چهارشنبه 8 فروردین 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9608430
  • 5 بهمن 1398
  • 13:12
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
به مشترکان خوش‌مصرف برق پاداش داده می‌شود

ضرورت کاهش 20 درصدی در مصرف برق

به مشترکان خوش‌مصرف برق پاداش داده می‌شود

مشترکانی که مصرف برق خود را نسبت به دورۀ مشابه سال قبل کاهش دهند، مشمول دریافت پاداش خوش‌مصرفی می‌شوند.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شمال استان کرمان گفت: این طرح بر اساس تجربۀ موفق همکاری مشترکان برق در صرفه‌جویی مصرف در تابستان امسال و در راستای کاهش مصرف انرژی اجرا می‌شود.

امیر جهانشاهی افزود: در روزهای سرد شاهد افزایش بی‌سابقۀ مصرف گاز و انواع انرژی هستیم و مشترکان به دلیل محدودیت تأمین سوخت نیروگاه‌ها و به‌منظور پیشگیری از قطع برق باید تا مناسب شدن شرایط آب و هوایی، نسبت به کاهش حداقل ۲۰ درصدی مصرف خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که بخش زیادی از سوخت نیروگاه‌های برق کشور از گاز طبیعی تأمین می‌شود، با مصرف صحیح برق می‌توان در مصرف گاز نیز صرفه‌جویی کرد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شمال استان با تأکید بر لزوم مشارکت فعالانۀ مشترکان برق در این طرح افزود: با راهکارهای ساده‌ای نظیر خاموش کردن لامپ‌های اضافه، تنظیم وسایل گرمایشی، استفادۀ بیشتر از نور طبیعی و جلوگیری از هدررفت انرژی می‌توان نسبت به کاهش مصرف برق و گاز اقدام کرد.

جهانشاهی یادآور شد: طرح تعویض یک میلیون کولرگازی فرسوده در مناطق گرمسیر کشور نیز توسط وزارت نیرو در دستور کار قرار دارد که با هدف کاهش مصرف انرژی انجام خواهد شد.

وی افزود: با تعویض کولرهای گازی فرسوده در مناطق گرمسیر، میزان مصرف این کولرها ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه 1600 مگاوات در مصرف برق کشور صرفه‌جویی می‌شود.

 مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق شمال استان خاطرنشان کرد: در سفر ماه گذشتۀ وزیر نیرو به استان کرمان، کتاب تاریخ صنعت برق استان کرمان که مجموعه‌ای ارزشمند از فعالیت‌ها و مستندات صنعت برق استان از ورود برق تا دورۀ معاصر است، رونمایی شد.

جهانشاهی با اشاره به طرح‌های تشویقی در نظر گرفته‌شده برای مشترکان برق کرمان بیان کرد: مشترکان خوش‌حسابی که قبوض خود را به‌صورت غیرحضوری پرداخت کردند، در جشنوارۀ خوش‌حسابی آذر ماه، جایزۀ خوش‌حسابی دریافت کردند.

وی یادآور شد: شرکت توزیع برق شمال استان کرمان تأمین و ارائه خدمات مشترکان برق هفت شهرستان حوزۀ شمال کرمان را به عهده دارد و بیش از ۶۳۰ هزار نفر در شمال استان از خدمات این شرکت بهره‌مند هستند.

15.6322