چهارشنبه 8 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9607811
  • 18 خرداد 1398
  • 12:55
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
برگزاری جشنوارۀ «تابستان کرمان» در تابستان امسال

محمدعلی جوشایی خبر داد:

برگزاری جشنوارۀ «تابستان کرمان» در تابستان امسال

محمدعلی جوشایی از برگزاری جشنوارۀ «تابستان کرمان» در تابستان امسال خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات معاونت فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار کرمان در نشستی که با حضور نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی کرمان برگزار شد، با بیان این‌که شهرداری وظیفه دارد با استفاده از ابزار هنر برای ارتقای سطح زندگی شهروندان برنامه داشته باشد، گفت: اعتقاد داریم برای استفاده از ابزار هنر باید با دستگاه‌های تخصصی این حوزه هماهنگ باشیم.

جوشایی افزود: برنامه‌های ما جنبۀ عام دارد و به هیچ‌وجه وارد حوزۀ تخصصی هنر نخواهیم شد.

وی با اشاره به ویژه‌برنامۀ نوبهار کرمان گفت: «نوبهار کرمان» با همۀ نقاط قوت و ضعفی که داشت، تجربۀ خوبی بود و نشان داد اگر برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم، مردم استقبال خواهند کرد.

جوشایی افزود: اگر هدف‌گذاری و البته تبلیغات برنامه‌ها مناسب باشد و به مردم احترام گذاشته شود، برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و مذهبی مخاطب خواهد داشت.

وی با بیان این‌که شهرداری جایگاهی برای اجرای برنامه‌های تخصصی در حوزۀ هنر ندارد، گفت: شهرداری جایگاهی ندارد که محور برنامه‌های هنری قرار گیرد؛ بلکه باید با فراهم کردن زیرساخت‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری را تسهیل کند.

جوشایی به برخی برنامه‌هایی که برای جشنوارۀ «تابستان کرمان» در نظر گرفته شده نیز اشاره کرد و با بیان این‌که هنوز هیچ برنامه‌ای قطعی نشده است، گفت: هدف‌گذاری جشنوارۀ «تابستان کرمان»، اجرای برنامه‌های صبحگاهی ازجمله مسابقات ورزشی و ورزش‌ صبحگاهی و هم‌چنین برنامه‌های مختلف برای سلایق گوناگون در شب‌های تابستان امسال است.

وی استفاده از ایام تابستان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری را مناسب دانست و گفت: جشنوارۀ «تابستان کرمان» می‌تواند طیف زیادی از برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری ازجمله برگزاری کنسرت بزرگ‌ موسیقی در استادیوم امام علی علیه‌السلام، جشنوارۀ کافه‌ون‌ها، جُنگ‌های شبانه، رژۀ خودروهای کلاسیک کشور، لیزرشو، جشنوارۀ دوقولوها وغیره را در بر بگیرد.

جوشایی هم‌چنین بر استفاده از نظرات صاحب‌نظران و مدیران مؤسسات فرهنگی هنری برای اجرای هرچه بهتر جشنوارۀ «تابستان کرمان» تأکید کرد.

 

جشنوارۀ نوبهار کرمان، خوب و اثرگذار بود

در ادامه، معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به ویژه‌برنامه‌های «نوبهار کرمان» گفت: در ایام نوروز شاهد اجرای برنامه‌های خوب و اثرگذار توسط شهرداری کرمان بودیم.

وحید محمدی افزود: در ایام نوروز تلاش کردیم در راستای اجرای برنامه‌های «نوبهار کرمان»، تسهیل‌گر باشیم.

وی ادامه داد: در ایام تابستان نیز کمک می‌کنیم تا جشنوارۀ «تابستان کرمان» به بهترین شکل اجرا شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به به‌کارگیری مؤسسات فرهنگی هنری در برنامۀ «نوبهار کرمان» گفت: این‌که در جشنواره‌های مختلف شهرداری، مؤسسات فرهنگی هنری که بخش خصوصی محسوب می‌شوند و مجوز گرفته‌اند، فعال می‌شوند، اتفاق بسیار مثبتی است.

محمدی افزود: اجرای جشنواره‌های «نوبهار کرمان» و «تابستان کرمان» توسط شهرداری کرمان، موجب می‌شود مؤسسات فرهنگی هنری ضمن ایده‌پردازی، در جهت اجرای برنامه‌های مختلف جشنواره نیز همکاری کنند.

