سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9606056
  • 28 دی 1396
  • 17:45
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
افزایش نشاط و شادابی مردم را رسالت خود می‌دانیم

شهردار کرمان در نشست ستاد دهه‌ی فجر:

افزایش نشاط و شادابی مردم را رسالت خود می‌دانیم

شهردار کرمان گفت: در ایام دهه‌ی فجر باید به‌دنبال فعالیت‌های فرهنگی نو و نوآوری در تبلیغات محیطی باشیم.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سیدمهران عالم‌زاده در نشست کمیته فضاسازی و خدمات شهری ستاد دهه‌ی فجر که با حضور رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، معاونان فرهنگی اجتماعی و خدمات شهری شهردار و شهرداران مناطق برگزار شد، دهه‌ی فجر را یک اتفاق ملی با پشتوانه‌ی مذهبی دانست و با تأکید بر نوآوری در اقدامات کمیته‌ی کمیته فضاسازی و خدمات شهری ستاد دهه‌ی فجر گفت: فضاسازی در این ایام باید به‌گونه‌ای باشد تا مردم تفاوت را نسبت به سال‌های قبل احساس کنند.

وی با بیان این‌که افزایش نشاط و شادابی مردم را رسالت خود می‌دانیم، گفت: این ایام می‌تواند بهانه‌ای باشد تا از آن برای افزایش نشاط و شادابی مردم استفاده کنیم.

شهردار کرمان به همزمانی ایام‌الله دهه‌ی فجر با ایام شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) اشاره کرد و گفت: باید با کمک هنرمندان، طراحی بنرها و پوسترهای این ایام به‌گونه‌ای تلفیقی باشد تا در عین حال که بیانگر جشن پیروزی انقلاب اسلامی هستند، عزاداری ایام شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) نیز در آن‌ها دیده شود.

شهردار کرمان بر افزایش مردمی‌شدن جشن‌های دهه‌ی فجر نیز تأکید کرد و با بیان این‌که در همه‌جای دنیا آیین‌های ملی برگزار می‌شود، گفت: در دنیا در برگزاری آیین‌های ملی و مذهبی، عموماً تکیه بر این است که مردم در صحنه باشند.

عالم‌زاده افزود: باید تلاش کنیم تا به‌تدریج مسئولان و دستگاه‌های حاکمیتی کنار بنشنند و مردم به‌صورت خودجوش آیین دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی را برگزار کنند.  

وی ادامه داد: در این زمینه ورود جدی سازمان‌های مردم‌نهاد، تشکل‌های مذهبی و هیأت امنای مساجد ضرورت دارد تا برگزاری آیین دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی، بیش‌از‌پیش مردمی باشد.

شهردار کرمان هم‌چنین تأکید کرد: در تبلیغات محیطی دهه‌ی فجر باید به ارایه‌ی تذکره و پیام‌های فرهنگی بپردازیم.

عالم‌زاده با تأکید بر پرداختن به اصلاح فردی گفت: اصلاح فردی به اصلاحات اجتماعی منجر خواهد شد؛ بنابراین، در پیام‌های محیطی دهه‌ی فجر بیان این موضوع که برای حل مشکلات باید ابتدا از خودمان شروع و خودمان را اصلاح کنیم، ضرورت دارد.  

وی افزود: مردم و مسئولان باید در این ایام به وجدان خودشان رجوع کنند و با تفکر درخصوص اهداف انقلاب اسلامی، به اصلاح خودشان در راستای این اهداف بپردازند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان نیز در این نشست با بیان این‌که نگاه ما به ایام‌الله دهه‌ی فجر، اعتقادی است، گفت: ازجمله سیاست‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ایام دهه‌ی فجر، مردمی کردن برنامه‌های این ایام است.

مهدی صدفی فراگیر بودن برنامه‌های دهه‌ی فجر را از دیگر سیاست‌ها برشمرد و گفت: اعتقاد داریم برنامه‌های ملی و مذهبی مثل دهه‌ی فجر، به‌دور از هرگونه گرایشات سیاسی است و هرکس که دلسوز نظام و علاقه‌مند به انقلاب است، با هر تفکر و سلیقه‌ی سیاسی، باید در آیین ایام‌الله دهه‌ی فجر حضور فعال داشته باشد.

وی ایجاد نشاط و شادابی در جامعه را از دیگر سیاست‌ها در برگزاری ایام دهه‌ی فجر دانست و گفت: امیدبخشی نکته‌ی دیگری است که به آن توجه ویژه داریم؛ چراکه دشمن با تبلیغ ناکارآمدی نظام، سعی دارد مردم و به‌ویژه نسل جوان را نسبت به آینده بدبین کند؛ بنابراین، برنامه‌های این ایام باید در جهت تبیین دست‌آوردهای انقلاب اسلامی و امیدبخشی به مردم باشد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان به تقارن ایام دهه‌ی فجر با دهه اول ایام شهادت اول حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری جشن‌های دهه‌ی فجر باید با حفظ شئونات ایام شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) باشد.

صدفی هم‌چنین با اشاره به همکاری مطلوب شهرداری کرمان در برگزاری آیین ملی و مذهبی ازجمله برنامه‌های ایام دهه‌ی فجر، از شهرداران سابق، شهرداران مناطق، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار، معاون خدمات شهری شهردار و مدیران و پرسنل سازمان‌های اتوبوس‌رانی، آتش‌نشانی و حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تشکر کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان نیز در این نشست با بیان این‌که شهرداری همیشه سعی کرده در مناسبت‌های ملی و مذهبی همراهی مطلوبی با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی داشته باشد، گفت: امسال نیز هم‌چون سال‌های گذشته تبلیغات محیطی و فضاسازی و آماده‌سازی شهر برای ایام دهه‌ی فجر به‌عهده‌ی شهرداری کرمان است.

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی افزود: در این راستا معاونت خدمات شهری و سازمان‌های زیرمجموعه‌ی این معاونت، شهرداران مناطق و سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری، همواره همکاری مطلوبی داشته‌اند و این همکاری منجر به رضایت‌مندی همگانی از شهرداری در آماده‌سازی فضای شهر برای ایام دهه‌ی فجر شده است.

وی افزود: امیدوارم امسال نیز این همکاری و هماهنگی وجود داشته باشد؛ ضمن این‌که شاهد تنوع مطلوبی در فضاسازی شهر کرمان برای ایام دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی باشیم.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان نیز در این نشست ضمن اعلام آمادگی در همکاری برای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی، خواستار هماهنگی بیش‌تر افراد، سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف با شهرداری برای نصب داربست در ایام دهه‌ی فجر در سطح شهر شد.

محمدرضا پوراسماعیلی افزود: اخذ مجوز از شهرداری برای نصب داربست ضروری است؛ ضمن این‌که اخذ مجوز برای دریافت هزینه ازسوی شهرداری نیست؛ بلکه برای این است که مسئولیت نصب هر داربست در سطح شهر مشخص باشد.

وی با اشاره به این‌که در سال‌های گذشته برخی از داربست‌ها غیراصولی نصب می‌شد، گفت: نصب غیراصولی داربست‌‌ها موجب بروز خطرات احتمالی برای شهروندان خواهد شد.

در ادامه‌ی این نشست شهرداران مناطق نیز به بیان برنامه‌های خود در رابطه با فضاسازی محیطی شهر کرمان در ایام‌الله دهه‌ی فجر پرداختند.

0