شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9607729
  • 17 اردیبهشت 1398
  • 10:09
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
اقدامات پیشگیرانۀ جرایم انتخاباتی کلید خورد

در کرمان؛

اقدامات پیشگیرانۀ جرایم انتخاباتی کلید خورد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: باتوجه به پیش رو بودن دو انتخاب در اسفندماه سال‌جاری، جلسات شورای پیشگیری از جرایم انتخاباتی در سراسر حوزه‌های قضایی استان کرمان تشکیل می‌شود.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، محمدباقر اسلامی در نشست مشترک روسا و دادستان‌های سراسر استان کرمان افزود: در شورای پیشگیری از جرایم انتخاباتی تمام اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی مورد پایش و رصد مداوم و مستمر قرار خواهد گرفت و تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه اتخاذ خواهد شد.

این مقام قضایی ادامه داد: یکی از اقدامات دادگستری استان کرمان تعیین شعب ویژه‌ای در دادسراها و دادگاه‌ها به‌منظور رسیدگی فوری به پرونده‌های احتمالی ارجاعی انتخاباتی خواهد بود.

وی بر هماهنگی و تعامل مداوم با هیأتهای اجرایی و نظارت بر انتخابات و سایر دستگاه‌ها و نهادهای مسئول تأکید کرد و افزود: یکی دیگر از وظایف این شورا، توجیه، هشدار، انذار متخلفان و مجرمان جرایم خفیف در زمینۀ ضرورت رعایت دقیق قوانین و مقررات مربوط خواهد بود.

اسلامی خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی، پایش و رصد تهیۀ محتوا و متون آموزشی و اطلاع‌رسانی، تشریح و توضیح مفاد قانون، انواع جرایم و مجازات‌های قانونی ‌و انجام هماهنگی‌های لازم جهت پخش و انتشار آن‌ها از طریق رسانه‌های گروهی انجام خواهد گرفت.

وی بر مشارکت حداکثری و ارتقای امنیت و سالم‌سازی فضای انتخابات تأکید کرد و گفت: توجیه و ارشاد تشکل‌ها، احزاب، گروه‌ها، ستادهای تبلیغاتی، اشخاص حقیقی و حقوقی با هدف هم‌سوسازی، بازدارندگی، ترویج قانون‌مداری و پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی، از دیگر وظایف این شوراست.

15.6328