جمعه 10 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9607357
  • 18 آذر 1397
  • 12:32
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
باید در زمینۀ اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به نتیجۀ یکسان برسیم

استاندار کرمان در دیدار با اعضای شورا و شهردار کرمان:

باید در زمینۀ اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به نتیجۀ یکسان برسیم

رییس و سایر اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کرمان با استاندار کرمان دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش کرمان‌آن‌لاین، استاندار کرمان در این دیدار با تأکید بر همراهی و همدلی بین‌دستگاهی گفت: معنای همراهی و همدلی این است که در زمینۀ اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به یک نتیجۀ یکسان برسیم.

محمدجواد فدایی افزود: باید با هم‌فکری، اولویت‌ها را مشخص کرده و همه به‌دنبال به نتیجه رسیدن همان اولویت‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل عقب‌افتادگی شهر و استان، این است که کمتر نظرها را هم‌راستا کرده‌ایم؛ بنابراین، باید در زمینۀ اولویت‌ها اتفاق‌نظر داشته باشیم و همه در جهت اولویت‌هایی که در نظر گرفته شده، حرکت کنیم.

استاندار کرمان به کمبود منابع مالی در بخش‌های مختلف ازجمله شهرداری کرمان هم اشاره کرد و گفت: اگرچه در زمینۀ منابع مالی مشکل داریم، اما همه‌جا کمبود منابع مالی، مانع پیشرفت نیست؛ بلکه نبود برنامه، کارها را با مشکل مواجه می‌کند.

فدایی با تأکید بر این‌که باید به سمت کسب درآمدهای جدید حرکت کنیم، گفت: باید با استفاده از روش‌های جدیدِ جذب درآمدهای مالی ازجمله BOT مشکلات مالی را برطرف کنیم.

وی هم‌چنین بر استفاده از تسهیلات بانکی برای سرعت‌بخشیدن به پروژه‌های شهری تأکید کرد.

استاندار کرمان با بیان این‌که به کار کارشناسی اعتقاد دارم، تصریح کرد: اگر جایی مشکل داریم، دلیل این است که یا مدیران بدون کارِ کارشناسی عمل می‌کنند، یا کارشناسان ضعیف هستند.

فدایی در رابطه با حل مشکلات مختلف ازجمله حاشیه‌نشینی گفت: در زمینه‌های مختلف ازجمله حاشیه‌نشینی، باید طرحی ارایه شود که تمام جوانب در آن دیده شود و منابع مالی هم روشن باشد.

انسجام بین دستگاه‌های اجرایی نیز، از دیگر مواردی بود که استاندار کرمان بر آن تأکید کرد.

فدایی هم‌چنین از انعقاد قرارداد اجرای فاضلاب شهر کرمان به‌صورت BOT با فولاد بوتیا خبر داد و گفت: این قرارداد 27 آذرماه بین شرکت آب و فاضلاب استان و فولاد بوتیا امضا می‌شود.

وی در رابطه با بن‌بست پروازی کرمان، با اشاره به مذاکراتش با وزیر راه و شهرسازی گفت: به‌زودی مجوز پروازهای خارجی به کرمان داده می‌شود.

استاندار کرمان هم‌چنین بیان کرد: با توجه به ترکیب خوب و تخصصی که در شورای اسلامی شهر کرمان وجود دارد؛ اگر نظرات را به هم نزدیک کنیم، کارهای بسیاری می‌توانیم انجام دهیم.

0