پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • جامعه
  • شماره خبر: 9608325
  • 16 دی 1398
  • 16:01
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
به هنرمندان ملی برای طراحی تندیس سردار شهید قاسم سلیمانی فراخوان می‌دهیم

شهردار کرمان:

به هنرمندان ملی برای طراحی تندیس سردار شهید قاسم سلیمانی فراخوان می‌دهیم

شهردار کرمان گفت: علاوه بر نامگذاری یک بلوار و یک میدان به نام سردار شهید قاسم سلیمانی، به هنرمندان ملی برای طراحی تندیس سردار شهید قاسم سلیمانی فراخوان خواهیم داد.

به گزارش کرمان‌شهر آن‌لاین، سید مهران عالم‌زاده روز یکشنبه در نشست فوق‌العاده شورای شهر کرمان ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار سپهبد سلیمانی به همۀ ملت ایران و آزادیخواهان جهان، افزود: ضایعۀ شهادت جبران نخواهد شد و رشادت‌های سردار چه در دفاع مقدس و بعد از آن به‌گونه‌ای بود که امروز علاوه بر ذهن و روح مردم، دل‌هایشان نیز آشفته است زیرا ایشان در دل‌ها نفوذ داشت.
وی یادآور شد: شهرداری کرمان در حال آماده‌سازی فضای شهر برای برگزاری مراسم تشییع سردار شهید قاسم سلیمانی، سیاه‌پوش کردن شهر و آمادگی حمل و نقل عمومی برای روز برگزاری مراسم است.

شهردار کرمان ادامه داد: جمعیتی که روز سه‌شنبه به شهر کرمان وارد خواهد شد، بی‌سابقه ارزیابی شده و ضرورت دارد همۀ مردم حوصله و صبر داشته و مراقبت کنند تا بتوانیم مراسم را در خور نام این سردار بزرگ برگزار کنیم.
عالم‌زاده تأکید کرد: تمام همت و توان مجموعۀ شهرداری به کار گرفته شده تا میزبان شایسته‌ای برای سردار شهید قاسم سلیمانی و مردم شهرها و استان‌های دیگر و میهمانان خارج از کشور باشیم و تلاش داریم که این کار به بهترین نحو ممکن انجام شود.
وی با اشاره به نامگذاری یک بلوار و یک میدان به نام سردار شهید قاسم سلیمانی، افزود: نامگذاری حتی یک شهر به نام سردار سلیمانی امر کوچکی است و باید کار در شأن ایشان باشد.

شهردار کرمان گفت: به هنرمندان ملی فراخوان خواهیم داد تا طرح تندیس سردار شهید قاسم سلیمانی را برای ما ارسال کنند؛ پس از انتخاب بهترین طرح، تندیس ایشان ساخته شده و براساس نظر شورای شهر و مسئولان مربوطه، جانمایی و نصب خواهد شد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر کرمان نیز با اشاره به اینکه ویژگی‌های برجسته و شخصیت سردار سلیمانی وصف‌شدنی نیست، گفت: از دست دادن ایشان غم بزرگی بود که جامعۀ شیعیان جهان را فراگرفت.
رامین ارجمند با تشکر از مردم ایران که تاکنون در شأن سردار شهید قاسم سلیمانی در مراسم حضور یافته‌اند، افزود: حاج قاسم به هیچ گروه و دسته‌ای تعلق نداشت و انسان بزرگی بود که همه با وی ارتباط داشته و با وی مأنوس می‌شدند.
وی ادامه داد: از تمام کرمانی‌ها دعوت می شود که در مراسم تشییع سردار شهید قاسم سلیمانی شرکت کنند تا بتوانیم حماسه‌ای در کرمان بیافرینیم که به یادگار در تاریخ این استان بماند.

4.3105