جمعه 10 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9606498
  • 1 اردیبهشت 1397
  • 14:38
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
بازآفرینی محیط شهری با احیای بافت تاریخی

در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر از بازار قلعه‌محمود مطرح شد:

بازآفرینی محیط شهری با احیای بافت تاریخی

در راستای بازآفرینی محیط شهری و احیای بافت تاریخی کرمان، رییس و اعضای کمیسیون گردشگری و اصناف شورای اسلامی شهر کرمان از بازار قلعه‌محمود بازدید کردند.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، در این بازدید دوساعته، رییس کمیسیون گردشگری و اصناف شورای اسلامی شهر با بیان این‌که مرکز شهر از سکنه خالی شده است، گفت: حضور دوباره‌ی شهروندان کرمانی در بافت تاریخی شهر، باعث احیای مرکز شهر کرمان می‌شود.

سیدمحمدرضا معین‌زاده میرحسینی برگزاری جلسات شورای شهر و شهرداری با مسئولان و مالکان در راستای تعیین‌تکلیف بازار قلعه‌محمود را ضروری دانست و افزود: شورای شهر کرمان می‌خواهد به پاس حفظ این میراث ماندگار از سوی اهالی منطقه، بازار قلعه‌محمود را احیا کند.

وی با بیان این‌که در گام اول شهرداری و میراث کرمان، باید اطلاعات مربوط به این بازار را جمع‌آوری کنند، اظهار داشت: هم‌چنین با استعلام اداره اوقاف از وضعیت مالکیت حجره‌های بازار قلعه‌محمود، احیا و ساماندهی این مکان تاریخی وارد فاز جدیدی می‌شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در جریان این بازدید گفت: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری یا نمایشگاه‌های عرضه‌ی تولیدات داخلی و محلی می‌تواند در احیای بازار قلعه‌محمود مؤثر باشد.

علی بهرامی با اشاره به تصویب طرح بازآفرینی محیط شهری در شورای شهر پیشنهاد کرد: در راستای اجرای مطلوب طرح بازآفرینی محیط شهری و احیای بازار تاریخی قلعه‌محمود، بسته‌های تشویقی و تخفیف‌های صد درصدی در صدور پروانه کسب‌وکار و عوارض شهری و خدمات مشابه به شهروندان ارائه شود.

وی با بیان این‌که بازدیدهای میدانی شورای شهر به طرح‌ها و مصوبات این نهاد، اعتبار بیشتری می‌دهد، خاطرنشان کرد: این کار، شهروندان را نسبت به اجرای طرح‌ها و پروژه‌های شهری امیدوار می‌کند.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار شورای اسلامی شهر کرمان نیز با بیان این‌که تنها راه احیای بافت مرکزی شهر کرمان، حیات اجتماعی است، گفت: این بازار تنها با حضور اهالی محل، نهادهای مردمی و مشارکت بخش خصوصی احیا می‌شود.

حسین چناریان از طرحی خبر داد که قرار بود بازار قلعه‌محمود را به‌عنوان محلی برای عرضه‌ی کالا و تولیدات خانگی زنان سرپرست خانوار تبدیل کند.

15.7752