شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9608363
  • 24 دی 1398
  • 18:08
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
اولویت‌های عمرانی شهر کرمان در سال 99 اعلام شد

اولویت‌های عمرانی شهر کرمان در سال 99 اعلام شد

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر کرمان گفت: آزادسازی مسیر شرق به غرب، آب‌های سطحی شهر کرمان، تکمیل رینگ دور شهر کرمان و آسفالت معابر سطح شهر، چهار اولویت عمرانی شهر کرمان برای سال 99 است.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، محمدجواد کامیاب شامگاه دوشنبه 23 دی‌ماه در نشست عمومی شورای شهر کرمان به تشریح اولویت‌های پنج‌گانۀ عمرانی شهر کرمان پرداخت و گفت: یکی از این اولویت‌ها آزادسازی مسیر شرق به غرب از پل شهید بهشتی تا میدان پرواز در ورودی محوطۀ فرودگاه کرمان است.

وی افزود: مسیر پل شهید بهشتی تا فرودگاه که پیش از این به‌نام ۴۵ متری کوثر شناخته می‌شد و بخشی از آن تاکنون احداث شده است را اخیرا به‌نام سپهبد شهید سلیمانی نام‌گذاری کردیم و ضرورت اول ما آزادسازی این مسیر و احداث کامل آن است.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر کرمان با تأکید بر اینکه این پروژه باید حتماً در دستور کار شهرداری باشد، افزود: این اقدامات به‌عنوان کارنامۀ شورای پنجم لحاظ می‌شود و از همه می‌خواهم همت کنند تا این پروژۀ اساسی که چندین سال نیمه‌تمام مانده به سرانجام برسد.

کامیاب با تأکید بر اینکه این مسیر می‌تواند مشکل ترافیک شرق به غرب شهر را حل کند، ادامه داد: شهرداری در گذشته کارهایی برای آزادسازی این مسیر انجام داده اما کامل نشده است.

وی، حل مسئلۀ آب‌های سطحی شهر کرمان را اولویت بعدی این کمیسیون در سال ۹۹ بیان کرد و افزود: در گذشته کانال‌هایی برای سامان‌دهی آب‌های سطحی احداث شده اما به پایان نرسیده است در حالیکه اتمام آن، یکی از ضرورت‌های شهر است.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر کرمان ادامه داد: تجربۀ اخیر شهر اهواز هم نشان داد که از شبکۀ فاضلاب برای آب‌های سطحی به‌ هیچ وجه نمی‌توان استفاده کرد و باید برای این موضوع فکری اساسی بشود.

کامیاب سومین برنامۀ کمیسیون عمران و حمل و نقل را تکمیل رینگ دور شهر کرمان بیان کرد و افزود: ما در کرمان باید رینگ فعلی را تکمیل کنیم تا بخشی از ترافیک به داخل شهر نیاید و از اطراف عبور کند.

وی خاطرنشان کرد: این اولویت‌ها به این معنا نیست که پروژه‌های کوچک عمرانی را انجام ندهیم؛ ما معتقدیم این پروژه‌های بزرگ از ضروریات و اولویت‌های شهر است.

رییس کمیسیون عمران و حمل ‌و نقل شورای شهر کرمان بیان کرد: پیشنهاد کمیسیون این است که آسفالت معابر سطح شهر هم از سیاست‌های کلی شهرداری در سال آینده باشد.

کامیاب خطاب به شهردار گفت: این سیاست‌ها را تقدیم و اعلام می‌کنیم ما ۱۱ نفر عضو شورا قطعاً از سیاست‌های کلی شما حمایت می‌کنیم.

در ادامه، حسین چناریان، رییس کمیسیون بودجه و منابع پایدار شورای شهر کرمان گفت: حمل‌ و نقل عمومی از ضروریات شهر است و جا دارد کمیسیون عمران و حمل ‌و نقل نیز به آن بپردازد و برای آن تدبیری اندیشیده شود.

وی پیشنهاد کرد که انجام مطالعۀ تعیین ‌تکلیف حمل‌ و نقل انبوه‌بر شهر کرمان هم یکی از اولویت‌های شهرداری در سال آینده باشد.

کامیاب در پاسخ به چناریان گفت: علاوه بر اینکه کمیسیون قبلاً روی این موضوع کار کرده، پرداختن به حمل‌ و نقل انبوه‌بر شهر کرمان جزو برنامه‌های جدی شهردار است و من نیز موافقم که این مورد هم جزو اولویت‌های شهرداری در سال ۹۹ باشد.

گفتنی‌ست اعضای شورای شهر کرمان با کلیۀ این پیشنهادها موافقت کردند.

همچنین لازم به ذکر است در پی نامۀ شهردار کرمان به رئیس شورای شهر که طی آن درخواست شده بود سیاست‌های کلان بودجۀ ۹۹ را به شهرداری ارائه بدهند، کمیسیون عمران و حمل ‌و نقل شورا، در این نشست چهار اولویت را در حیطۀ فعالیت این کمیسیون تبیین و اعلام کرد.

15.6444