جمعه 10 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9610189
  • 9 بهمن 1401
  • 12:09
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
افتتاح سالن چندمنظوره در آرامستان بهشت کریمان

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان خبر داد:

افتتاح سالن چندمنظوره در آرامستان بهشت کریمان

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، از بازسازی و بهسازی غسالخانه بهشت زهرا شهر کرمان و ساخت سالن چند منظوره در آرامستان بهشت کریمان خبر داد.

به گزارش کرنا، محمود ایرانمنش افزود: ساختمان غسالخانه و فضای اطراف بهشت زهرا شهر کرمان حدود ۳۰ سال، تغییر نکرده بود و دلیلی که آورده می‌شد، ساخت غسالخانه جدید بود. 

وی ادامه داد: از آنجا که فضای غسالخانه مناسب نبود، در این دوره از شهرداری کرمان، سه سالن آن را بازسازی کردیم و در این پروژه، کف، دیوارها، سقف، درها و پنجره‌ها کاملا بازسازی شده و این سالن‌ها در نیمه شعبان سال‌جاری افتتاح خواهد شد.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، خاطرنشان کرد: در غسالخانه، مشکلات دیگری مانند نامناسب بودن سرویس بهداشتی و سکوهای انتظار همراهان متوفی نیز وجود داشت، به‌گونه‌ای که همراهان عزاداران حتی جای مناسبی برای نشستن نداشتند. 

ایرانمنش افزود: به همین جهت تلاش کردیم با احداث سالن‌های انتظار مناسب، مجهز به آکواریوم و فضای سبز، سیستم‌های مناسب سرمایش و گرمایش، فضای مناسبی ایجاد کنیم تا حداقل محیط به گونه‌ای باشد که بر آلام و روحیه بد همراهان متوفی نیفزاید. 

وی بیان کرد: سکوی نماز غسالخانه نیز چون فضای کمی داشت با هزینه ۱۰۰ میلیون تومان، وسیع‌تر شده و بهسازی و مناسب‌سازی شده است و در نیمه شعبان سال‌جاری افتتاح خواهد شد.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، با اشاره به برنامه‌ریزی و تهیه طرح‌های کوتاه مدت و بلند مدت جهت بهسازی و بازسازی غسالخانه، خاطرنشان کرد: هر وقت که غسالخانه و بهشت زهرا به مکان جدید منتقل شد، از این محیط می‌توانیم برای کارهای دیگر مانند مکانی برای حوادث غیرمترقبه استفاده کنیم.

ایرانمنش بیان کرد: از دیگر طرح‌های بلندمدتی که می‌خواهیم در این محدوده اجرا کنیم، احداث پارک بازی با هدف دور بودن کودکانی است که همراه خانواده‌ها به غسالخانه آورده می‌شوند تا از حضور در فضای غمگین و نامتناسب با سن آنها جلوگیری شود. 

وی افزود: از دیگر برنامه‌های ما، ساخت مجتمع رفاهی خدماتی بین راهی در نزدیکی این محدوده است تا علاوه بر افرادی که همراه متوفی به این مکان می‌آیند و به دلیل دوری از شهر به خدماتی مانند نمازخانه، گل‌فروشی، موادغذایی و ... دسترسی ندارند، افرادی هم که در این مسیر تردد می‌کنند، به دلیل اینکه مسیر پنج شهرستان استان است، از خدمات رفاهی آن استفاده کنند.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان تصریح کرد: البته برای این کار نیاز به هزینه‌کرد شهرداری نیست و می‌توانیم از سرمایه‌گذار استفاده کنیم.

ایرانمنش در ادامه صحبت‌های خود، گفت: در آرامستان بهشت کریمان نیز مکان مناسبی برای برگزاری مراسم متوفی وجود نداشت؛ به همین دلیل برای تامین رفاه مردم، در حال اتمام سالن چندمنظوره جهت برگزاری مراسم متوفی و استفاده همراهان هستیم که تا نیمه شعبان سال‌جاری، آماده افتتاح خواهد شد.

وی افزود: در این سالن، تمام موارد موردنیاز برای پذیرایی و برگزاری مراسم در شأن مردم و نیز سیستم سرمایش و گرمایشی، در نظر گرفته شده است.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان با بیان اینکه قطعه صالحین در آرامستان قدیم شهر کرمان هم در حال بهسازی است، یادآور شد: در بوستان «رحمان» این آرامستان، فضایی وجود داشت که با بهسازی آن، حدود ۱۰۰۰ قبر برای دفن آماده می‌شود که یک قطعه را فقط برای دفن نوزادان اختصاص خواهیم داد.

0