پنج شنبه 9 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9607942
  • 30 تیر 1398
  • 23:17
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
ایجاد فرهنگ‌سرای قرآنی در کرمان

شهردار کرمان پیشنهاد کرد:

ایجاد فرهنگ‌سرای قرآنی در کرمان

شهردار کرمان از ایجاد فرهنگ‌سرای قرآنی خبر داد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سیدمهران عالم‌زاده در دیدار با اعضای مجمع قاریان استان کرمان، به ظرفیت فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ شهرداری اشاره کرد و گفت: این اماکن شهرداری برای همکاری‌های دوجانبه بین مجمع قاریان استان و دیگر مؤسسات قرآنی، برای آموزش قرآن و ترویج فعالیت‌های قرآنی و مذهبی آمادگی کامل دارند.

شهردار کرمان هم‌چنین با اشاره ایجاد فرهنگ‌سرای قرآنی گفت: می‌توانیم با استفاده از توان طرفین، یک مجموعۀ قرآنی مذهبیِ نمونه ایجاد کرد که سبک زندگی قرآنی اسلامی نیز در آن ترویج داده شود؛ ضمن این‌که وقتی دیگران هم با این مجموعه مواجه شوند، پای کار می‌آیند.

وی افزود: در حوزۀ فعالیت‌های قرآنی، باید استثنائاتی قائل شد؛ چراکه قرآن به‌عنوان کتاب دینی ما، دارای احترام، تقدس، جایگاه و شأن ویژه‌ای است؛ بنابراین، پیشنهاد تمایز شرایط استفاده از تخفیف‌های تابلو و بیلبوردهای تبلیغاتی برای تمام مؤسساتی که در حوزۀ فعالیت‌های قرآنی کار می‌کنند، مدنظر قرار خواهد گرفت.

شهردار کرمان ادامه داد: در این رابطه مجوزهای تلاش می‌کنیم مجوزهای لازم را از شورا بگیریم؛ هرچند که اعضای شورا هم در زمینۀ فعالیت‌های قرآنی، همکاری‌های لازم را به‌عمل خواهد آورد.

عالم‌زاده افزود: شهرداری موظف است به‌طور متوازن و مطلوب در حوزۀ مسایل شهروندی و فعالیت‌های عام شامل فعالیت‌های هنری، مذهبی، ورزشی وغیره فعالیت و در این حوزه‌ها در حد توان کمک کند.

وی ادامه داد: شهر و آنچه در آن وجود دارد، متعلق به مردم است و به همین دلیل معتقدم هر سازمان، نهاد و ارگانی که می‌خواهد برای مردم کار کند، باید بتواند از ظرفیت‌های شهر و شهرداری استفاده کند.

شهردار کرمان تأکید کرد: باید از قابلیت‌هایی که در شهر وجود دارد، برای ارتقای فرهنگ مردم و رفاه آن‌ها استفاده کرد؛ بنابراین، درهای مکان‌های فرهنگی ورزشی، مذهبی و هنری شهرداری را به روی همگان باز کردیم.

توحیدی، مدیر مجمع قاریان استان کرمان نیز در این دیدار با اشاره به تاریخچۀ شروع به کار این مجمع در استان و فعالیت‌های آن گفت: از پیشنهادهای شهرداری برای همکاری‌های مشترک در زمینۀ ترویج فعالیت‌های قرآنی استقبال می‌کنیم و برای مشارکت در زمینه‌های ذکر شده آمادگی کامل داریم.

16.683