پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9609150
  • 14 تیر 1399
  • 16:43
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
امکان هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایۀ نهم در شبکۀ شاد فراهم شد

امکان هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایۀ نهم در شبکۀ شاد فراهم شد

رییس ادارۀ مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دانش‌آموزان پایۀ نهم می‌توانند روند هدایت تحصیلی خود را در شبکۀ شاد پیگیری کنند.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سید منصور مرتضوی افزود: در راستای تسهیل فرایند هدایت تحصیلی، تمام مدارس به سامانۀ جامع هدایت تحصیلی دسترسی دارند که شش نمونه برگ برای آن تعریف شده و برگ نهایی یعنی برگۀ شماره پنج را در اختیار والدین و دانش‌آموزان قرار می‌دهد.
وی افزود:  برای هدایت تحصیلی در مجموع ۱۰۰ امتیاز در نظر گرفته شده که ۳۵ نمرۀ آن مربوط به آزمون عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان در سه پایۀ نهم، هشتم و هفتم است و ۶۵ نمرۀ آن مربوط به نظرات دانشآموزان، اولیا، معلمان، مشاور و مدیر مدرسه است.
رییس ادارۀ مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: اگر به‌طور متوسط هر پایه ۱۲ درس داشته باشد در سه پایۀ تحصیلی نهم، هشتم و هفتم حدود ۳۶ معلم در مورد انتخاب رشتۀ دانش‌آموزان نظر می‌دهند و ۱۲ اولویت در رشته‌ها و شاخه‌های مختلف به دانش‌آموزان معرفی می‌شود.
مرتضوی افزود: تمام  دروس سه پایۀ متوسطۀ اول به‌جز آمادگی دفاعی، ملاک تصمیم‌گیری در هدایت تحصیلی است و نمرات نیم‌سال اول ضریب یک و نمرات نیم سال دوم ضریب دو دارد.

وی یادآور شد: هدایت تحصیلی به معنای راهنمایی و مشخص کردن یک مسیر برای ادامه تحصیل در رشته‌های مختلف است که بر اساس آن دانش‌آموزان می‌توانند به‌صورت آگاهانه شاخه و رشتۀ تحصیلی خود را انتخاب کنند.
رییس ادارۀ مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره‌کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: علاوه بر مشاوران مدارس در هسته‌ها و مراکز مشاورۀ وابسته به آموزش و پرورش در سراسر استان، نیروهای متخصص در زمینه مشاوره مشغول فعالیت هستند که والدین می‌توانند به این مشاوران مراجعه کنند.
مرتضوی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند از سه درگاه الکترونیکی سامانۀ همگام، سایت هدایت تحصیلی به نشانی اینترنتی http://ht.medu.ir  و شبکۀ شاد، روند هدایت تحصیلی خود را دنبال کنند.

 

15.7624