پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9607364
  • 19 آذر 1397
  • 13:04
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
برای شناسایی تهدیدات، اطلس فرهنگی و GIS اجتماعی نیاز است

معاون اجتماعی و پیش‌گیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان:

برای شناسایی تهدیدات، اطلس فرهنگی و GIS اجتماعی نیاز است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: برای شناسایی تهدیدات فرهنگی و اجتماعی باید اطلس فرهنگی و GIS اجتماعی تهیه شود.

به گزارش پایگاه خبری کرمان‌آن‌لاین، معاون اجتماعی و پیش‌گیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در نشست کارگروه شورای فرهنگ عمومی، گفت: اقدامات پیش‌گیرانه فرهنگی و اجتماعی در درازمدت آثار مثبت خود را نشان می‌دهد و لازم است با انجام دادن اصول علمی پیش‌گیری از وقوع جرم، به مقابله با آسیب‌ها پرداخت.

محمدباقر اسلامی افزود: باتوجه به این‌که شناسایی تهدیدات فرهنگی و اجتماعی لازم است به صورت علمی انجام شود، از این رو به اطلس فرهنگی و GIS اجتماعی نیاز داریم تا متناسب با مقتضیات بومی هر منطقه برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی گفت: هرکدام از دستگاه‌ها دارای برنامه‌های ابلاغی هستند اما می‌توان با هماهنگی این برنامه‌ها، از هم پوشانی جلوگیری شود؛ ضمن این‌که لازم است شناسایی وضعیت موجود و ارزیابی نسبت به اقدامات انجام شده و سپس ارائه طرح‌های عملیاتی در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی، در دستور کار قرار گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: هر دستگاهی به فراخور توان خود اقداماتی را انجام داده اما متاسفانه جزیره‌ای عمل کردن و آمار غیرشفاف، سیکل معیوبی را در این رابطه ایجاد کرده است.

وی با بیان این‌که ضروری است بحث نشاط اجتماعی در جامعه فراگیر شود یادآور شد: استفاده از ظرفیت دهیاران و شورای محلات و همچنین بهره‌گیری از پتانسیل هیات‌های مذهبی برای ورود به مسائل اجتماعی بسیار کمک کننده است.

0