سه شنبه 29 اسفند 1402
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9609144
  • 11 تیر 1399
  • 12:54
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
بهره‌برداری از طرح‌های بوستان «سراج» و بهسازی میدان «رسالت»

امشب به مناسبت میلاد امام رضا (ع)؛

بهره‌برداری از طرح‌های بوستان «سراج» و بهسازی میدان «رسالت»

شهردار منطقه سه شهر کرمان گفت: بوستان «سراج» در خیابان ابوذر جنوبی، امشب به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش کرمان‌‌آنلاین، رامین امیرمداح با اشاره به وجود فضای سبز بزرگ در خیابان ابوذر جنوبی گفت: پس از بررسی‌های انجام‌شده، مقرر شد برای رفاه حال شهروندان، این فضای سبز، تجهیز و به بوستان تبدیل شود.

وی با اشاره به نام‌گذاری این بوستان به یکی از القاب امام رضا علیه‌السلام، مساحت این بوستان را 4560 مترمربع اعلام کرد و گفت: اجرای این بوستان از نیمۀ دوم سال گذشته آغاز شد.

شهردار منطقه سه با بیان این‌که این بوستان به وسایل بازی، وسایل تندرستی، آلاچیق، سکوی استراحت، سرویس بهداشتی و برج نور تجهیز شده است، گفت: به‌روزرسانی فضای سبز و نورپردازی، از دیگر اقدامات انجام گرفته در این بوستان است.

وی با اشاره به این‌که در این بوستان ورودی و مسیر تردد برای افراد دارای معلولیت دیده شده است، گفت: فضای سبز موجود در این بوستان، احیا و با طراحی جدید اجرا شده است.

 

بهره‌برداری از میدان رسالت

شهردار منطقه سه همچنین از بهسازی و زیباسازی میدان «رسالت» خبر داد و گفت: میدان «رسالت» نیز امشب به بهره‌برداری می‌رسد.

امیرمداح مساحت این میدان را 6360 مترمربع اعلام کرد و گفت: با توجه به عدم بهسازی و زیباسازی این میدان در سال‌های گذشته، بهسازی، زیباسازی، تجهیز و نورپردازی آن در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: علاوه بر جدول‌گذاری سنگی میدان به طول 390 متر، خاک‌ریزی، تسطیح، احیای آب‌نماها و رنگ‌آمیزی المان نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در این میدان است.

شهردار منطقه سه به روشنایی میدان و نورپردازی المان قائم آل محمد عجل‌الله‌فرجه اشاره کرد و گفت: آب‌نماهای میدان «رسالت» با برج نور، 40 پروژکتور در انواع مختلف، 24 عدد پایه‌چراغ سه متری و 50 عدد پایه‌چراغ پارکی نورپردازی شده است.

لازم به ذکر است؛ طرح‌های بوستان «سراج» و بهسازی میدان «رسالت»، امشب یازدهم تیرماه، به مناسبت میلاد باسعادت امام رضا علیه‌السلام، در قالب پویش «افتتاح» با شعار «هر هفته یک افتتاح» با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار کرمان و جمعی از مدیران شهری، به بهره‌برداری می‌رسد.

0