جمعه 31 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9605661
  • 20 آبان 1396
  • 11:22
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
باید سرمایه‌های خُرد مردمی وارد عرصه‌ی توسعه شود

معاون استاندار کرمان:

باید سرمایه‌های خُرد مردمی وارد عرصه‌ی توسعه شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: برنامه‌ی ششم توسعه، راهی برای رسیدن به چشم‌انداز ۱۴۰۴ است.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، حمید ذکااسدی در نخستین جلسه‌ی کارگروه اجتماعی - فرهنگی برنامه‌ی ششم توسعه‌ی استان کرمان، با اشاره به اهمیت برنامه‌ی ششم توسعه کشور افزود: فاصله‌ی زیادی تا رسیدن به اهداف برنامه‌ی چشم‌انداز داریم و برای رسیدن به آن اهداف، برنامه‌ی ششم توسعه، ظرف اجرای برنامه‌ها خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه‌ی ششم توسعه‌ی کشور برای اولین‌بار در ساختار مدیریتی کشور، برنامه‌ریزی از پایین به بالا مد نظر قرار گرفته که این مهم باید از سال‌های قبل نیز مورد توجه قرار می‌گرفت.

معاون استاندار کرمان ادامه داد: تمام دست‌اندرکاران و مجریان امور در ستاد مرکزی و صف که در ارتباط مستقیم با مردم هستند، درگیر مسائل برنامه‌ریزی برنامه‌ی ششم توسعه‌ی استان شده‌اند.

ذکااسدی یادآور شد: در گذشته همیشه گلایه داشته‌ایم که در مرکز تصمیماتی برای استان‌ها گرفته می‌شود که با شرایط آن‌ها تناسب لازم را ندارد؛ اما در حال حاضر، برنامه‌ریزی با حضور افرادی در استان‌ها انجام می‌شود که هم شناخت بیش‌تری داشته و هم از نزدیک با حوزه‌های مختلف در ارتباط هستند.

رییس کارگروه اجتماعی - فرهنگی برنامه‌ی ششم توسعه‌ی استان کرمان خاطرنشان کرد: اگر در هر بخش از برنامه‌ریزی برنامه‌ی ششم توسعه استان به‌طور جدی وارد نشویم، همه در این رابطه از نظر قانونی و شرعی مسئول خواهیم بود.

معاون استاندار کرمان به تشکیل کارگروه اجتماعی و فرهنگی برنامه‌ی ششم توسعه‌ی استان کرمان اشاره و بیان کرد: کمیته‌های آموزش عالی، سلامت و ارتقای کیفیت زندگی، علم و فن‌آوری، آموزش عمومی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ورزش و جوانان، فرهنگ و هنر، بانوان و خانواده و رفاه و تامین اجتماعی در زیر این کارگروه تعیین و تشکیل شده است.

وی افزود: در برنامه‌ی ششم توسعه‌ی استان، رسیدن به رشد اقتصادی هشت‌ونیم درصدی در هر سال، هدف بزرگی است که تحقق آن اثرات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مناسبی را بر جای خواهد گذاشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ادامه داد: در استان کرمان با اجرای مثلث توسعه‌ی اقتصادی و تعیین معین‌های اقتصادی، بخش‌های خصوصی و غیردولتی وارد عرصه‌ی توسعه‌ی استان شده‌اند.

وی بیان کرد: نقش اقتصاد مقاومتی که مطرح می‌شود، نشان می‌دهد توسعه را نمی‌توان با بودجه‌های دولتی محقق کرد.

ذکااسدی اقتصاد مقاومتی را اقتصادی مردمی دانست و گفت: امیدواریم با وجود این‌که استان کرمان در حوزه‌ی اقتصاد مقاومتی رتبه‌ی برتر کشور را داشته، طرح‌هایی ارائه کنیم که با اتکا به مردم بتوان برنامه‌ها را پیش برد.

وی افزود: در اقتصاد مقاومتی باید سرمایه‌های خُرد مردمی را وارد عرصه‌ی توسعه‌ی استان و کشور کرد.

معاون استاندار کرمان گفت: توسعه به معنای رشد همه‌جانبه و پایدار است که کار بسیار مهمی به‌شمار می‌رود.

0