جمعه 10 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9606978
  • 23 مرداد 1397
  • 09:36
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
اولین همایش استانی تشکل‌های اجتماعی و سلامت اجتماعی برگزار شد

اولین همایش استانی تشکل‌های اجتماعی و سلامت اجتماعی برگزار شد

مدیر کل بهزیستی استان کرمان در اولین همایش تشکل‌های اجتماعی و سلامت اجتماعی گفت: تقویت تفکر حضور تشکل‌های اجتماعی و مشارکت‌های عمومی می‌تواند، به توسعه و سلامت اجتماعی و همچنین تحقق حقوق عمومی افراد منجر شود.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، اولین همایش استانی تشکل های اجتماعی و سلامت اجتماعی، با حضور مدیر کل و اعضای شورای معاونان بهزیستی استان کرمان، معاون سیاسی –اجتماعی و مدیر کل امور اجتماعی استانداری، فرماندر، قائم مقام مدیر عامل بنیاد خیریه راهبرد آلاء، مدیران استانی و مدیران سازمان‌های مردم نهاد در محل سالن نشاط اداره کل بهزیستی استان کرمان برگزا شد.

مدیر کل بهزیستی کرمان با اشاره به تاثیر فعالیت تشکل‌های غیردولتی برتوسعه سلامت اجتماعی گفت: تقویت تفکر حضور تشکل‌های اجتماعی و مشارکت‌های عمومی در عرصه‌های مختلف اجتماع می‌تواند به توسعه و سلامت اجتماعی و همچنین تحقق حقوق عمومی افراد منجر شود.

صادق زاده نبود تفکر خیر جمعی را زمیه‌ساز مسائل و مشکلات اجتماعی دانست و افزود: استفاده از خرد جمعی در راستای تعالی و ترویج همکاری برای حل چالش‌ها و مشکلات اجتماعی بسیارکارآمد و موثر است.

وی با تاکید بر ارائه رویکرد جدید برای حضور هرچه بیش‌تر تشکل‌های مردم نهاد گفت: یکی از راهبردهای اساسی به ویژه در حوزه مسائل اجتماعی، برنامه‌ریزی و ارائه طرح برای تسهیل صدور مجوز تخصصی برای تشکل‌های مردم نهاد در قالب گروه ها، NGOها و بخش‌های غیردولتی است.

 مدیر کل بهزیستی با بیان این‌که عدم سازو کار مدیریتی و فعالیت تخصصی منجر به تحلیل رفتن تشکل‌ها می‌شود، بیان کرد: باید تشکل‌ها و NGOها با اولویت قرار دادن مسائل اجتماعی، تربیت و آموزش کودکان که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ریشه در کودکی افراد دارد به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند.

0