سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9606369
  • 26 اسفند 1396
  • 13:00
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
برپایی جشن‌های شاد شبانه در ایام نوروز

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری با اشاره به اقدامات نوروزی خبر داد:

برپایی جشن‌های شاد شبانه در ایام نوروز

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان، از تدارک فعالیت‌های گوناگون نوروزی برای شهروندان و مسافران نوروزی توسط معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی با اشاره به نزدیک شدن به نوروز، از آغاز اجرای برنامه‌هاي نوروزي معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري کرمان خبر داد و گفت: این معاونت امسال هم مانند سال‌های گذشته، با حضور هنرمندان استان جشن‌های شاد و گوناگونی را در ایام نوروز برگزار می‌کند.

وی برگزاری جشن‌های شاد شبانه در پردیسان قائم از دوم تا 12 فروردین 97 از ساعت 16 تا 18 بعدازظهر و در پارک شهید مطهری از دوم تا 11 فروردین از ساعت 20 الی 23 شب را به‌عنوان جشن‌های نوروزی این معاونت در این ایام ذکر کرد.

وی برگزاری تورهای کرمان‌گردی با عنوان «کرمون‌گردون»، برای معرفی آثار و جاذبه‌های شهر کرمان برای هشتمین‌سال متوالی و برپایی دو نمایشگاه هم‌زمان کتاب و محصولات فرهنگی در پارک «شهید» و نگارخانه‌ی آتشی را ازجمله‌ی کارها و اقدامات اين معاونت در ایام نوروز ذکر کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان هم‌چنین با اشاره به برگزاری تورهای «كرمون‌گردون» در ایام نوروز افزود: این تور که در طول سال جهت دیدن بهتر شهر کرمان و آشنایی بیش‌تر با تاريخچه‌ي مكان‌هاي تاريخي اين شهر برگزار می‌شود، در ایام نوروز به‌صورت ویژه و نیم‌بها برای مسافران نوروزی و شهروندان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسيني با اشاره به این‌که در اين تور تفريحي گردشگري، نكاتي در مورد تاريخچه‌ی مکان‌های تاریخی و گردشگری شهرستان کرمان و وقايعي كه بر اين مكان‌ها گذشته است، ارائه مي‌شود كه افراد كم‌تر شنيده و يا دیده‌اند، بیان کرد: تور کرمون‌گردون برای اولین‌بار در کشور در سال90 در شهر کرمان برگزار شد و بعد از استقبال خوب از آن، به‌عنوان الگو در سایر شهرهای کشور راه‌اندازی شده است.

وی راه‌اندازی اتوبوس شادی ویژه‌ی کودکان و نوجوانان در شهر را از دیگر فعالیت‌های نوروزی این معاونت بیان کرد و گفت: از دوم الی 12 فروردین‌ماه 97  ورک‌شاپ سوغات شهر کرمان را در نانواخانه‌ی شهر شش‌دروازه برپا خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام حسینی از استقرار 15 ایستگاه راهنمای مسافران نوروز با نام ایستگاه «از من بپرس» از ورودی‌های شهر تا بازار کرمان خبر داد و گفت: این معاونت به طراحی، چاپ و توزیع کامل‌ترین نقشه‌ی گردشگری شهر کرمان به تعداد 50 هزار نسخه اقدام کرده است.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان افزود: طراحی، چاپ و توزیع کتابچه و بروشورهای اطلاعات سفر و معرفی شهر کرمان ویژه‌ی مسافران، طراحی، چاپ و نصب بنرهای خوش‌آمدگویی در سطح شهر و طراحی، چاپ و نصب بنرهای معرفی جاذبه‌های گردشگری و خوش‌آمدگویی و تبریک عید در پارک‌های سطح شهر، ازجمله اقدامات نوروزی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان است.

حجت‌الاسلام حسینی به برگزاری مسابقه‌ی عکاسی با موضوع جاذبه‌های شهر کرمان اشاره کرد و گفت: افراد می‌توانند از اول تا 11 فروردین عکس‌های خود را در این زمینه ارسال و در مسابقه شرکت کنند و بعد از داوری، روزانه 5 جایزه به قید قرعه به عکس‌های برتر اهدا می‌شود.

وی ادامه داد: تمام برنامه‌های مذکور با حضور افراد با تجربه و آموزش‌دیده در ایام نوروز برگزار می‌شود.

 

 

0