پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9608730
  • 28 اسفند 1398
  • 15:37
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
با توجه به تعطیلی اصناف گسترش خرید و فروش اینترنتی ضروری است

استاندار کرمان:

با توجه به تعطیلی اصناف گسترش خرید و فروش اینترنتی ضروری است

استاندار کرمان گفت: با توجه به اینکه تعطیلی اصناف برای کسبه و مردم مشکل ایجاد می‌کند، توصیه می‌شود خرید و فروش ازطریق اینترنت، تلفن و پست را گسترش دهیم.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، محمدجواد فدایی در جلسه‌ای که با محوریت فروش اینترنتی و مجازی کالاهای اساسی در کرمان برگزار شد، افزود: در این راستا اقداماتی صورت گرفته و امیدواریم با ایجاد زیرساخت‌ها، هر چه سریع‌تر فروشگاه‌های اینترنتی فعال شود و کالاها با رعایت ضوابط بهداشتی به دست مردم برسد.
وی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کوید 19 و توصیه‌ی کارشناسان مبنی بر فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از ازدحام و تجمع، تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا با همکاری اصناف و بازاریان مبنی بر تعطیلی بازار بود تا مردم برای خرید، ازدحام ایجاد نکنند.
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: قصد ما این است که فروشگاه‌ها تعطیل نباشند و مردم بتوانند خریدشان را به‌صورت مجازی انجام بدهند و اصناف نیز فروش مجازی داشته باشند.
فدایی افزود: دنبال این هستیم که بازاریان و مردم ضرر نکنند، همه‌ی بسترهای لازم برای راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی جمع‌بندی و به مردم معرفی می‌شود؛ باید تبلیغات ویژه‌ای نیز برای آشنایی مردم با این روش‌های خرید در سطح شهر و استان صورت بگیرد.

متولیان اصناف را برای فروش اینترنتی و تلفنی اولویت‌بندی کنند
معاون حقوق عامه‌ی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نیز در این جلسه گفت: مردم باید آگاهی داشته باشند که برای تهیه‌ی کالاهای مورد نیازشان در ایام تعطیلی بازار از طریق اینترنت، تلفن و پست اقدام کنند.
محمدعلی سلیمانی افزود: هماهنگی خوبی میان اصناف برای ارائه‌ی کالاها و مشخص کردن نوع و قیمت کالا، نحوه‌ی آماده‌سازی کالا در داخل فروشگاه با رعایت کامل ضوابط بهداشتی، نحوه‌ی ارسال کالاها و انتقال وجه وجود دارد.
وی یادآور شد: هدف ما حمایت از اصنافی است که کالا در مغازه‌ی آنها وجود دارد و با تصمیم ستاد مقابله با کرونا مغازه‌ی آنها بسته است. 
معاون حقوق عامه‌ی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: متولیان بازار و صنعت و معدن باید برای فروش اینترنتی و تلفنی اولویت‌بندی کرده و برای مثال فروش آجیل نسبت به صنف صوتی و تصویری در اولویت باشد.

15.6337