سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • شورا و شهر
  • شماره خبر: 9608148
  • 1 آبان 1398
  • 16:40
  • امتیاز:5/4
  • امتیاز شما
به‌روزرسانی طرح جامع شهر کرمان پیگیری شد

در دیدار شهردار کرمان با وزیر راه و شهرسازی؛

به‌روزرسانی طرح جامع شهر کرمان پیگیری شد

در دیدار شهردار کرمان با وزیر راه و شهرسازی، به‌روزرسانی طرح جامع شهر کرمان پیگیری شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، شهردار کرمان در معیت محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر راه و شهرسازی دیدار و در خصوص برخی موضوعات شهر کرمان ازجمله به‌روزرسانی طرح جامع و ترمیم و به‌سازی معابر ورودی کرمان، گفت‌و‌گو و تبادل نظر کردند.

سیدمهران عالم‌زاده در حاشیۀ این دیدار گفت: در این دیدار در رابطه با رفع برخی مشکلات مبتلابه شهر کرمان که در حیطۀ وزارت راه و شهرسازی است، با وزیر مربوط دیدار و گفت‌وگو کردیم.

وی افزود: موضوع به‌روزرسانی طرح جامع شهر کرمان، یکی از موارد مطرح‌شده در این دیدار بود که خوشبختانه با دستور ویژۀ وزیر محترم راه و شهرسازی، در اولویت قرار گرفت.

شهردار کرمان ادامه داد: طرح جامع فعلی شهر کرمان، تناسبی با واقعیت‌های امروز شهر کرمان ندارد؛ بنابراین، طرح مذکور باید توسط مشاوران ذی‌صلاح و مجرب تدقیق و به‌روزرسانی شود.

عالم‌زاده با بیان این‌که موضوع دیگری که در دیدار اینجانب و نماینده محترم مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با وزیر محترم راه و شهرسازی مورد تبادل نظر قرار گرفت، ترمیم و به‌سازی معابر ورودی شهر کرمان بود، گفت: معابر ورودی شهر کرمان، نه به لحاظ عملکردی و نه حتی به لحاظ ظاهری، مناسب کلان‌شهر کرمان نیستند و یکی از دلایل اصلی این موضوع، اجرا نشدن کامل کمربندی‌های پیرامونی و تداخل معابر برون‌شهری با برخی معابر درونِ شهر کرمان است.

وی افزود: برخی معابر درون‌شهری در حاضر در حکم معابر برون‌شهری عمل می‌کنند و بستر عبور و مرور خودروهای سنگین هستند؛ بنابراین، برای انتظام‌بخشی به این موضوع و ترمیم و به‌سازی این مسیرها، ورود وزارت راه و شهرسازی را ضرورت دارد که امیدواریم با دستور ویژۀ وزیر محترم و پیگیری‌های آتی، محقق شود.

15.6308