وی با بیان این‌که فضاهای فرهنگی هنری‌ای که در اختیار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد، به برگزاری جشنوارۀ «تابستان کرمان» اختصاص خواهیم داد، گفت: در راستای صدور مجوزهای لازم و هم‌چنین نظارت و مراقبت بیشتر برای اجرای بهتر برنامه‌ها نیز با شهرداری کرمان همکاری خواهیم کرد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با تأکید بر این‌که تمام دستگاه‌های فرهنگی هنری برای اجرای بهتر جشنوارۀ «تابستان کرمان» در کنار شهرداری کرمان خواهند بود، اظهار امیدواری کرد در قالب این جشنواره، حرکت اجتماعی مطلوبی در شهر کرمان شکل بگیرد.

محمدجواد ابراهیمی‌زاهد، نماینده ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان نیز در این نشست ضمن تأکید بر همکاری کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد با شهرداری برای اجرای هرچه بهتر جشنوارۀ «تابستان کرمان» گفت: در زمینۀ اطلاع‌رسانی و همراه کردن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با جشنوارۀ «تابستان کرمان»، با شهرداری کرمان همراهی خواهیم کرد.

زینب علی‌مهدی، نماینده بسیج هنرمندان کرمان هم با بیان این‌که بسیج هنرمندان، پل ارتباطی بین بسیجیان و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان است، گفت: بسیج هنرمندان از ظرفیت بالای نیروی انسانی برخوردار است؛ بنابراین، می‌توانیم از ایده‌های بسیجیان برای اجرای بهتر برنامه‌های جشنوارۀ «تابستان کرمان» بهره بگیریم.

 

ضرورت افزایش نشاط و شادابی بین شهروندان

پرویز افزون، نماینده استانداری کرمان نیز با اشاره به جشنوار‌های «نوبهار کرمان» و «تابستان کرمان» گفت: یکی از بهترین کارها در شرایط فعلی، اجرای برنامه‌های مختلف در راستای افزایش نشاط و شادابی شهروندان است که معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان این نیاز را به‌درستی احساس کرده و در راستای آن تلاش می‌کند.

وی با بیان این‌که استانداری کرمان به‌عنوان هماهنگ‌کننده در راستای اجرای هرچه بهتر جشنوارۀ «تابستان کرمان» با شهرداری همکاری خواهد کرد، گفت: هم‌چنین در صورت امکان برای تأمین بخشی از هزینه‌های این جشنواره نیز کمک خواهیم کرد.

نجمه‌خاتون خداترس، نمایندۀ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان هم در این نشست با اشاره به همکاری این کانون با معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان جهت اجرای برنامه‌های مختلف برای کودکان و نوجوانان گفت: ازجمله برنامه‌هایی که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دستور کار دارد، شادپیمایی عروسک‌هاست که در این برنامه کودکان با عروسک‌های خود مسیری را تا یک بوستان طی می‌کند و درنهایت در آن بوستان برای بچه‌ها برنامه‌های مختلفی اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: در صورت همکاری شهرداری کرمان، می‌توانیم این برنامه را در قالب جشنوارۀ «تابستان کرمان» با گسترۀ بیشتری اجرا کنیم.

 

برنامه‌های فرهنگی هنری شهرداری، بسترساز دستگاه‌های تخصصی حوزۀ فرهنگ و هنر

مهدی بذرافشان، نماینده حوزه هنری استان کرمان نیز در این نشست با بیان این‌که برنامه‌های فرهنگی هنری شهرداری کرمان برای دستگاه‌های تخصصی حوزه فرهنگ و هنر بسترساز خواهد بود، گفت: متأسفانه جریانات فرهنگی هنری، به برنامه‌های درون‌قشری تبدیل شده و فقط فعالان قشرهای مختلف فرهنگی هنری در برنامه‌های تخصصی دور هم جمع می‌شوند؛ بنابراین، دستگاه‌های تخصصی فرهنگ و هنر می‌توانند در قالب جشنواره‌های مختلف شهرداری، ازجمله جشنوارۀ «تابستان کرمان»، تولیدات چندسال اخیر خود را به مردم عرضه کنند.

وی با ارایۀ پیشنهادی با عنوان اجرای برنامه‌ای با عنوان «شب‌های خاطره»، برای معرفی مشاهیر کرمان گفت: اگر این برنامه در جشنوارۀ «تابستان کرمان» شروع شود، حوزۀ هنری می‌تواند کمک کند تا در طول سال تداوم داشته باشد.

بذرافشان در عین حال بیان کرد: با همکارانم در حوزۀ هنری در رابطه با جشنوارۀ «تابستان کرمان» گپ‌و‌گفت خواهیم کرد و نتیجۀ این گفت‌و‌گو را برای اجرای برنامه‌های مختلف در جشنوارۀ «تابستان کرمان»، به معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری ارایه می‌کنیم.

محمدرضا احمدی

0