جمعه 10 فروردین 1403
  • اقتصاد
  • شماره خبر: 9608444
  • 6 بهمن 1398
  • 16:53
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
بخش خصوصی با تمام توان در نمایشگاه کابل شرکت کند

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان:

بخش خصوصی با تمام توان در نمایشگاه کابل شرکت کند

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان گفت: با توجه به ایجاد محدودیت‌ها در بازارهای مختلف برای فعالان اقتصادی کشور ازجمله بازار عراق، در چنین شرایطی بازار افغانستان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، سید مهدی طبیب‌زاده در نشست بررسی چگونگی شرکت در هشتمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان که از ۲۹ بهمن تا دوم اسفندماه سال‌جاری برگزار می شود، گفت: با توجه به برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها، پذیرش هیئت‌ها و انجام مذاکرات در یک سال گذشته با موضوع توسعۀ صادرات استان کرمان به افغانستان، انتظار می‌رود که فعالان اقتصادی حضور پررنگی در نمایشگاه کابل افغانستان داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به ایجاد محدودیت‌ها در بازارهای مختلف برای فعالان اقتصادی کشور از جمله بازار عراق، در چنین شرایطی بازار افغانستان از اهمیت بسیاری برخوردار است.
رییس اتاق کرمان ادامه داد: صادرات کرمان به افغانستان در بهترین شرایط ۲۰ میلیون دلار بوده که با توجه به اشتراک‌های فرهنگی بین دو طرف، امکان صادرات بیشتری به افغانستان وجود دارد و به همین دلیل ورود به بازار افغانستان به‌طور جدی در دستور کار اتاق کرمان قرار گرفته است.
طبیب‌زاده تشریح کرد: هدف از حضور رؤسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی استان‌های مختلف افغانستان، هیئت‌های تجاری و سفیر این کشور در استان و سایر مراودات و مذاکرات، تسهیل شرایط صادرات به این کشور و افزایش صادرات تا ۲۰۰ میلیون دلار است.
وی افزود: اگرچه شرکت در این نمایشگاه با هزینه‌هایی همراه است اما به نظر می‌رسد استفاده از این فرصت برای کرمان لازم است و باید با تمام توان بخش خصوصی استان در این نمایشگاه حضور یابیم.
 

۲۰۰ مترمربع فضا برای کرمان در نمایشگاه افغانستان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب‌شرق نیز در این نشست گفت: رسالت ما حرکت در مسیر اهداف عالی استان است و به همین دلیل برگزاری پاویون کرمان در نمایشگاه افغانستان را بررسی کردیم و رایزنی‌های لازم برای شرکت در این نمایشگاه صورت گرفت.

امیرحسین سعید افزود: این نمایشگاه در بخش‌های مصالح ساختمانی، صنایع کوچک انرژی (آب، برق و گاز)، مواد و صنایع غذایی، مصنوعات چوبی و مبلمان، دارو و مواد شیمیایی، تجهیزات پزشکی، صنایع و فناوری دانش‌بنیان، خدمات فنی و مهندسی، صنایع تبدیلی و کشاورزی، صنایع دامپروری و محصولات بهداشتی، شوینده‌ها، لوازم آرایشی و صنعت چرم برگزار می‌شود و می‌تواند گام بسیار مهمی در راستای معرفی محصولات و خدمات قابل ارائه کرمان باشد.
وی با اشاره به اینکه از فضای چهار هزار مترمربعی این نمایشگاه، ۲۰۰ مترمربع فضا برای پاویون کرمان در نظر گرفته شده است، گفت: برای هر مترمربع ۳۰۰ دلار هزینه دریافت می‌شود که ۹۰ دلار آن از سوی سازمان توسعه تجارت ایران به فعالان اقتصادی تخفیف داده می‌شود و همچنین به‌ازای هر ۱۲ مترمربع امکان حمل ۱۰۰ کیلوگرم بار به‌صورت رایگان فراهم است.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب‌شرق با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز می‌توانند از تخفیف ویژۀ شرکت در این نمایشگاه برخوردار شوند، افزود: با توجه به فرصت اندک آغاز به کار نمایشگاه و همچنین حمل بار به افغانستان، فعالان اقتصادی باید هرچه سریع‌تر در رابطه با شرکت در این نمایشگاه تصمیم‌گیری کنند.

0