پنج شنبه 9 فروردین 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9607568
  • 17 بهمن 1397
  • 18:43
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
بستۀ تشویقی شهرداری برای اهالی شهرک صنعتی

رییس کمیسیون برنامه، بودجه، ایجاد منابع پایدار و حقوقی شورا خبر داد:

بستۀ تشویقی شهرداری برای اهالی شهرک صنعتی

رییس کمیسیون برنامه، بودجه، ایجاد منابع پایدار و حقوقی شورای اسلامی شهر کرمان از تصویب بستۀ تشویقی شهرداری برای اهالی شهرک صنعتی خبر داد.

به گزارش کرمان‌‌شهرآن‌لاین، حسین چناریان با اشاره به طرح مشکلات اهالی شهرک صنعتی در جلسات متناوب کمیسیون برنامه، بودجه، ایجاد منابع پایدار و حقوقی شورا و تصویب بستۀ پیشنهادی شهرداری گفت: این مصوبه نگرانی شهروندان کرمانی ساکن در این شهرک را در زمینۀ قانونی و شرعی بودن اسناد این املاک برطرف می‌کند.

وی با بیان این‌که زمین‌های متعلق به دولت سال‌ها پیش به‌طور غیرقانونی توسط زمین‌خواران به متقاضیان فروخته شده است، افزود: این اراضی به ایجاد کارگاه‌های صنعتی و تولیدی اختصاص یافته بود، اما با تغییر غیرقانونی کاربری آن‌ها به مسکونی، توسط سودجویان به اقشار نیازمند با استطاعت اندک فروخته شد.

چناریان از طرح دعوای شهرداری در راستای احقاق حقوق شهروندان کرمانی در مراجع قضایی خبر داد و خاطرنشان کرد: در پی اقدامات شهرداری و دولت برای بازپس‌گیری بخشی از اراضی شهرک صنعتی که به مسکونی تغییرکاربری یافته، حکم قلع‌وقمع متصرفان صادر شد.

وی ضمن تقدیر از بررسی و پیگیری خیرخواهانۀ شهرداری در جهت رعایت حال شهروندان اظهار داشت: بر این اساس آن دسته از شهروندانی که در مدت 6 ماه به شهرداری مراجعه کرده و در خصوص تقسیط مبلغ کارشناسی اقدام کنند، از کارمزد مربوط معاف می‌شوند.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه، ایجاد منابع پایدار و حقوقی شورای اسلامی شهر هم‌چنین با اشاره به پیشنهاد دوم شهرداری برای تسهیل این موضوع گفت: در صورتی که شهروندان در زمان یادشده به شهرداری مراجعه کرده و ارزش تعیین‌شدۀ ملک خود را به‌صورت نقدی بپردازند، از 20 درصد و در صورت تقسیط آن، از 10 درصد تخفیف در تسویه‌حساب برخوردار می‌شوند.

به گفته چناریان شهروندانی که تقاضای تقسیط بلندمدت دارند نیز مطابق دستورالعمل تقسیط شهرداری از تخفیف 50 درصدی در سود بهره‌مند می‌شوند.

0