازیکن برای هماهنگی دوباره، حداقل  احتیاج به ٣- ٤ بازی دارد و همین باعث شده كه كیفیت بازی فینال آن‌گونه كه توقع می‌رفت زیاد بالا نباشد.
امید است با رعایت پروتكل‌های بهداشتی و ماسك زدن بتوانیم از شر این ویروس نجات پیدا كنیم.
الان تنها مسئله و دغدغه ما همین ویروس كرونا است که ان شاالله هرچه زودتر وضعیت به حالت عادی برگردد  تماشاچیان بتوانند به ورزشگاه‌ها بیایند و فوتسال را زیباتر و لذت بخش‌تر كنند چون واقعا این ورزش بدون تماشاچی اصلا معنی ندارد.
سخنی با مسئولان.
روی سخنم با مسئولان است،  ما كه از كرمان رفتیم ولی نگذارید این‌همه استعداد در كرمان سوخت شود، خیلی‌ها از من و میثم خیام بهتر بودند، ولی چون كرمان تیم نداشت و به لطف بعضی  از آقایان از لیگ برتر به لیگ دسته یک سقوط کرد  و بعد حتی حاظر نشدند در   لیگ یک تیم‌داری كنند كه كلا سهمیه لیگ به همراه كلی استعداد سوخت شد و هیچ جا نتوانستند دیده شوند و انشالا همین امر باعث شود كه پشت تنها تیم استان كرمان كه فولاد بردسیر است باشند تا آقای هادیزاده بتواند بدون دغدغه تیم را  با كمك بچه ها كه همه هم بومی هستند به لیگ برتر ببرند.
و در آخر  از شما و روزنامه خوبتان تشکر می‌کنم و  ممنونم كه زحمات ما را  می‌بینید و همچنین  از كادر مدیریتی باشگاه جناب آقای ضیغمی كه با تمام مشكلات و درگیری كه دارند، خوب كنار ما بودند و با روحیه دادنشان ما توانستیم این قهرمانی ارزشمند را به دست بیاوریم تشکر ویژه دارم.

--------------------------------------

میثم خیام:
ورزش بی‌ تماشاگر جذابیت ندارد

ضمن معرفی خودتان بفرمایید تا کنون چه مقام‌ها و عناوین ورزشی کسب کرده‌اید؟
میثم خیام و متولد 71 هستم تا کنون به همراه تیم ملی موفق به کسب مقام‌های مقام ملی :قهرمانی آسیا ۲۰۱۳ کره جنوبی، نایب قهرمانی جام جهانی کوچک برزیل ۲۰۱۴ و سومی جام جهانی گل کوچک برزیل  ۲۰۱۵  شده‌ام و همچنین در جام باشگاه‌های کشور نیز کسب عنوان‌های قهرمانی به همراه تیم مس سونگون، نایب قهرمانی و همچنین کسب مقام سومی با تیم شهید منصوری قرچک و نیز کسب مقام سومی با تیم مس سونگون را کسب کرده‌ام.
در این فصل چند گل برای تیم مس سونگون به ثمر رساندید؟
16 گل 
چه برنامه‌ای برای آینده دارید؟
فعلا که فصل تمام شد و هنوز به دلیل شیوع بیماری کرونا هیچ برنامه‌ای برای آینده ندارم و برای فصل بعد هنوز تصمیمی نگرفته‌ام.
چه مسایل و مشکلاتی تا کنون بر سر راهتان در این مسیر بوده است؟
 قطعا هر‌کسی مشکلاتی سر راهش دارد، اما فرد ‌موفق کسی است ‌که بتواند از مشکلات عبور کند.
آیا تا کنون شاهد ناداوری در ورزش فوتسال بوده‌اید؟
این‌که شاهد ناداوری باشم، چنین چیزی ندیده‌ام ولی داوری هم خیلی سخت است چرا که باید بتوانی دو تیم را راضی نگه داری که کار بسیار دشواری است.
چه مدت است که برای تیم مس سونگون بازی می‌کنید؟
من یک فصل در این تیم بازی کردم، بعد از این تیم جدا شدم و    امسال مجدد به این تیم برگشتم .
از تاثیر بیماری کرونا ویروس بر کیفیت بازی ها و همچنین تصمیمات‌تان بگویید.
قطعا بیماری کرونا در تصمیم‌هایی که می‌خواستم بگیرم دخالت دارد و اگه نبود شاید می‌شد تصمیم‌های دیگری گرفت.  از روزی که متوجه کرونا شدیم، ابتدا این‌که بازی‌ها لغو شدند و بعد از مدتی بازی‌ها بدون حضور تماشاگر برگزار شد که به نظر من ورزش بدون تماشاگر اصلا جذابیت ندارد.
آیا در حین برگزاری مسابقات تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شد؟
 بله تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده بود حتی چند بار از ما تست گرفتند و هر کس قرار بود وارد ورزشگاه شود، حتما باید تست می‌داد.
به نظر من باید همه تمام نکات بهداشتی را رعایت کنیم تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

0