چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9609683
  • 8 مرداد 1401
  • 17:17
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
برگزاری جشنوارۀ جهانی شعر مقاومت در کرمان انتخاب ویژه‌ای است

عضو شورای تخصصی جشنوارۀ جهانی شعر مقاومت کرمان:

برگزاری جشنوارۀ جهانی شعر مقاومت در کرمان انتخاب ویژه‌ای است

عضو شورای تخصصی جشنوارۀ جهانی شعر مقاومت کرمان گفت: این جشنواره به‌واسطه برگزاری در شهر سردار بزرگ اسلام، سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی، جشنوارۀ ویژه‌ای است.

به گزارش کرمان‌آنلاین، مرتضی حیدری آل‌کثیر، در نشست خبری جشنوارۀ جهانی شعر مقاومت کرمان، افزود: وقتی شاعری می‌خواهد تخیل کند، سودای این را دارد که به سمت روح حرکت کند، به تعبیری از ماده جدا شود و این حرکت از ماده به روح، خود حرکتی در مقابل ماده است.

وی ادامه داد: شاعر وقتی تخیل می‌کند و التفات به روح دارد، در مقابل ماده مقاومت می‌کند و مخاطب خود را از روزمرگی به یک جهان دیگر دعوت می‌کند؛ بنابراین، عمیق‌ترین هنری که می‌تواند در مورد مقاومت، اثر تولید کند، شعر است و شعر در خط مقدم این مفهوم قرار دارد.

عضو شورای تخصصی جشنوارۀ جهانی شعر مقاومت کرمان، خاطرنشان کرد: شعر مقاومت وقتی با موضوع تکریم شهدا و سرداران بزرگ کشورهای مختلف باشد، اتفاق مبارکی است و این جشنواره به‌خاطر اینکه در شهر سردار بزرگ اسلام، سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی برگزار می‌شود، جشنوارۀ ویژه‌ای است و برگزاری جشنوارۀ جهانی شعر مقاومت کرمان را انتخاب درستی می‌دانم.

حیدری آل‌کثیر بیان کرد: در جریان ارسال آثار از کشورهای عربی، شاهد بودم که نام کرمان به‌عنوان شهر سردار سلیمانی به‌طور ویژه‌ای در ذهن‌شان مانده و دوست داشتند به بهانۀ شرکت در این جشنواره، بر مزار سردار سلیمانی حضور پیدا کنند.

وی یادآور شد: وقتی به برخی ملت‌ها نگاه می‌کنیم، می‌بینیم بزرگان حکومتی و سیاسی آن‌ها کسانی هستند که ممکن است به کشتار انسان‌ها پرداخته باشند، مثل هیتلر در آلمان؛ اما در کشوری که فرهنگ حسینی داشته باشد، مردم به کسی افتخار می‌کنند که احیاگر بوده، ملت مظلوم را نجات داده و زنده نگه داشته است. 

 

15.6243