پنج شنبه 9 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9610005
  • 1 آذر 1401
  • 07:35
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری کرمان و سازمان بسیج سازندگی استان

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری کرمان و سازمان بسیج سازندگی استان

تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری کرمان و سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، اشتغال‌زایی و کار‌آفرینی، منعقد شد.

به گزارش کِرنا، شهردار کرمان، در نشستی که به‌منظور انعقاد تفاهم‌نامه دو‌جانبه در زمینه‌های مشترک همکاری برگزار شد، با اشاره به اهمیت توسعه شهری و همراهی با گروه‌های جهادی، گفت: گروه‌های جهادی و افراد توانمند می‌توانند در پروژه‌های کوچک محله‌‌ای وارد شوند و ما از این اقدام استقبال می‌کنیم.

سعید شعرباف، با بیان اینکه مهندس و نیروی حزب‌الهی و جهادی می‌تواند با کار خود در یک پروژه جهادی تأثیرگذار باشد، گفت: نیروهای جهادی می‌توانند، تفکر جهادی خود را در شیوه و الگوی کار القاء کنند و موجب اطمینان و اعتماد مردم به نظام شوند.

وی، عزم شهرداری را برای همکاری با گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی جدی دانست و خاطرنشان کرد: با تمام توان باید پروژه‌ها را شروع کنیم تا این سد شکسته شود و محدودیت انجام معاملات از طریق نمایندگان مجلس مورد پیگیری قرار گیرد.

شهردار کرمان ادامه داد: در زمینه معاملات متوسط و آنچه که در حوزه اختیارات شهردار است، می‌توان براساس تفاهم‌نامه و از طریق روند ترک تشریفات، قراردادها را منعقد کرد.

شعرباف، درخصوص پیشنهاد استفاده از فضای بوستان‌های شهر برای ارایه محصولات روستا‌بازار، گفت: ترجیح بر این است مکان‌های ثابتی مانند فروشگاه «سی‌سی» در پارک «شهید» برای فروش و عرضه محصولات مدنظر، ایجاد شود.

وی افزود: درخصوص فراهم‌آوردن زمینه اشتغال برای افراد کم‌درآمد و ایجاد فروشگاه عرضه محصولات، پارک «مادر» و پارک «شهید مطهری» گزینه مناسبی هستند.

شهردار کرمان، با تأکید بر اینکه از اقداماتی چون ایجاد روستا‌بازارها و توسعه آن‌ها در شهر، استقبال می‌کنیم و در حد هزینه‌های اولیه کمک خواهیم کرد، ادامه داد: این‌گونه اقدامات عام‌المنفعه در سازِکار بناهای ماندگار دیده می‌شود و شهرداری با واگذاری فضا در  انجام کارهای عام‌المنفعه مشارکت می‌کند.

در ادامه، مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان، با بیان اینکه ما متولی نقاط محروم هستیم و اقشار مراجعه‌کننده اغلب از طبقه متوسط و کمتربرخوردار هستند، گفت: حرکت‌های خوب و مردم‌مدارانه‌ای در  شهرداری شروع شده و چراکه شهرداری با استفاده از ظرفیت‌های خود کارهایی را در پیش گرفته  که امیدوارم این روند با توان مضاعف ادامه پیدا کند.

جواد جلالی، با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی دچار معذوریت و محدودیت‌هایی در معاملات متوسط هستند، ادامه داد: سعی کردیم با رایزنی با نمایندگان مجلس درخصوص قراردادهایی که محدودیت دارند، موانع را شناسایی و برای آن راه‌حلی پیدا کنیم.

وی، اولویت کاری خود را مناطق کمبرخوردار شهر کرمان ازجمله حاشیه شهر اعلام کرد و گفت: هرچند بعضی از پیمانکاران، محدودیت‌هایی در اجرای کارهای عمرانی ایجاد کردند، اما به لحاظ قانونی ظرفیت‌های خوبی را ایجاد کردیم؛ چراکه هدفمان، کار برای مردم است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان افزود: در سطح شهرستان نیز گروه‌های جهادی در خدمت مردم هستند و ما نقش تسهیل‌کننده را داریم.

جلالی با بیان اینکه امسال درخصوص آبرسانی به روستاهای محروم در کشور پیش‌رو بودیم، انجام فعالیت در حوزه خدمات اجتماعی و کمک‌های مؤمنانه را ازجمله اقدامات دیگر دانست و بر پیگیری برای رفع مشکلات و مسایل حاشیه‌نشینی در شهر  کرمان تأکید کرد.

وی افزود: آماده هستیم تا در هر زمینه‌ای گروه‌های جهادی به کمک شهرداری بیایند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان، با بیان اینکه در حال حاضر، کارهای ما مقطعی است و اگر مشکلات را ریشه‌ای حل کنیم، مردم به کمک ما می‌آیند، گفت: شهرداری نیز می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.

جلالی در ادامه، پیشنهاد داد از قابلیت بوستان‌های شهر  برای ایجاد فرصت شغلی و بازار فروش محصولات استفاده شود.

0