پنج شنبه 9 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9608421
  • 2 بهمن 1398
  • 19:34
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
باران و برف در کرمان از امروز تا جمعه

از سفرهای غیرضروری پرهیز کنید

باران و برف در کرمان از امروز تا جمعه

طبق گزارش اداره‌کل هواشناسی استان از اواخر چهارشنبه دوم بهمن‌ماه با ورود یک سامانۀ جدید به استان کرمان، موجی از بارش‌ها همراه با وزش باد نسبتاً شدید استان را فرا می‌گیرد و این سامانه تا روز جمعه فعالیت خواهد داشت.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین مدیرکل هواشناسی استان کرمان گفت: با ورود سامانۀ بارشی از روز چهارشنبه به استان شاهد شروع ناپایداری‌های جوی در استان هستیم.
تورج جدیدی بیان کرد: این سامانه، باران و برف و وزش باد نسبتاً شدیدی به همراه دارد و اکثر مناطق استان را در برگرفته و تا روز جمعه چهارم بهمن‌ماه فعال است.
وی خاطرنشان کرد: بارش شدید باران در برخی مناطق جنوب و غرب استان تا ۸۰ میلی‌متر و در پاره‌ای از مناطق شمالی استان تا ۴۰ میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمان ادامه داد: بارش برف در ارتفاعات مناطق سردسیر و کوهستانی به‌ویژه در ارتفاعات اطراف راین، جبال‌بارز، ارتفاعات اطراف بافت، رابر، لاله‌زار و سرچشمه دور از انتظار نیست.
جدیدی از بارش تگرگ در مناطق مستعد استان در روزهای آینده خبر داد و افزود: آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها در این بارندگی‌ها دور از انتظار نیست.
وی بیان کرد: روز پنج‌شنبه وزش باد نسبتاً شدید در شرق استان به‌ویژه در شهرستان‌های فهرج و ریگان و در مرز استان کرمان و سیستان و بلوچستان و در برخی مناطق غربی استان کرمان داریم؛ همچنین در برخی از مناطق استان کاهش دید رخ خواهد داد.
مدیرکل هواشناسی استان با اشاره به شرایط جوی روزهای آینده در استان کرمان هشدار داد: پرهیز از تردد و توقف در مسیر رودخانه‌ها، پرهیز از سفرهای غیرضروری و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی خودروها، عدم صعود به ارتفاعات و مدیریت در توزیع و مصرف حامل‌های انرژی به هم‌استانی‌ها توصیه می‌شود.

15.5795